2009-08-08, 19:54
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejDuAnne
Äckliga Bob Dylan...

Håller med, han framställs som en helig ko. Såg honom då han var i Sverige senast och det var miserabelt dåligt..
Citera
2009-08-08, 20:52
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Finns det några musiker/sångare man absolut inte får tycka illa om men som ni anser är överskattade?

Inom en millisekund kom jag fram till Ulf Lundell. När det gäller Håkan Hellström skriver jag under på det också. Ultrapretto.
Citera
2009-08-08, 20:57
Medlem
Lipton Ts avatar
Elvis- aldrig fattat vad som är så jävla bra med honom

U2- Kan inte med världsfrälsaren Bono, och hans jävla pundiga U2 med den såååå coola gitarristen "the edge"
Citera
2009-08-08, 21:43
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lipton T
Elvis- aldrig fattat vad som är så jävla bra med honom

U2- Kan inte med världsfrälsaren Bono, och hans jävla pundiga U2 med den såååå coola gitarristen "the edge"

Han var först, det var pretty much det.
Citera
2009-08-08, 22:30
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Håller med, han framställs som en helig ko. Såg honom då han var i Sverige senast och det var miserabelt dåligt..

Kan ni komma med något hållbart argument varför Dylan är överskattad annat än personlig tycke och smak? Låt höra, jag är nyfiken.
Citera
2009-08-08, 22:30
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Han var först, det var pretty much det.

Först och bäst.
Citera
2009-08-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EtCetera
U2 - Motivering behövs nog inte

Nirvana - Rolling Stone Magazine satte Kurt Cobain på plats #12 i "Top 20 Guitarists"
Du måste skämta? Bono tillsammans med Freddy Mercury (stavning) sjunger bäst genom tiderna http://www.youtube.com/watch?v=_Ye8GLPUVsM Där har ni nog bevis hoppas jag. (Se till att kolla slutet)
*Sjöng på Freddy
Senast redigerad av qwerty320 2009-08-08 kl. 22:58. Anledning: fel
Citera
2009-08-08, 23:58
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty320
Du måste skämta? Bono tillsammans med Freddy Mercury (stavning) sjunger bäst genom tiderna http://www.youtube.com/watch?v=_Ye8GLPUVsM Där har ni nog bevis hoppas jag. (Se till att kolla slutet)
*Sjöng på Freddy
Vad tusan betyder det menar du? Så om Bono hade varit sångare i något band du inte gilalr hade bandet då blivit bra?
Citera
2009-08-09, 03:54
Medlem
Folk som sågar Jimi Hendrix är lite sega tycker jag..

Tänk efter lite: Hur långt före sin tid vad inte Jimi Hendrix? Har ni hört improvisationen på Woodstock? Början av den låter som något ett metalhead skulle shredda fram idag...inget man gjorde på 60talet.

Sen finns det självklart folk som är bättre än honom på att använda gitarren, dvs spela snabbare och kunna fler skalor. Men ingen kunde SPELA på gitarren som han, och jag har än inte stött på någon som spelat gitarr som Hendrix. Killen kunde ju för fan improvisera fram otroliga grejer, lyssna bara på Bold as love, och sedan på rare versionen av den (studioinspelad).
90-talisten som hade svårt att inse Hendrix's storhet är antagligen en sådan person som fastnat i dagens sellout-band.

Överskattade band enligt mig är:

KINGS OF LEON - Jävla sellouts tycker jag, och kan inte förstå varför dom är så speciella.

Tjaa..finns ju fler men kommer inte på några just nu (kolla på klockan).

Underskattade artister (eller kanske artister som folk lyssnar för lite på) tycker jag är:

Jimi Hendrix, The Beatles, faktiskt Nirvana, The Pixies och Johnny Cash!
Citera
2009-08-09, 13:39
Medlem
Jimi Hendrix. Helt klart väldigt mycket överskattad.
Jag menar, har man hört en låt så har man hört alla av hans låtar.. och det är ju såååå unikt att stå och spela dåliga låtar som aldrig tycks ha ett slut.
Senast redigerad av ReAnimater 2009-08-09 kl. 13:44.
Citera
2009-08-09, 13:44
Medlem
yeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raid1911

Tänk efter lite: Hur långt före sin tid vad inte Jimi Hendrix? Har ni hört improvisationen på Woodstock? Början av den låter som något ett metalhead skulle shredda fram idag...inget man gjorde på 60talet.

Sen finns det självklart folk som är bättre än honom på att använda gitarren, dvs spela snabbare och kunna fler skalor. Men ingen kunde SPELA på gitarren som han, och jag har än inte stött på någon som spelat gitarr som Hendrix. Killen kunde ju för fan improvisera fram otroliga grejer, lyssna bara på Bold as love, och sedan på rare versionen av den (studioinspelad).
90-talisten som hade svårt att inse Hendrix's storhet är antagligen en sådan person som fastnat i dagens sellout-band.

Överskattade band enligt mig är:

KINGS OF LEON - Jävla sellouts tycker jag, och kan inte förstå varför dom är så speciella.

Tjaa..finns ju fler men kommer inte på några just nu (kolla på klockan).

Underskattade artister (eller kanske artister som folk lyssnar för lite på) tycker jag är:

Jimi Hendrix, The Beatles, faktiskt Nirvana, The Pixies och Johnny Cash!

+1
Fast jag gillar inte The Beatles, men jag går inte runt o gnäller för att andra tycker att dom va bra bara för det...
Citera
2009-08-09, 14:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raid1911

Före=bra?

Jag tycker han gör sämsta musiken som finns nästan. Man är inte en bra musikskapare bara för att man kan spela svåra grejer på ett instrument. Men är bra för att man gör bra låtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in