Citat:
Ursprungligen postat av Airwolf
Har köpt/sålt några år på tradera utan större problem förrän nu. Köpte en ganska dyr bok (studentlitteratur) som ändå var billigare på tradera. Betalade direkt för jag behövde boken snabbt. Sen fick jag ändå en jävla påminnelse om att betala! När säljaren fattade att jag faktiskt betalat fick jag löfte om att boken skulle skickas samma dag. Den dök aldrig upp efter några veckors väntan. Då mailade jag och säljaren kom med massa ursäkter men hade en till likadan bok hon kunde skicka med DHL, spårbart paket. Konstigt tyckte jag att ha 2 likadana böcker men ok. Nu har jag väntat ytterligare några veckor och inget paket.
På omdömen ser jag att säljaren satt i system att packetera dåligt och dröja veckor och månader med leverans. 6 dåliga omdömen även om många sätter positivt men klagar ändå.
Även fast säljaren svarar på mail direkt ungefär som att hon bor vid datorn störde jag mig på att hon stavade så dåligt, lite engelska ord uppblandat med svenska. Kollade idag upp säljaren och det är en 81 ÅR GAMMAL TANT....alltså det har jag svårt att tro. Mer troligt är att någon säljer i denna stackars tants namn och använder hennes adress, kanske nån släkting.
Det finns väl inte så mycket att göra i det här läget, men förbannad blir man. Och jag väntar fortfarande på min bok...
Sagan fortsätter:
Jag mailade och ifrågasatte denna säljare, ungefär som ovan. Och skrev att jag kommer lämna negativt omdöme nu. Då ringde hon mig. Den 81-åriga damen är hennes mamma sa hon (alltså torde hon ha fött barn i 50 årsåldern

) Hon tog på sig ansvaret att bägge böcker försvunnit, för jag ansåg hon borde ha skickat andra boken rek med posten och det höll hon med om. Jag skulle få full retur på mina pengar om inga böcker dök upp de närmaste dagarna. Inga böcker kom.
Då mailar jag henne mitt kontonr och vill ha retur. Då kommer nya ursäkter! Hon har fått retur på några paket men har inte hunnit till postkontoret, bla bla. Om det är mina böcker ska hon skicka till mig genast. Nu är det alltså ytterligare några dagars väntetid.
Och i veckan gå tiden ut för att lämna omdöme. Jag misstänker det här är bara påhitt för att uppehålla mig så jag inte ska hinna lämna omdöme. Har mailat henne och skrev att om jag inte får endera kollinr på rek paket eller pengaretur innan X datum lämnar jag negativt omdöme.
Nu ska vi se vad som händer...
Fy fan vad förbannad jag är, vilka skojare som ids lägga ner tid på så jävla mycket tjafs och lögner för några hundralappar