Sitter hr och r superstressad. Jag r reserv nr 4 (HP-kvoten) till veterinrprogrammet. I urvalsgruppen r det 41 som fajtas om platserna, vad tror ni om mina chanser att komma in?
Tja! Jag blev antagen till den hr utbildningen i Stockholm men vill inte riktigt g den.
SU-69482
mneslrarprogram med inriktning mot arbete i gymnasieskolan, ingng engelska
330hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundniv
BI-16,60
Antagen
Jag vill hellre g ngon av de hr i Linkping som var mitt frsta och andrahandsval. Det str att jag r res 3, vad menas med det och har jag ngon chans att komma in? Jag r i Japan nu och mste brja kolla studentbostad typ omgende. Mste veta om jag har nn chans p Linkping.
mneslrare Gymnasiet, ingng Engelska
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv
BI-16,60
Res 3
mneslrare Gymnasiet, ingng Historia
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv
BII-16,40
Res 3
Vad menas dessutom med Ant i UG? P historia utbildningen str det att det bara r 1 i UG. Det r 21 i den andra i Linkping.
Tja! Jag blev antagen till den hr utbildningen i Stockholm men vill inte riktigt g den.
SU-69482
mneslrarprogram med inriktning mot arbete i gymnasieskolan, ingng engelska
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundniv
BI-16,60
Antagen
Jag vill hellre g ngon av de hr i Linkping som var mitt frsta och andrahandsval. Det str att jag r res 3, vad menas med det och har jag ngon chans att komma in? Jag r i Japan nu och mste brja kolla studentbostad typ omgende. Mste veta om jag har nn chans p Linkping.
mneslrare Gymnasiet, ingng Engelska
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv
BI-16,60
Res 3
mneslrare Gymnasiet, ingng Historia
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv
BII-16,40
Res 3
Vad menas dessutom med Ant i UG? P historia utbildningen str det att det bara r 1 i UG. Det r 21 i den andra i Linkping.
"Ant i UG" = hur mnga som antas i urvalsgrupperna. Sannolikheten att du kommer in p en utbildning dr det r en person som antas i urvalsgruppen r ganska lg, nu r det frvisso "enbart" tre personer fre dig i kn, men jag tror nd inte att du skall hoppas fr mycket. Rrande den andra utbildningen dr det r 21 personer i urvalsgruppen r chanserna betydligt hgre! Jag skulle sga att chanserna r relativt goda till U2!
Citat:
Ursprungligen postat av mobbad
SU-33286
Nationalekonomi I
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Fristende kurs
Normal undervisning
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundniv
BI-17,00
Plats: Res*102
Ant i UG: 65
Vad tror ni, hur ser mina chanser ut hr?
Nein. Fler n vad som ryms i urvalsgruppen mste tacka nej.
Jag har kommit in p min prio nr 9 och jag r reserv till 8 utbildningar.
Nu har jag tackat ja till min plats och ven till ngra reservplatser. Om jag nu skulle komma in p en reservplats, fr jag vlja vilken utbildning jag ska gra eller stryks den utbildningen jag r antagen till nu?
Jag har kommit in p min prio nr 9 och jag r reserv till 8 utbildningar.
Nu har jag tackat ja till min plats och ven till ngra reservplatser. Om jag nu skulle komma in p en reservplats, fr jag vlja vilken utbildning jag ska gra eller stryks den utbildningen jag r antagen till nu?
Alla utbildningar med lgre prioritet stryks nr du kommer in p ngonting.
Oj, d mste jag bestmma mig om jag hellre lser affrsjuristprogrammet eller civilekonomprogrammet.. Fan..
Nu gr jag litet OT, men jag skulle inte rekommendera affrsjuristprogrammet om du har hgt satta ml d man blir en sorts semijurist som inte tvlar p samma villkor som en kta jurist. Man kan exempelvis aldrig ta sig in i Advokatsamfundet vilket innebr att mnga drrar stngs om man planerar en karrir inom byrvrlden. Det finns en trd om just denna utbildning, trden finns i U&S alt. Arbete.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!