2010-11-09, 12:52
Medlem
Misstanke mot säljare på tradera? Hur köpa säkert?

Jag köpte en macbook igår på tradera till väldigt bra pris. Säljare bodde ett par min från mig, men när jag mailade så sade han att inte var hemma.

Det fick ju mig till att bli väldigt misstänksam, jag bad därför han skicka ett sms från sin telefon som syns när man söker på honom på hitta.se, men då säger han att de var hans föredettas nummer.

Personen har varit registrerad på tradera sedan 30/10 med 16 omdömmen.

Hur som helst föreslog jag paysongaranti överföring och han gick med på det och skulle registrera ett konto hos payson.

Så till frågan, är man helt säker med paysongaranti?
Citera
2010-11-09, 12:56
Medlem
hatasimmnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wullen
Jag köpte en macbook igår på tradera till väldigt bra pris. Säljare bodde ett par min från mig, men när jag mailade så sade han att inte var hemma.

Det fick ju mig till att bli väldigt misstänksam, jag bad därför han skicka ett sms från sin telefon som syns när man söker på honom på hitta.se, men då säger han att de var hans föredettas nummer.

Hur som helst föreslog jag paysongaranti överföring och han gick med på det och skulle registrera ett konto hos payson.

ja det låter ju onekligen rätt så misstänksamt.

jag har själv ingen erfarenhet av just payson, men har både sålt och handlat över internet tidigare.
har då använt mig av internetgirot - http://www.internetgirot.se och det kan jag rekommendera.

mvh
Citera
2010-11-09, 13:11
Medlem
maximum2s avatar
säg att du kan vänta någon dag tills han kommer hem bara...

eller måste du ha den nu??
Citera
2010-11-09, 13:26
Medlem
Sökte på avslutade auktioner på "macbook i7" och såg att han lagt ut den två gånger till under natten!!

Lika bra att länka:
http://www.tradera.com/KOP-NU-5000-MacBook-Pro-Core-i7-2-66-laddare-trasig--auktion_302394_122022705

Han har antagligen kapat någon annans namn, då den personen som han är registrerad som är en ganska högt stående adelsman.

Har anmält han till tradera, men funderar på om man ska ringa den riktiga personen och säga detta till honom?

Edit: Han hade ganska bra story ändå. Välbergad person, laddaren söndertuggad etc.
Citera
2010-11-09, 13:31
Medlem
Ja skulle göra såhär om ja va du:

Gå till en butik och köp din mac..

Hellre betala 15lax och få den i handen, än att betala 10lax och inte få ett skit för pengarna!!

Alternativt köp en på Blocket.. Åk dit, titta, känn och testa varan, betala och åk hem..
Citera
2010-11-09, 17:39
Medlem
unsungs avatar
Trådar sammanfogade

// moderator
Citera
2010-11-10, 19:27
Medlem
om något känner igen nr 0769276666 eller tanja800@hotmail.com
kallar sig Tony så meddela mig gärna.
Förklarar senare i så fall.
i detta fall på blocket.
Citera
2010-11-10, 19:30
Medlem
Om någon känner igen nr 0769276666 eller tanja800@hotmail.com
kallar sig Tony
så hör av er så förklarar jag mer.
i detta fall på blocket grrr.
Citera
2010-11-11, 18:34
Medlem
AlumiLands avatar
Användaren Alzuriey på Tradera skickar inte varorna. Blev blåst på 77 kronor plus frakt, även om det inte är så mycket var det en sak jag verkligen ville ha och nu har han många negativa omdömen. Tror att kontot är avstängt men om någon med det namnet dyker upp så köp inte.
Citera
2010-11-11, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wullen

Har nu något kontonummer? PMa gärna.
Citera
2010-11-13, 00:21
Medlem
Shogun-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiizz
Jag var riktigt nära på att bli blåst när jag skulle köpa ett Playstation 3. Var dock ganska naiv och dum eftersom jag ville ha det så mycket. Men han sa att han ville ha 1500 kr i handpenning, så jag skickade det till honom men sen fick jag inget playstation och han hörde inte av sig på ca. 1 månad.

Det slutade med att han hörde av sig och som ursäkt sa han att han höll på att flytta. Så jag fick ta till med att hota honom och tillslut fick jag mina pengar tillbaka.

Fan vad jag respekterar dig.
Citera
2010-11-13, 00:23
Medlem
Shogun-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millipou
Har nu något kontonummer? PMa gärna.

Ja, du är säker med den. Men gör inget dumt som att betala i förskott nu när du ändå är misstänksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in