2011-01-30, 21:17
Citat:
Något jag dock vill se nu är en hylling av Ronnie James Dio. Lik "Freddie Mercury"-galan. Men istället för en hel drös med olika artister ska det bara vara dom som är sammanknuta med Dio.
Toni Iommi, Geezer Butler, Vinny Appice, Ritchie Blackmore, grabbarna i Deep Purple, så många av Rainbow medlemmar som möjligt och folket från bandet Dio. En stor jäkla hyllning till mannen ska det vara!
Med blandat material från Black Sabbath, Heaven & Hell, Dio, Rainbow och något inhopp med Deep Purple.
Den får gärna börja med "Man On The Silver Mountain" eller "Neon Knights".
Slutet får gärna vara att Dio-medlemmarna slänger ut sången åt publiken och kör igång "Rainbow in the Dark". Allsång med en storbildsskärm med en av Dios bästa spelningar.
Alternativt att Ritchie Blackmore sätter sig och lirar "Catch the Rainbow" akustiskt med massa bilder på Ronnie James Dio i bakgrunden.
Det är åtminstone en biljett jag skulle vara beredd att lägga mycket pengar på!
Ursprungligen postat av Geomeister
Något jag dock vill se nu är en hylling av Ronnie James Dio. Lik "Freddie Mercury"-galan. Men istället för en hel drös med olika artister ska det bara vara dom som är sammanknuta med Dio.
Toni Iommi, Geezer Butler, Vinny Appice, Ritchie Blackmore, grabbarna i Deep Purple, så många av Rainbow medlemmar som möjligt och folket från bandet Dio. En stor jäkla hyllning till mannen ska det vara!
Med blandat material från Black Sabbath, Heaven & Hell, Dio, Rainbow och något inhopp med Deep Purple.
Den får gärna börja med "Man On The Silver Mountain" eller "Neon Knights".
Slutet får gärna vara att Dio-medlemmarna slänger ut sången åt publiken och kör igång "Rainbow in the Dark". Allsång med en storbildsskärm med en av Dios bästa spelningar.
Alternativt att Ritchie Blackmore sätter sig och lirar "Catch the Rainbow" akustiskt med massa bilder på Ronnie James Dio i bakgrunden.
Det är åtminstone en biljett jag skulle vara beredd att lägga mycket pengar på!

Håller med till fullo. Hade varit en fantastisk upplevelse och något som även jag hade varit beredd att lägga mycket pengar på för att få en biljett till.
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Blackmore är inte känd för att göra det som fansen vill. Han går sin egen väg oavsett. Har svårt att se att Deep Purple skulle ta tillbaka honom med öppna armar. Speciellt då det gått så lång tid och Steve Morse har blivit en fullvärdig medlem. Starta upp Rainbow är förstås ett alternativ. Men frågan är vilken stor sångare som vill samarbeta med honom. Han lär inte ha kvar många vänner.
Enligt mig finns ingen anledning för Ritchie att starta upp Rainbow igen. Nu när han spelar med Blackmore's Night så gör han äntligen det han tycker är roligt. Man ser att han är lycklig på scenen. Han drar upp folk i publiken på scenen, ger extranummer och skrattar. Inget av detta var en vanlig syn i Rainbow eller Deep Purple. Nu när han spelar med Candice så känns det som han spelar och lever så som han alltid velat göra.