2013-07-22, 01:41
Medlem
Jag skte KTH Haninge, Tekniskt basr (60 hp)

Kompletteringsgruppen(BII)
Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 9
Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 18

Totalt antal platser ska vara 120 egentligen men det str att 127 antagits frn de som sker med gymnasiebetyg + dessa 18 och ytterligare frn andra urvalsgrupper...

Hgskoleprov(HP)
Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 39
Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 72

Argh, har man ngn chans om man r p plats 9??
Citera
2013-07-22, 10:10
Medlem
Maximatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutgeld
Jag skte KTH Haninge, Tekniskt basr (60 hp)

Kompletteringsgruppen(BII)
Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 9
Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 18

Totalt antal platser ska vara 120 egentligen men det str att 127 antagits frn de som sker med gymnasiebetyg + dessa 18 och ytterligare frn andra urvalsgrupper...

Hgskoleprov(HP)
Din reservplats i den hr urvalsgruppen r: 39
Antalet skande som har blivit antagna i den hr urvalsgruppen r: 72

Argh, har man ngn chans om man r p plats 9??

Allts, det beror p. Om det r plats 9 av 250 s r det ganska bra odds, men i ditt fall s mste hlften av de som har blivit antagna tacka nej fr att du ska f en plats. Med andra ord s ser det lite mrkt ut, men det finns alltid en chans I guess.
Citera
2013-07-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Fretagsekonomi III, antagningspong i urvalsgrupp APS = 103
APS = "Hgskolepong 7,5-225"

Vad innebr detta, de med behrighet och fler hgskolepong n 103 blir antagna? Eller tilldelas man en viss pong baserat p tidigare studieresultat?
..
Citera
2013-07-22, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximatus
Allts, det beror p. Om det r plats 9 av 250 s r det ganska bra odds, men i ditt fall s mste hlften av de som har blivit antagna tacka nej fr att du ska f en plats. Med andra ord s ser det lite mrkt ut, men det finns alltid en chans I guess.

Tack fr svar!

Ja jo man kan ju hoppas. Det r mnga som sker i r = fler kommer tacka nej till platser n ngonsin antagligen. S det finns ju en smrre chans.
Citera
2013-07-22, 17:21
Medlem
KeyserRobins avatar
Hejsan! Jag har skrivit hr ett par gnger och ftt lite varierande svar. Har nu en fundering angende verintag. Jag str som reserv p psykologprogrammet i Linkping. De har tagit in 100 personer p 44 platser, kommer detta verintag att best i urval 2 eller kommer de inte kalla in folk i urval 2 oavsett om folk tackar nej?

Vore tacksam om ngon med lite koll svarar!
Citera
2013-07-22, 20:07
Medlem
Rhymenocerozs avatar
31:a reserv p ekonomi i Lund. Har jag ngon chans?

Urval 1: HT2012 Ekonomie kandidatprogram BI 21.10 antagna: 118 reserver: 1771
Urval 2: HT2012 Ekonomie kandidatprogram BI 21.06 antagna: 77 reserver: 762

Urval 1: HT2013 Ekonomie kandidatprogram BI 21.20 antagna: 223 reserver: 2671

Om man kan f ut ngon prognos frn detta vet jag inte. Men det kanske hjlper lite. Finns det mjlighet att komma in?

25 stycken i verintag p den totala intagningen som omfattar HP, B1 och B2. Hoppas detta hjlper och om ngon kan f fram en kvalificerad gissning!

Sedan str jag som 4:e reserv p handels i Gteborg, mina chanser dr? I min grupp, b1, togs det in 108 personer i r.

Tack p frhand!
Senast redigerad av Rhymenoceroz 2013-07-22 kl. 20:12.
Citera
2013-07-23, 00:10
Medlem
Hej,

Str som reserv (inom HP-Kvoten) fr dessa tv utbildningar:

1. Uppsala, Civilingenjrsprogrammet i system i teknik och samhlle (Reserv 8 dr 30 r antagna).
2. Ume, Civilingenjrsprogrammet i industriell ekonomi (Reserv 7 dr 17 r antagna).

Vad tror ni om mina chanser?
Citera
2013-07-23, 10:24
Medlem
Hejsan,

Jag fick 21,4 i snittbetyg nu i r men dock kommer jag vnta ett r. D har jag tv frgor:

1. Eftersom att vi med MVG-betyg kommer hamna i en annan kvot undrar jag om det kommer bli svrare fr mig att komma in. Vad tror ni?

2. Jag har antingen tnkt att ska till Lund eller Uppsala. Vilken anser ni r bst (ekonomie kandidat)? Tror ni att jag kommer in p ngon av dessa?

Otroligt tacksam fr snabba svar,
Citera
2013-07-23, 11:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonaldsSAB
Hejsan,

Jag fick 21,4 i snittbetyg nu i r men dock kommer jag vnta ett r. D har jag tv frgor:

1. Eftersom att vi med MVG-betyg kommer hamna i en annan kvot undrar jag om det kommer bli svrare fr mig att komma in. Vad tror ni?

2. Jag har antingen tnkt att ska till Lund eller Uppsala. Vilken anser ni r bst (ekonomie kandidat)? Tror ni att jag kommer in p ngon av dessa?

Otroligt tacksam fr snabba svar,

1. Betygsinflationsgruppen lr nog varken bli lttare eller svrare r min gissning.

2. Lund r ju alltid Lund och resundsregionen r ett mycket attraktivt omrde fr fretag att etablera sig i. P Sverigesidan vxer det s det knakar, inte minst i Malm. Tnker p bl a Turning Torso, Skandinaviens strsta kpcentrum Emporia, Citytunneln, Malm Arena (dr Eurovision Song Contest hlls), resundsbron, Vstra Hamnen m m. Ytterligare plus fr det skna kustklimatet och nrheten till kontinenten. Hade baserat p var jag vill bo valt Lund utan minsta tvekan.

Bda Lund och Uppsala r starka p ekonomi, dock har jag fr mig att LU har ngot bttre kursutbud och att man hr mest om UU nr det gller forskning.

E: Ja, jag tror att du kommer in, men det har blivit klart tuffare sedan civek. avskaffades.
Senast redigerad av lakritc 2013-07-23 kl. 11:14.
Citera
2013-07-23, 13:52
Medlem
Str som 9:e reserv till civilingenjr teknisk matematik i Lund med 29 antagna i BI-kvoten. Finns det en chans?
Citera
2013-07-23, 15:24
Medlem
Har varit registrerad p en kurs tidigare men som jag aldrig fullfljde, jag avregistrerade mig dock aldrig frn den! Nu r det som s att jag mste lsa den kursen men blev givetvis struken frn antagning.se eftersom jag varit registrerad tidigare.. hur skall jag g till vga fr att bli omregistrerad, antar att jag mste kontakta institutionen? har man en plats i hst d oavsett eller?
Citera
2013-07-23, 15:31
Medlem
Tjena! Hamnade som reserv 36 p Civilingenjr Farkostteknik. Gruppen jag skte i var HP kvoten och antal antagna var 68. Hur stora r min chanser? r det dags och leta bostad i Uppsala eller? Fr vrigt s har jag 1.1 p HP och betyg r ovsentliga. Tack p frhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in