Citat:
Ursprungligen postat av
McDonaldsSAB
Hejsan,
Jag fick 21,4 i snittbetyg nu i r men dock kommer jag vnta ett r. D har jag tv frgor:
1. Eftersom att vi med MVG-betyg kommer hamna i en annan kvot undrar jag om det kommer bli svrare fr mig att komma in. Vad tror ni?
2. Jag har antingen tnkt att ska till Lund eller Uppsala. Vilken anser ni r bst (ekonomie kandidat)? Tror ni att jag kommer in p ngon av dessa?
Otroligt tacksam fr snabba svar,
1. Betygsinflationsgruppen lr nog varken bli lttare eller svrare r min gissning.
2. Lund r ju alltid Lund och resundsregionen r ett mycket attraktivt omrde fr fretag att etablera sig i. P Sverigesidan vxer det s det knakar, inte minst i Malm. Tnker p bl a Turning Torso, Skandinaviens strsta kpcentrum Emporia, Citytunneln, Malm Arena (dr Eurovision Song Contest hlls), resundsbron, Vstra Hamnen m m. Ytterligare plus fr det skna kustklimatet och nrheten till kontinenten. Hade baserat p var jag vill bo valt Lund utan minsta tvekan.
Bda Lund och Uppsala r starka p ekonomi, dock har jag fr mig att LU har ngot bttre kursutbud och att man hr mest om UU nr det gller forskning.
E: Ja, jag tror att du kommer in, men det har blivit klart tuffare sedan civek. avskaffades.