2009-08-03, 13:40
Medlem
Frank Zappa - OK, denne man är det fan inte ok att tycka illa om, i alla fall inte i min bekantskapskrets, men jag har aldrig hört någonting bra från honom eller the mothers of invention. För slumpmässigt, för flamsigt och tramsigt. Det blir givetvis spövarning om man nämner detta på krogen.
Citera
2009-08-03, 13:49
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Visst att man kan hata både Iron Maiden och U2´s musik och tycka att det är helt värdelöst men skulle Bruce Dickinson och Bono vara dåliga sångare? Knappast.

Det är dock en liten skillnad mellan överskattat och dålig .
Citera
2009-08-03, 13:52
Medlem
Jaymz_Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
så tröttsamt argument, att inte alla kroniska håkanhatare kan komma på något nytt på snart tio år.

Vi säger ju vara sanningen? Han kan inte sjunga, texterna är usla och musiken.. Måste vi ta det ens?!
Citera
2009-08-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Det är dock en liten skillnad mellan överskattat och dålig .

Jo visst, men om man söker så finns det oändligt många sådana här trådar och det är alltid samma namn som dyker upp och folk drar bara upp riktigt stora band som faktiskt har talang och är duktiga på det de gör.

Det finns ju en hel del band som verkligen suger balle som aldrig blir nämnda.
Citera
2009-08-03, 14:11
Medlem
U2 får man verkligen inte säga något illa om. "De som är så bra..."
Citera
2009-08-03, 15:19
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz_H
Vi säger ju vara sanningen? Han kan inte sjunga, texterna är usla och musiken.. Måste vi ta det ens?!

Men herregud, vem fan bestämmer om texterna är usla? Vem bestämmer att musiken är...ja, vad du vill få fram. Jag måste fråga, vad föredrar du för texter? Enligt mig är Håkan mångbottnad i sin lyrik, en av mina absoluta favoriter.
Citera
2009-08-03, 15:57
Bannlyst
Citat:
Jo visst, men om man söker så finns det oändligt många sådana här trådar och det är alltid samma namn som dyker upp och folk drar bara upp riktigt stora band som faktiskt har talang och är duktiga på det de gör.

Det finns ju en hel del band som verkligen suger balle som aldrig blir nämnda.

Men om de aldrig blir nämnda så kanske det är just för att de inte är allmänt uppskattade och då är det svårt att påstå att de är överskattade.

Ett band/en artist kan ju ha talang och ändå vara överskattad (eller underskattad).

Coldplay är för övrigt överskattade.
Citera
2009-08-03, 16:15
Medlem
Meskilstunas avatar
Edit: Nja, många hade skrivit samma sak som mig reda, så jag tog bort.
Citera
2009-08-03, 16:29
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Som vanligt så verkar de flesta på flashback inte förstå vad den här typen av trådar handlar om.

Så som de flesta svarar verkar de tro att tråden heter Sångare som gör musik som jag hatar och tycker illa om.

Visst att man kan hata både Iron Maiden och U2´s musik och tycka att det är helt värdelöst men skulle Bruce Dickinson och Bono vara dåliga sångare? Knappast.

Jag håller med dig. Jag försökte vara så tydlig som möjligt redan i rubriksättningen men uppenbarligen hjälpte det inte. Det är som om jag hade startat tråden "Överskattade filmer man inte får tycka illa om" och folk hade börjat rabbla Terminator Salvation och Knowing.

Alltså, för att ge er en referens. Tänk er samma fråga, men byt ut till film istället för musik.

Att bara rabbla en massa film man tycker är kass som Terminator Salvation, Transformers 2, Knowing etc. = Hör inte hemma i tråden

Att ta upp Bergmans Persona och Sjunge inseglet eller Gudfaderntriologin = Hör hemma i tråden.
Citera
2009-08-03, 17:04
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldidd
Johan Palm

Är väl inte överskattad? Är väl ganska känt faktum att han är totalt värdelös, han låter som håkan hellström i målbrottet
Citera
2009-08-03, 17:21
Medlem
Ett band som jag verkligen gillar men som enligt min mening är väldigt överskattad är Oasis.

Deras första två skivor var väldigt väldigt bra, men sedan efter det? Visst de har gjort en och annan bra låt men de har tappat otroligt mycket och gjort väldigt mycket skit. Tycker inte att två bra skivor räcker för att platsa bland de allra största artisterna genom tiderna där många av de riktiga oasis fansen tycker att de borde platsa.

Och live då? Liam måste vara den segaste och tråkigaste frontmanen i ett stort rock band genom tiderna, han verkar ju inte ens försöka längre.
Citera
2009-08-03, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Ja, det finns ju mängder av artister som sjunger bättre än Sinatra. Vad var så speciellt med just honom som gjorde att han fick smeknamnet "The Voice"? Elvis Presley hade en mycket bättre röst för att bara nämna en. Min mamma har alltid sagt att Sinatra aldrig skulle blivit så stor om han kommit från t.ex. Sverige. Kanske ligger det något i det?

Det där är på gränsen till blasfemi. Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas en sångare med samma timing, röst och karisma på scenen som Sinatra. Elvis är en dussinsångare i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in