2024-11-17, 19:31
Medlem
anre24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordanStig
Jonas Rivero försökte blåsa mig via min köpesannons idag, jag höll dock fast vid min rutin att kolla både nummer och namn (Swish) innan slutförd affär så jag swishade aldrig överenskommen summa.
Kan man öppna swish i falskt namn eller hur funkar blåsningen när motpartsnamnet blir känt i samband med betalningen (jag har som synes dålig koll på "blåsningshantverket")?

Jonas var i farten igen... bara 6 månader fängelse för 117 000 kr.. det lönar sig att göra brott? Han behöver bara sitta 4 månader.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-till-fangelse

https://www.nwt.se/2024/08/12/storbe...agerier-96ac1/
Senast redigerad av anre24 2024-11-17 kl. 19:33.
Citera
2025-02-26, 20:54
Medlem
En nära släkting har blivit lurad på en STOR summa pengar då hen betalade in handpenning (köp på Blocket). Numret hen swishade till ägs av S*bastian Carr*ga B*rtolini. Någon som har någon info om honom, eller själva blivit lurade?
Citera
2025-02-26, 21:43
Medlem
OceanDeeps avatar
Sker det mindre blåsningar nu eller hur går det för allt folket nu när extra försäkring ingår?
Citera
2025-03-06, 13:05
Medlem
https://www.tradera.com/profile/items/4495337/eyygee9
Citera
2025-03-18, 15:31
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Väntat över en vecka nu på att en sak jag köpt ska bli skickat men blatten kör med äldsta tricket i boken, skyller på sjukdom och att han inte hunnit skicka det. Då meddelar man väl köparen? Slutpriset blev till min fördel vilket förmodligen gjorde säljaren sur och bestämde sig för att inte skicka varan.

Frågan är hur länge man ska vänta innan man anmäler säljaren och begär återbetalning.
Citera
2025-03-18, 20:20
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Väntat över en vecka nu på att en sak jag köpt ska bli skickat ...

Frågan är hur länge man ska vänta innan man anmäler säljaren och begär återbetalning.
Jag väntade länge på en grej att bli skickad nyligen och det var väl packat av avsändaren så paketet fick sig en omgång hela vägen hem till mig

Citera
2025-04-26, 12:46
Medlem
Är det Tony Granqvist det handlar om?

Skulle köpa några grejer, han verkar väldigt trevligt dock... Men man blir ju lite skeptiskt nu när man läsar detta.....

Bögpedofil osv. ?
Citera
2025-05-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmoelma
Åh, skit också att jag inte hittade detta inlägg tidigare!! Jag har precis blivit lurad av denna Jonas. Behövde en bok, studentlitteratur, ganska akut och lade in en annons på Blocket. Han svarade att han hade boken, fin och som ny. Jag swishade 400 kr och han skulle skicka boken. Ingen stor summa men för mig som ska försörja 6 barn på bara barnbidrag och ett mindre studiemedel så är det grymt kännbart. Boken har inte kommit...

Därför man aldrig skickar nåt.

Man åker till adressen och ger pengar i handen om varan är i ok skick.
Citera
2025-05-18, 05:20
Medlem
-GGs avatar
Jag kollar alltid Swish, Ratsit, Lexbase och Flashback innan jag eventuellt säljer eller köper något.

Flashback är ju numera, med sin storlek, ett stort uppslagsverk om bedragare och kriminella. T ex, en gång hittade jag en dömd pedofil här, en pedofil som ville köpa en sak jag hade uppe och insisterade på att jag skulle ringa upp honom. Kanske var han ärlig i sin önskan men jag säljer inte till pedofiler.
Senast redigerad av -GG 2025-05-18 kl. 05:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in