Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Han är för egoistisk för sitt eget bästa. Om han hade kunnat hålla tillbaka sitt ego några steg hade DP kunnat bli ännu bättre.
Men nu när han spelar i Blackmore's Night så känns som att detta är det han gillar, han har aldrig varit riktigt intresserad av att spela hårdrock, utan bara visa världen hur duktig han är. Nu i Blackmore's Night så spelar han det han tycker är roligt och han ser faktiskt glad ut när han spelar, vilket inte var speciellt vanligt i DP eller Rainbow. Det var mycket barockinspirerad musik i DP, Wring That Neck och Mandrake Root som exempel. Det känns som det är detta som Ritchie vill spela egentligen och nu får han göra det i Blackmore's Night.
Angående Dio och Ritchie, det var väl meningsskiljaktigheter mellan honom och Ronnie om hur stilen på skivorna skulle vara. Så Dio slutade.
Yes, Dio lämnade på sina egna villkor, men de flesta av oss dödliga skulle försöka komma överens mellan varandra (Dio och Ritchie) om hur bandet skulle fortsätta se ut. Det de hade med Rainbow var för bra bara för att slänga bort angående en pop/rock vs. dungeons and dragons diskussion! Ett mellanting hade fungerat fint
Rainbow efter Dio? Tycker jag fått onödigt mycket skit. Som skivor i helhet har de definitivt svagheter men det finns en hel drös med bra låtar. Men Ritchie Blackmore kan borde lagt av bandet efter Dio och sparat alla idéer, riff osv. till Deep Purples reunion. Visserligen gillar jag "Perfect Strangers" och "The House of Blue Light", men med alla riff/solon och idéer från de övriga Rainbow skivorna hade de kunnat bli hur bra som helst!
Något jag dock vill se nu är en hylling av Ronnie James Dio.
Lik "Freddie Mercury"-galan. Men istället för en hel drös med olika artister ska det bara vara dom som är sammanknuta med Dio.
Toni Iommi, Geezer Butler, Vinny Appice, Ritchie Blackmore, grabbarna i Deep Purple, så många av Rainbow medlemmar som möjligt och folket från bandet Dio. En stor jäkla hyllning till mannen ska det vara!
Med blandat material från Black Sabbath, Heaven & Hell, Dio, Rainbow och något inhopp med Deep Purple.
Den får gärna börja med "Man On The Silver Mountain" eller "Neon Knights".
Slutet får gärna vara att Dio-medlemmarna slänger ut sången åt publiken och kör igång "Rainbow in the Dark". Allsång med en storbildsskärm med en av Dios bästa spelningar.
Alternativt att Ritchie Blackmore sätter sig och lirar "Catch the Rainbow" akustiskt med massa bilder på Ronnie James Dio i bakgrunden.
Det är åtminstone en biljett jag skulle vara beredd att lägga mycket pengar på!