Citat:
Ursprungligen postat av v50
Bra att du lämnade negativt omdöme, den går att ta bort förutsatt att du + säljaren gemensamt ber om det, likaså är det bra att du anmäler säljaren för att använda sig av sin morsas identitet, det är förbjudet enligt traderas regler att sälja saker med falska uppgifter vilket hon gör i detta fallet. Så förhoppningsvis stänger tradera ner hennes auktioner och avaktiverar kontot så den ej går att använda.
Angående hämndomdömen så är det tyvärr något man får räkna med men jag och många med mig brukar kolla upp de negativa omdömena genom att titta på den som givit den och dennes omdömen och då brukar det i många fall framgå att det är just ett hämndomdöme som saknar substans. Du kan även skriva en egen kommentar om säljaren ger dig negativt omdöme och där påpeka att du ej fått varan på 2 månader så inser förhoppningsvis de som kollar på dina omdömen att detta är ett hämndomdöme du fått och inget annat.
Och lika säkert som amen i kyrkan fick jag nyss ett hämndomdöme... Ja du har rätt angående omdömen, det syns skillnad då någon ger hämndomdöme eller negativt omdöme av en riktig anledning.
Kommenterade att det är ett hämndomdöme från oseriös säljare. Själv säljer jag inte så mycket på tradera jämfört med henne så det drabbar mig inte så mkt.
Hon har mailat och säger nu hon ska skicka boken rekommenderat så vi kan återkalla omdömen. Och var kom boken ifrån helt plötsligt? Hon har skickat 2 böcker som försvunnit men nu finns det plötsligt en...MÄRKLIGT...
Har kollat upp henne. Hon har funnits knappt ett år på tradera och har redan dragit på sig 7 negativa omdömen. Hon sålde redan från början en massa varor, betedde sig inte som en nybörjare. Min gissning är att hon funnits länge på tradera men blivit avstängd, och då registrerade hon nytt konto i en äldre släktings namn.
Ja vi får hoppas hon blir avstängd av tradera, det är ju solklart att hon säljer under falska uppgifter.
Och någon bok lär jag ju inte få, men jag återkommer om nåt händer...