Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Stones har gjort en massa skit, men du klagar på helt fel saker.
Nej, i den här tråden ska man klaga på dom överskattade sakerna, skiten du refererar till är väl säkert "fillers"-låtar och de album som inte slog särskilt bra och i och med att kritikerna redan tyckt illa om de specifika sakerna i decennier så har inte sånt gnäll plats i den här tråden.
Av de två låtar som du verkade vilja försvara mest så är det nog Sympathy for the Devil som jag tycker är sämst och Paint it Black ogillar jag egentligen inte, tycker bara den är lite överskattad och inte har nåt riktigt bra som gör att man kan lyssna på den särskilt länge. Lite som Positively 4th Street med Bob Dyland, den karektaristiska melodislingan återkommer och återkommer, sångmelodierna har för lite variation, men låten går att lyssna på utan att man mår illa. Sympathy for the Devil däremot... oj oj oj, det är fan svårt att inte stänga av eller byta låt när man är ett par minuter inne i den. Man vet ju att slutet bara rinner ut i sanden och det blir skit och inte ens ett lyft. Okay dom kanske gnäller lite mer. Speciellt kören woo.. woo..... woo wooo.... vill jag lyssna på barn som leker tåg kan jag gå till dagis. Stackars musiker i bandet

dom måste ha skittråkigt, för att spela så där enformigt är lite som att vissla på glassbilsmelodin om och om igen i en kvart.
EDIT:
Just ja, det där med Zappa. Jag lyssnade för säkerhetsskull på båda Rolling Stones-låtarna och nej. All musik behöver inte vara som Zappa, och ja det finns nån standard modell med vers- refräng intro e.t.c. som är lite uttjatad. Men det finns också väldigt mycket bra musik som går efter den modellen. Men! Då måste delarna vara bra. Paint it black har inte ens dom delarna, den har egentligen bara två olika ackordsföljder som växlar varannan gång. Det är knappt nån variation.. jag "tajmade" det och fram tills att musiken i princip loopar är det bara 25 sekunder. och dom 25 sekunderna är i princip en vers och en refräng och de går väl ca 4 - 5 ggr och sen är låten slut. Det ända som ändras är sången som dessutom har en rätt begränsad melodiföljd, låter som en barnramsa.
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Honom får man väl tycka illa om?

Exakt... det var det jag menade precis i förra inlägget. Se, jag lyckades klaga på nåt som man inte
får tycka illa om. Det kom en polis direkt.