2013-07-19, 15:10
Medlem
Hembraents avatar
r reserv p LitH maskinteknik civilingenjr:
20 reserv av 50 platser i HP-kvoten.
44 reserv av 92 platser i BI.

r ven reserv p chalmers maskinteknik, 62 reserv av 145 platser.

Har ingen koll ver hur mnga som brukar tacka nej men tror ni det finns en chans att jag kommer in p ngon av dessa utbildningar eller kan man rakt av sga att det r krt?
Citera
2013-07-19, 16:41
Medlem
Maximatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hembraent
r reserv p LitH maskinteknik civilingenjr:
20 reserv av 50 platser i HP-kvoten.
44 reserv av 92 platser i BI.

r ven reserv p chalmers maskinteknik, 62 reserv av 145 platser.

Har ingen koll ver hur mnga som brukar tacka nej men tror ni det finns en chans att jag kommer in p ngon av dessa utbildningar eller kan man rakt av sga att det r krt?

Ser ganska mrkt ut p samtliga utbildningar. Vet inte om LiTH tillmpar verintag men Chalmers gr det iallafall vilket innebr att de kanske tar in 220 pers p 170 platser fr att slippa kalla in reserver pga avhopp. Synd att du inte kom in p CTH, vi hade blivit klasskamrater!

EDIT: Mjligen att du har chans i HP-kvoten p LiTH.
Senast redigerad av Maximatus 2013-07-19 kl. 16:46.
Citera
2013-07-19, 17:06
Medlem
Maximatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejhopp
Jahaa fan d! P mitt program str det:
Antagna i urval 1: 41
Antagna i urval 2: 35
D va det allts 6 pers i verintag i urval 1 d?
vart man hitta statistik p hur mnga reserver som kom in frra ret, bara genom att ta kontakt med skolan eller?

Det beror p hur mnga platser det fanns p utbildningen. Ifall det var 20 platser s var det 21 i verintag, vilket innebr att 22 pers mste tacka nej/missa upprop fr att reserv #1 ska f en plats. Angende statistik s r det nog s att du mste kontakta skolan.
Citera
2013-07-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underbordet
Gjorde som du sa men hon jag prata med sa att hon inte hade tillgng till sdan statistik.

Jag kontaktade uppsala fr att precis som du f tag i antalet antagna reserver till urval 2 frn fregpende r, mitt gllde byggteknik. Men dr fick jag os som svar att de inte hade den statistiken.

Undrar ifall de inte fr lov att lmna ut det? Fr det r vl klart som fan att skolan har koll p antalet reserver som kommer in.....
Senast redigerad av Nilzzone 2013-07-19 kl. 18:07.
Citera
2013-07-20, 11:56
Medlem
Shawn92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzzone
Jag kontaktade uppsala fr att precis som du f tag i antalet antagna reserver till urval 2 frn fregpende r, mitt gllde byggteknik. Men dr fick jag os som svar att de inte hade den statistiken.

Undrar ifall de inte fr lov att lmna ut det? Fr det r vl klart som fan att skolan har koll p antalet reserver som kommer in.....

jag ringde ocks uppsala fick typ svaret "tyvrr fr vi inte ge ut sdan statistik". Tycker sjlv det r s korkat; varfr inte? rdda att folk ska bli galna ver antagningen?
Citera
2013-07-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzzone

Tror nog det.
Citera
2013-07-20, 13:18
Medlem
Fretagsekonomi III, antagningspong i urvalsgrupp APS = 103
APS = "Hgskolepong 7,5-225"

Vad innebr detta, de med behrighet och fler hgskolepong n 103 blir antagna? Eller tilldelas man en viss pong baserat p tidigare studieresultat?
Senast redigerad av patohls 2013-07-20 kl. 13:25.
Citera
2013-07-20, 16:13
Medlem
Civilingenjr ppen ingng LTU

39 antagna i hp-kvoten, finns det ngon chans att komma in med reservplats 19 eller r det krt?
Citera
2013-07-20, 17:52
Medlem
Jag r p reservplats 9 vid Systemvetenskap i Ume med HP, 11 har blivit antagna frn HP kvoten. Hur tror ni chanserna ser ut?

Passar p att stlla en till frga, har blivit antagen p en annan utbildning men p vriga utbildningar som jag skt s str det "struken" pga jag redan r antagen till hgsta mjliga hgskolepong. Om jag skulle tacka nej till den utbildning jag blivit antagen till kan jag d se om jag blivit antagen till vriga utbildningar, eller hur fungerar det?
Citera
2013-07-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOutlaww
Jag r p reservplats 9 vid Systemvetenskap i Ume med HP, 11 har blivit antagna frn HP kvoten. Hur tror ni chanserna ser ut?

Passar p att stlla en till frga, har blivit antagen p en annan utbildning men p vriga utbildningar som jag skt s str det "struken" pga jag redan r antagen till hgsta mjliga hgskolepong. Om jag skulle tacka nej till den utbildning jag blivit antagen till kan jag d se om jag blivit antagen till vriga utbildningar, eller hur fungerar det?

r du struken s r det krt att komma in p den utbildningen.
Citera
2013-07-21, 16:47
Medlem
Som jag skrivit i tidigare trd s skte jag in till Filosofi A i Ume:

-------------------
Startperiod: HT 2013 Period 1
Niv: Grundlggande niv
Anmlningskod: UMU-17061
Utbildningsform: Kurs, Internetbaserad distansunderv
Antal trffar: 0
Studietakt: Halvfart (50%)
Undervisningstid: Blandade tider
Frkunskapskrav: Grundlggande behrighet
-------------------

Tyvrr s gjorde jag en sen anmlan, s jag kom ej in.
Men min reservplats r "152"...
S finns det ngon chans att komma in tror ni?

Visserligen r jag redan antagen till mitt frstahandsval och detta ses mest som en bonus
Citera
2013-07-21, 23:54
Medlem
Tnkte se om nn kan hjlpa mig ang reservplats till HT 2013.
Jag har skt en tyska nybrjarkurs p 7.5 pong och antalet antagna i min urvalsgrupp r138 och jag har reservplats 35.
Jag har sett i trden att 10% brukar tacka nej men jag tnkte att en tyska nybrjarkurs kanske inte alla tar s serist och kanske fler n normalt tackar nej? Vad tror ni om mina chanser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in