2009-08-21, 14:44
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratons
Linkin Park får mig att vilja dunka huvudet i väggen av vanmakt. Sångarens växlingar mellan "harsh" och "clean"-sång gör mig direkt illamående, då han är värdelös på båda. Deras videos är astöntiga och fula. Trots detta går de stenhårt hem hos främst den yngre publiken och verkar sälja slut arenor lika snabbt som Livets Ord. USCH!

Nickelback har låtit likadant så länge de existerat. Svårt att höra skillnad mellan låtarna om man inte råkat höra dem på radion, där de spelas på tok för flitigt. Chad sjunger ganska bra för det mesta, men det instrumentala låter så skvaligt att jag blir pissnödig. Varje gång jag hör "Hero" tänker jag på Spider Man och Toby Maguires breda flin, vilket får mig att se rött. Just det där trumfillet i början av varje låt har jag särskilt svårt för. Det som kommer innan första versen, efter att Chad först sjungit några dåligt valda ord.
...

Vad menar du med att man inte får tycka illa om dessa band? Det är snarare så att folk brukar se ner på de som gillar dem.

På tal om Nickleback och Hero så passar dock Foo Fighters in i tråden. De låter exakt som Nickleback. Alla älskar Foo Fighters och alla hatar Nickleback. Idiotiskt.
Citera
2009-08-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vad menar du med att man inte får tycka illa om dessa band? Det är snarare så att folk brukar se ner på de som gillar dem.

På tal om Nickleback och Hero så passar dock Foo Fighters in i tråden. De låter exakt som Nickleback. Alla älskar Foo Fighters och alla hatar Nickleback. Idiotiskt.

I know. Tänkte efter lite för sent, så att säga. Men det skulle skada min stolthet att ta tillbaka det. På den vägen är det.
Citera
2009-08-21, 17:25
Medlem
Chilla-Galets avatar
2pac, tycker jag iallafall.
Citera
2009-08-22, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Det där inlägget säger nog mer om dig än om Taube...

Om så väl vore!

Jag har både gehör och känsla för musik. Taube hade inget av det.

Ändå var han ju faktiskt genialisk: kunna sno andras alster och kalla dem sina, få verken publicerade och tjäna kosing på det.

Briljant. Definitivt inte vackert.

Det säger mer om Evert Taube än om mig.
Senast redigerad av GaussBonnet 2009-08-22 kl. 11:37.
Citera
2009-08-22, 14:27
Medlem
Volbeat och Nickelback. När de sa på TV att Nickelback var största rockbandet just nu kräktes jag nästan, otroligt dålig musik av båda banden. Radiorock, usch.
Citera
2009-08-22, 20:21
Medlem
PumpCykels avatar
Alla jefla "kolla-på-mig-jag-är-så-satans-kool"-rap/hiphop skit -- i stort sett all dynga som visas på MTV nuförtiden.
Citera
2009-08-22, 22:46
Medlem
brokenvalley1s avatar
Det elfte budordet:
Du skall inte tycka illa om Beatles.
Citera
2009-08-22, 22:47
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpCykel
Alla jefla "kolla-på-mig-jag-är-så-satans-kool"-rap/hiphop skit -- i stort sett all dynga som visas på MTV nuförtiden.
Hur kan man posta i en tråd när man inte ens verkar ha läst trådtiteln?
Citera
2009-08-22, 23:07
Medlem
Rotmosrullens avatar
Michael Jackson. Fy fan säger jag. Kan erkänna att jag gillar 1 låt - inte en låt till. Popig skit som har skapat den vidriga popkultur som skriks ut på radio. Fy fan säger jag igen.
Citera
2009-08-23, 00:21
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindelmagneten
Volbeat och Nickelback. När de sa på TV att Nickelback var största rockbandet just nu kräktes jag nästan, otroligt dålig musik av båda banden. Radiorock, usch.

Men de får man ju tycka illa om. Gör om, gör rätt.
Citera
2009-08-23, 13:50
Medlem
Coldplay verkar man inte få tycka illa om, de är ju extremt hyllade av både pressen och deras fans.

Förövrigt så måste jag säga att Coldplay måste vara bland det tråkigaste och sömnigaste jag någonsin hört, all låter fan likadant nästan och själva musiken låter som något Edge från U2 plinkat fram på gitarren medan han sov.
Citera
2009-08-23, 15:00
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Coldplay verkar man inte få tycka illa om, de är ju extremt hyllade av både pressen och deras fans.

Förövrigt så måste jag säga att Coldplay måste vara bland det tråkigaste och sömnigaste jag någonsin hört, all låter fan likadant nästan och själva musiken låter som något Edge från U2 plinkat fram på gitarren medan han sov.

fans har en tendens att stödja sina idoler nej men jag fattar vad du menar..visst har de några bra låtar men efter ett tag somnar man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in