2009-08-24, 15:30
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Om man säger att man hatar Gyllene Tider, blir man ansedd som antingen:
1) Musiksnobb
2) Någon som skojar och egentligen älskar Gyllene Tider
3) Konstig

Men så är det nog rent allmänt, om ens musikintresse sträcker sig lite längre än till Statoils reaback, lyssnar man bara på "sådan där konstig musik som ingen har hört talas om".

Eh. Vart bor du om man får fråga? Min erfarenhet är att en person som gillar Gyllene Tider anses som:
1. Idiot
2. 11 år
3. Medlem i bandet
Citera
2009-08-24, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thtimearound
Jävlar så bra du sammanfattade Dylan!

Ni är bara oförmögna att känna av hans storhet. Den känslan han förmedlar genom musik och texter saknar motstycke. Om ni nu endast lyssnar på det tekniska i röst, gitarr eller munspel så börja ta till er Jazzen, jag älskar Jazz men även Bob Dylan fast på olika vis.

Musik har oändliga former av uttryck och känsloprojektion.
Citera
2009-08-24, 15:51
Medlem
4thtimearounds avatar
sexyboy: Jag var ironisk, Bob Dylan är min gud.
Finns ingen större.
Citera
2009-08-24, 16:00
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Eh. Vart bor du om man får fråga? Min erfarenhet är att en person som gillar Gyllene Tider anses som:
1. Idiot
2. 11 år
3. Medlem i bandet

Jaha, där ser man.Då har vi inte samma erfarenheter du och jag.
Kul att vi är överens om att GT är ett uselt band i alla fall.

Läste en krönika i musiktidningen Groove en gång, där skribenten upplevde samma sak som mig, i ett samtal (på en fest) dissar hon Gyllene Tider, varav killen hon pratar med blir väldigt upprörd och frågar om hon verkligen inte har något fint sommarminne till Gyllene Tider.

-Nej det har jag inte
-Så då har du aldrig haft någon rolig sommar?

Samtalet slutar med att skribenten blir kallad kommunist.

Där sätts nivån, hur kul ens liv är beror tydligen på om man gillar Gyllene Tider eller inte.
Senast redigerad av Imastrangerhere 2009-08-24 kl. 16:03.
Citera
2009-08-24, 17:06
Medlem
Selbstmords avatar
Så mycket som jag älskar The Mars Volta så måste jag erkänna att jag aldrig hört någon snacka skit om varken Omar Rodríguez-López eller Cedric Bixler-Zavala.

Betyder det bara att de är bäst? :')
Citera
2009-08-24, 17:19
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Gillar inte Lady Gaga för fem jävla öre, men att säga att hon inte är nån musiker är att antingen vara okunnig eller blunda för fakta.

Kolla in tråden om henne och YouTube-klippen där hon spelar piano ensam och återkom.

Intressant, detta varken visste eller trodde jag om henne.

Pokerface är ju riktigt bra!
http://www.youtube.com/watch?v=EtmPCuOTYMg
Citera
2009-08-24, 18:07
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selbstmord
Så mycket som jag älskar The Mars Volta så måste jag erkänna att jag aldrig hört någon snacka skit om varken Omar Rodríguez-López eller Cedric Bixler-Zavala.

Betyder det bara att de är bäst? :')
Snarare att 90% av deras lyssnare själv är musiker. De lyckas gå på den tunna linjen mellan rock n roll och gitarrhjälte (precis som deras hjälte Page). Tror iofs att de spelar alldeles för introvert musik för att riktigt nå ut till den breda massan.
Å andra sidan kan de bli som Radiohead - ett band som är lite lagom svårt så att även mainstreampubliken kan hävda att de gillar det (även om de egentligen bara gillat tre låtar).
Citera
2009-08-24, 19:10
Medlem
mooseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkscout
Har sett att flera tänker som jag.

Axl Rose - Vad hade egentligen GNR varit utan honom? BÄTTRE!

Kan jag verkligen inte hålla med om. Han var en av anledningarna som gjorde Guns så sjukt bra tycker iaf jag.
Citera
2009-08-24, 22:05
Medlem
17crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moosey
Kan jag verkligen inte hålla med om. Han var en av anledningarna som gjorde Guns så sjukt bra tycker iaf jag.

Han är dock en jävla idiot. Izzy Stradlin var mannen bakom guns n roses...
Citera
2009-08-24, 22:39
Medlem
Oakenshields avatar
Axl Rose är en påfrestande liten jävel med jobbig röst som inte förtjänar uppmärksamheten. Det var han 87, det är han än.
Citera
2009-09-18, 20:33
Medlem
Jimi Hendrix
U2
Bob Marley
Metallica
In Flames
Rihanna
Leona Lewis
Beyonce
Shakira
AC/DC
Citera
2009-09-18, 20:49
Avslutad
Tittade några sidor tillbaks men kunde inte se att jag svarat på den här tråden...

Per Gössel och Gyllene Tider/Råxätt - Har alltid hatat PGs pubertala stämma och nördiga utseende med utstående framtänder. Låtarna är enkla, trallvänliga och sliskiga och jag kan förstå om de går hem hos unga hormonstinna tjejer men att det finns män som gillar honom är....motbjudande och bögigt..usch!!!

Elvis Pelvis - Kanske tidernas mest överskattade artist. Vilken tidig R'n B- bluesgitarrist som helst (Muddy Waters, Howling Wolf, Chuck Berry) är hundra gånger proffsigare musikaliskt än Elvis Tolvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in