2009-08-06, 20:47
Medlem
Med risk för att bli utskälld och klassad som idiot. Upplever, speciellt hos metal-fans, att man verklien inte får ogilla Yngwie Malmsteen.

Personligen tycker jag att han är en sjukt duktig gitarrist men han använder ju sin "skills" till helt fel saker. Han skulle kunna vara en av världens bästa metalgitarrister men väljer istället att göra dansbandspop med 15 minuter långa gitarrsolon.

Peace
Citera
2009-08-06, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swampfan
Med risk för att bli utskälld och klassad som idiot. Upplever, speciellt hos metal-fans, att man verklien inte får ogilla Yngwie Malmsteen.

Personligen tycker jag att han är en sjukt duktig gitarrist men han använder ju sin "skills" till helt fel saker. Han skulle kunna vara en av världens bästa metalgitarrister men väljer istället att göra dansbandspop med 15 minuter långa gitarrsolon.

Peace

Det är bara fanvadsnabbthankanspela-bögar som gillar malmsteen
Citera
2009-08-07, 00:22
Medlem
Nu har jag inte läst igenom allt i tråden noggrant men det är ju stora artister som folk verkar tycka är överskattade som U2, Stones och Jackson med flera...

Det är ju inte många som tycker att deras senaste grejer är bra och de är ju inte "hypade" heller. Allt de släpper nu för tiden får ju överlag max godkänt.

Hade dom fått högsta betyg på skiva efter skiva med det material de släppt det senaste tio åren skulle de varit överskattade.

Men att säga att de är överskattade nu är inte riktigt rätt.
Citera
2009-08-07, 01:02
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jageliten
Nu har jag inte läst igenom allt i tråden noggrant men det är ju stora artister som folk verkar tycka är överskattade som U2, Stones och Jackson med flera...

Det är ju inte många som tycker att deras senaste grejer är bra och de är ju inte "hypade" heller. Allt de släpper nu för tiden får ju överlag max godkänt.

Hade dom fått högsta betyg på skiva efter skiva med det material de släppt det senaste tio åren skulle de varit överskattade.

Nu är det ju inte mest kritiker vi snackar om, utan svenssons eller "förståsigpåare".
Citera
2009-08-07, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jageliten

Tycker att man får hata både U2 och Stones, och alla andra riktigt stora band också för den delen.

Känns som att det har blivit coolt att ogilla stora band som många lyssnar på, samtidigt som man drar fram någon skiva från någon cool underground artist som släppts i 10 exemplar och förklarar vilken djup och cool musik smak man har.
Citera
2009-08-08, 00:57
Medlem
Det måste helt enkelt vara Beatles, Oasis, Radiohead, U2 och Coldplay.

Finns det något mer dessa äckliga jävla öar har spottat ur sig? (Förutom inavelsmänniskor som ser likadana ut och äcklig mat.)

"Men man måste ju bara gilla London, Liverpool och Dublin"

Europas största WT-öar måste ha övertygat hela världen, för ingen kan väl verkligen gilla den musiken på riktigt. I världens ögon är dom lika hatade som bunkrarna på St. Andrews och Turnberry. Men ingen vågar erkänna det.
Citera
2009-08-08, 02:06
Medlem
serbers avatar
Mycket påhopp, musik är subjektivt...om någon inte gillar det en själv lyssnar på eller älskar om så är det inget mer med det deras förlust.

Håkan Hellström klingar inte allt för gott i mina öron, musik på svenska överlag känner jag är ganska ohett tex Kent. U2 lägger jag till också.
Citera
2009-08-08, 04:05
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjinQuijota
En av mina vänners fd pojkvän sen ett par år tillbaka är ett stort MJ-fan, blev rätt trackad för det för ett par år sedan. Idag tror jag jarongen går annorlunda.
Haha känner igen det där som fan, fast med en av mina vänner. Jävligt dum man känner sig när jag dessutom var en av de som trackade på ganska bra förut.

Citat:
Ursprungligen postat av swampfan

Peace

fast det där är ju fantastiskt mycket skitsnack. det är inte många som är så lätta att hacka ner på och där alla andra håller med en som med honom. tycker folk brukar använda yngwie som exempel vad som är dåligt och dålig smak, och om någon säger sig tycka om honom så kollar folk på denne person som ett ufo. eller ja inte riktigt, men lite så känns det. samma som om folk säger att de gillar dansband eller något, det är liksom inte ok, och helt oförståeligt. så jag måste säga att jag inte alls förstår dig där
Citera
2009-08-08, 04:06
Medlem
HejDuAnnes avatar
Äckliga Bob Dylan...
Citera
2009-08-08, 16:24
Medlem
pianoruless avatar
Bob Marley

Själv älskar jag hans musik och tycker inte han överlag är överskattad, men vissa av hans låtar helt klart överskattade.

Three Little birds - Tydligen är detta hans mest kända låt efter No Woman No cry, mycket tack vare filmen I am Legend antar jag.
Rätt skön låt enligt mig men det är absolut inte ens i närheten av hans bästa låtar. Hur den här låten hamnade på samlingsalbumet Legend har jag ingen aning om.

Satisfy My Soul - Hur denna låten hamnade på Legend är ännu svårare att förstå än hur föregående låt gjorde det. Början av låten med blåsinstrumenten är helt underbar, men resten av låten är inget speciellt enligt mig. Texten skiljer sig knappast långt från hans andra kärlekslåtar.

EDIT:

Jag kom just på att de har lagt in två nya låtar i Legend: Punky Reggae Party och Easy Skanking.
Menar ni verkligen allvar? Easy Skanking är en bra låt (Finns knappt några dåliga Bob Marley-låter enligt mig) men inte en chans att den förtjänar en plats i Legend
Det är inte bara stoners som lyssnar på Bobban.
Senast redigerad av pianorules 2009-08-08 kl. 16:32.
Citera
2009-08-08, 17:16
Medlem
PartyplayerPEtes avatar
Satisfy My Soul är ju en av de bästa kärlekslåtarna som har skrivits enligt mig. Har nog mer att göra vilka låtar som är de populäraste. Jag menar Three little birds är ju en av hans kändaste låtar, det vore ju konstigt om den inte skulle vara med på "Legend".
Citera
2009-08-08, 19:02
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pianorules
Three Little birds - Tydligen är detta hans mest kända låt efter No Woman No cry, mycket tack vare filmen I am Legend antar jag.
Rätt skön låt enligt mig men det är absolut inte ens i närheten av hans bästa låtar. Hur den här låten hamnade på samlingsalbumet Legend har jag ingen aning om.
Citat:
Ursprungligen postat av PartyplayerPEte
Jag menar Three little birds är ju en av hans kändaste låtar, det vore ju konstigt om den inte skulle vara med på "Legend".
Det måste som sagt blivit på senare tid som den börjat räknas som en de kändaste Marleylåtarna. Jag vill minnas att de låtarna som framför allt nämns i samband med Marley är sagda ''No Woman No Cry'' men även ''Could You Be Loved'', ''Get Up Stand Up'' och framför allt ''I Shot The Sheriff''.

Att ''Three Little Birds'' finns med på ''Legend'' är väl ok men om den anses vara en av de två mest kända Marleylåtarna kan jag förstå om det finns de som anser att Bob Marley är överskattad. (Hans eget skivbolag ratade ju faktískt låten på ''Gold'' till förmån för ''Exodus'' och ''Jamming'')
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in