2009-08-03, 20:41
Medlem
DorDors avatar
Får man tycka illa om Elvis? Om man inte får det så gör jag det.
Tycker inte att han rättmätigt kan kallas The King. Absolut inte.
När vi ändå är på ämnet kungar... Michael Jackson är också en tråkig artist. Thriller må vara världens bäst sålda album, men den innehåller knappt tre bra låtar. Resten är otroligt cheezy.

Men i slutändan handlar allt om åsikt i alla fall... :P
Citera
2009-08-03, 21:23
Medlem
Jaymz_Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Men herregud, vem fan bestämmer om texterna är usla? Vem bestämmer att musiken är...ja, vad du vill få fram. Jag måste fråga, vad föredrar du för texter? Enligt mig är Håkan mångbottnad i sin lyrik, en av mina absoluta favoriter.

Jag bestämmer att jag tycker det Jag föredrar t.ex. Metallica, Monster Magnet, Slipknot och liknande.
Citera
2009-08-03, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz_H
Vi säger ju vara sanningen? Han kan inte sjunga, texterna är usla och musiken.. Måste vi ta det ens?!

Texterna är stulna framför allt! Det räcker som skäl för att hata honom...
Citera
2009-08-04, 00:15
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz_H
Jag bestämmer att jag tycker det Jag föredrar t.ex. Metallica, Monster Magnet, Slipknot och liknande.

du pratar om att sjunga och lyssnar på slipknot? case closed.
Citera
2009-08-04, 00:16
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Texterna är stulna framför allt! Det räcker som skäl för att hata honom...

försök att se skillnad på att stjäla och att låna. det är fina passningar till sina idoler, mer sånt.
Citera
2009-08-04, 00:25
Medlem
diannos avatar
u2 brukar väl folk klaga på rätt så ofta? just på grund av bonos filantropiska uppträdande brukar de väl vara lättare att klaga på? visst är de säkert mer allmänt uppskattade än håkan hellström och johan palm, men det händer allt rätt ofta att både kritiker, fans och flashbackare klagar på dem.

får jag välja en artist som ofta nämns när det handlar om tidernas största band/låtar så är det james brown. mest en massa stön över ett eller två riff i allt för många minuter. och nej det är visserligen inte min typ av musik egentligen, men jag har ändå hört liknande musik som varit bättre. förstår faktiskt iallafall inte grejen med just james brown. sedan är han väl inte någon jättestor artist i sverige som man inte ska nämna som överskattad om man vill klara sig ur ett krogslagsmål. men jag nämner honom nu för stunden då jag inte kommer på någon annan.
Citera
2009-08-04, 00:30
Medlem
Escapisms avatar
Även om jag älskar mannen:

Bob Dylan.

Han må verkligen skapat något originellt och ärligt, men väldigt många andra har gjort samma sak utan att någonsin få uppmärksamhet.
Citera
2009-08-04, 00:33
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
får jag välja en artist som ofta nämns när det handlar om tidernas största band/låtar så är det james brown. mest en massa stön över ett eller två riff i allt för många minuter. och nej det är visserligen inte min typ av musik egentligen, men jag har ändå hört liknande musik som varit bättre. förstår faktiskt iallafall inte grejen med just james brown. sedan är han väl inte någon jättestor artist i sverige som man inte ska nämna som överskattad om man vill klara sig ur ett krogslagsmål. men jag nämner honom nu för stunden då jag inte kommer på någon annan.

James Brown skapade ju iofs funken och nästan soulen i stort sett på egen hand och har en stor roll i musikhistorien. Man kan säga vad man vill om hans musik, men han är inte överskattad.
Citera
2009-08-04, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
så tröttsamt argument, att inte alla kroniska håkanhatare kan komma på något nytt på snart tio år.
Men han kan ju för helvete inte sjunga. That's it.
Citera
2009-08-04, 00:39
Bannlyst
Ok, här kommer en liten samling

Johan Palm - Motivering överflödig

Håkan Hellström - Bara en flickidol för att fjortisar tycker han är söt. Han kan inte sjunga

Coldplay - Finns andra liknande band som är minst lika bra men som inte fått en smula uppmärksamhet

The Kooks - Jäkla skit

The Hives - Haha, behövs motivering?

Potato - Låter som en barnunge
Citera
2009-08-04, 01:10
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escapism
Även om jag älskar mannen:

Bob Dylan.

Han må verkligen skapat något originellt och ärligt, men väldigt många andra har gjort samma sak utan att någonsin få uppmärksamhet.
Svårt att se någon som skriver låtar som Dylan har gjort. Det finns knappast "många" som har den talangen som låtskrivare som Dylan har/hade.

Det är också få som har influerat så mycket inom musikens historia som Dylan har, så det är inte bara "något originellt". Visst finns det folk idag som liknar Dylan men han var först vilket gör honom ännu större.

Kan jag hålla med att många lyfter honom riktigt högt, men är det inte så med alla fans egentligen?

Sen finns det många som hatar Dylan, han är ofta anklagad för att vara en dålig sångare och omusikalisk. Så det finns en hel del som ogillar honom.
Citera
2009-08-04, 01:11
Medlem
CB4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorDor
Får man tycka illa om Elvis? Om man inte får det så gör jag det.
Tycker inte att han rättmätigt kan kallas The King. Absolut inte.
När vi ändå är på ämnet kungar... Michael Jackson är också en tråkig artist. Thriller må vara världens bäst sålda album, men den innehåller knappt tre bra låtar. Resten är otroligt cheezy.

Men i slutändan handlar allt om åsikt i alla fall... :P

Helt rätt. Kan knappt komma på en bra låt av Elvis. Michael Jackson har typ 3 låtar och det är "thriller", "billie jean" och "beat it"

Coldplay också. Varje gång jag sagt dem är dåliga så är alla i sällskapet nära att slå mig Dem är ju bara dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in