2011-07-18, 21:29
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0l
tm din inkorg fr pm r du vnlig.
http://www.yourprops.com/norm-4cdf0a...281988%29.jpeg
Citera
2011-07-19, 00:31
Medlem
Sitter hr och r superstressad. Jag r reserv nr 4 (HP-kvoten) till veterinrprogrammet. I urvalsgruppen r det 41 som fajtas om platserna, vad tror ni om mina chanser att komma in?
Citera
2011-07-19, 04:04
Medlem
Hur stora r mina chanser?

Tja! Jag blev antagen till den hr utbildningen i Stockholm men vill inte riktigt g den.

SU-69482
mneslrarprogram med inriktning mot arbete i gymnasieskolan, ingng engelska
330hp, Dagtid, Helfart (100%)
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundniv

BI-16,60

Antagen

Jag vill hellre g ngon av de hr i Linkping som var mitt frsta och andrahandsval. Det str att jag r res 3, vad menas med det och har jag ngon chans att komma in? Jag r i Japan nu och mste brja kolla studentbostad typ omgende. Mste veta om jag har nn chans p Linkping.

mneslrare Gymnasiet, ingng Engelska
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv

BI-16,60

Res 3

mneslrare Gymnasiet, ingng Historia
Utbildningsprogram
Normal undervisning
Linkpings universitet,
Linkping
Grundniv

BII-16,40

Res 3

Vad menas dessutom med Ant i UG? P historia utbildningen str det att det bara r 1 i UG. Det r 21 i den andra i Linkping.
Citera
2011-07-19, 09:50
Medlem
mobbads avatar
SU-33286

Nationalekonomi I
30hp, Dagtid, Helfart (100%)
Fristende kurs
Normal undervisning
Stockholms universitet,
Stockholm
Grundniv

BI-17,00

Plats: Res*102

Ant i UG: 65

Vad tror ni, hur ser mina chanser ut hr?
Citera
2011-07-19, 10:14
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanTW
"Ant i UG" = hur mnga som antas i urvalsgrupperna. Sannolikheten att du kommer in p en utbildning dr det r en person som antas i urvalsgruppen r ganska lg, nu r det frvisso "enbart" tre personer fre dig i kn, men jag tror nd inte att du skall hoppas fr mycket. Rrande den andra utbildningen dr det r 21 personer i urvalsgruppen r chanserna betydligt hgre! Jag skulle sga att chanserna r relativt goda till U2!

Citat:
Ursprungligen postat av mobbad
Nein. Fler n vad som ryms i urvalsgruppen mste tacka nej.
Citera
2011-07-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FecutyZ
Ingen som kan spekulera lite t mig?
Dina chanser r tyvrr inte bra alls. Men kolla upp verintag och statistik frn tidigare r fr att f en bttre bild.
Citera
2011-07-19, 13:29
Medlem
Jag har kommit in p min prio nr 9 och jag r reserv till 8 utbildningar.
Nu har jag tackat ja till min plats och ven till ngra reservplatser. Om jag nu skulle komma in p en reservplats, fr jag vlja vilken utbildning jag ska gra eller stryks den utbildningen jag r antagen till nu?
Citera
2011-07-19, 13:33
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veerle
Jag har kommit in p min prio nr 9 och jag r reserv till 8 utbildningar.
Nu har jag tackat ja till min plats och ven till ngra reservplatser. Om jag nu skulle komma in p en reservplats, fr jag vlja vilken utbildning jag ska gra eller stryks den utbildningen jag r antagen till nu?
Alla utbildningar med lgre prioritet stryks nr du kommer in p ngonting.
Citera
2011-07-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Alla utbildningar med lgre prioritet stryks nr du kommer in p ngonting.

Oj, d mste jag bestmma mig om jag hellre lser affrsjuristprogrammet eller civilekonomprogrammet.. Fan..
Citera
2011-07-19, 14:31
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veerle
Oj, d mste jag bestmma mig om jag hellre lser affrsjuristprogrammet eller civilekonomprogrammet.. Fan..
Nu gr jag litet OT, men jag skulle inte rekommendera affrsjuristprogrammet om du har hgt satta ml d man blir en sorts semijurist som inte tvlar p samma villkor som en kta jurist. Man kan exempelvis aldrig ta sig in i Advokatsamfundet vilket innebr att mnga drrar stngs om man planerar en karrir inom byrvrlden. Det finns en trd om just denna utbildning, trden finns i U&S alt. Arbete.
Citera
2011-07-19, 15:34
Medlem
Bunnyrabbits avatar
Reserv 12 med 39 antagna i urvalsgruppen hgskoleprov.. Tror ni att man kommer in p detta nr det handlar om ett personalvetarprogram i rebro?
Citera
2011-07-19, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyrabbit
Reserv 12 med 39 antagna i urvalsgruppen hgskoleprov.. Tror ni att man kommer in p detta nr det handlar om ett personalvetarprogram i rebro?
Ytterst tveksamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in