2012-03-06, 12:58
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasJR
Jag vet inte riktigt hur det fungerar med blocket-paketet, skickas pengar till blocket som en transfer innan packetet godkäns av kund?
Kolla dessa:
https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm
https://www.blocket.se/blocketpaketet/faq.htm

Som sagt: väldigt säker hantering för båda parterna och vill inte en säljare eller köpare gå med på denna hantering så är det något som är skumt. Man kan inte få en tegelsten i någon riktning och bli av med pengarna.
Citera
2012-03-06, 13:03
Medlem
Överallt när man läser någon som blivit blåst på blocket så skriver dem bara att dem inte fått pengarna tillbaka suck.
Dock verkar det nästan alltid som om dem använder falsk identitet. Undrar hur det förbättrar mina chanser att jag vet vem snubben är.
Citera
2012-03-06, 13:35
Medlem
http://www.johanssonphoto.com/
Citera
2012-03-06, 13:43
Medlem
Jag hittade han på facebook nu. Har letat länge flera gånger i innan men inte lyckats förens nu. Ska jag hänga ut han där? Skriva i hans logg vilken bedragare han är och att jag kommer polisanmäla honom, så att alla hans vänner kan se detta?
Kan detta hjälpa mig på något vis tror ni? Om han inser att jag kommer fortsätta tills han betalar tillbaka mina pengar
Citera
2012-03-06, 14:00
Medlem
riffkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givduL
Jag hittade han på facebook nu. Har letat länge flera gånger i innan men inte lyckats förens nu. Ska jag hänga ut han där? Skriva i hans logg vilken bedragare han är och att jag kommer polisanmäla honom, så att alla hans vänner kan se detta?
Kan detta hjälpa mig på något vis tror ni? Om han inser att jag kommer fortsätta tills han betalar tillbaka mina pengar
Smspuck.se kanske kan vara något du kan lura honom med?
Du kan använda antingen ett nummer eller ett namn som avsändare...

Kom på något klurigt, lura han!
Kanske något i stil med?:
Från: Polismyndigheten (där han bor)
En anmälan har kommit in, husransakan kommer att ske (ett datum), Anmälningen kan dras tillbaka om misstankar släpps från anmälaren..

Kan absolut inte skriva "polispråk" men kanske kan vara något smidigt och lurigt sätt att få tillbaka pengarna?

Ser att sidan är nere nu men lär komma upp snart... Eller om det finns någon liknande funktion?
Citera
2012-03-06, 14:12
Medlem
Mvks avatar
Ni är fan dum i huvudet på riktigt.
Dina chanser är lika med 0.
Polisen ger blanka fan i dig och dina mcbook-pengar.
Finns folk som blir våldtagna och misshandlade i flera år utan att snutfan gör något och istället lägger ner förundersökningar sen tror du att dom ska orka masa sig upp i sina ergonomiska stolar och engagera sig i ditt fall. hahahahahahahaha please.
Har du sovit senaste 30åren?

VARFÖR BETALAR NI INNAN NI HAR EN VARA I HANDEN????????????????????????????????????

Säljer en del på blocket själv och blir alltid lika förvånad över hur villiga folk är att betala i förskott.
Dom ber fan om det.
Nu är jag ingen smutsig tjuv.

Kan tänka mig att godtrogne Gunde 78 år kan skicka deg i förskott men inte en normal ungjävel uppväxt på 80-90talet.
Ni föder ju en kriminell verksamhet.
Går ur denna tråden för jag blir så jävla förbannad.
Senast redigerad av Mvk 2012-03-06 kl. 14:14.
Citera
2012-03-06, 14:52
Medlem
Det du ska göra nu är att ta med dig några vänner, din far, eller släkting, någon som ser lite bitig och galen ut. Sen ska ni åka raka vägen hem till den här personen och reda ut det här. Problemet - LÖST.

Gör du inte detta kan du känna dig bra blåst på dina pengar. Polisen kommer inte att göra ett dugg.
Citera
2012-03-06, 15:01
Medlem
MrJackssons avatar
Hur kan ni vara så in i helvete dumma att ni skickar pengar till en främling med noll garanti på att få varan? Jag menar, helt jävla seriöst - hur fan in i helvete tänker ni? Jag är uppriktigt intresserad över hur man kan vara så in i helvete jävla naiv, dum och godtrogen att man gör någonting så fruktansvärt naivt, dumt och godtroget. Ni förtjänar vad ni får; världen är en grym plats full av skitstövlar och det är dags för er att växa upp och lära er det.
Citera
2012-03-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givduL

Jag förstår inte varför du inte outar honom här om du nu hittade honom på facan? Jag lovar att det skulle bli ett jäkla drag i hans log
Citera
2012-03-06, 15:22
Medlem
JonasJRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Kolla dessa:
https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm
https://www.blocket.se/blocketpaketet/faq.htm

Som sagt: väldigt säker hantering för båda parterna och vill inte en säljare eller köpare gå med på denna hantering så är det något som är skumt. Man kan inte få en tegelsten i någon riktning och bli av med pengarna.

Verkar ju väldigt nice, var hemskt länge sedan jag handlade någonting på blocket som skulle betyda att jag behövde skicka någonting :P
Citera
2012-03-06, 15:44
Medlem
gottmospahedens avatar
Billig livsläxa. För fan inte över saker till folk du inte känner, oberoende ifall de använder org.nummer eller liknande.

Posten lämnar inte ut paket som skickats med postförskott/postoppkrav ifall man inte betalar - de låter dig alltså inte titta i paketet för att se att varan är rätt.

Betalar du, öppnar och väljer att returnera paketet så spelar det ingen roll - de ger inte pengarna tillbaka då det rör sig om Svindel.
Citera
2012-03-06, 15:51
Medlem
Hört talas om fogden? Bara knata in dit, och lämna över alla papper och lägg upp en anmälan. De kommer då att räkna från det datum du förde över pengarna + ränta som kommer ticka på. Vill du vara riktigt svinig så tar du det på hans företag.

Eftersom du även har killens org.nr så kan du även begära hans företag i konkurs, eftersom du inte betalat pengar för en vara du inte har fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in