2012-07-07, 19:36
Medlem
Mittpunkts avatar
Ok.

Nu flyttade jag ner svenska till andra plats och norska høgst upp. Fortfarande norska bokstæver på tangentbordet nær jag skriver.

Edit: Men nu jävlar tog jag bort norska och har bara svenska där, då funkar skiten
Senast redigerad av Mittpunkt 2012-07-07 kl. 19:39.
Citera
2012-07-07, 19:38
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Ok.

Nu flyttade jag ner svenska till andra plats och norska høgst upp. Fortfarande norska bokstæver på tangentbordet nær jag skriver.
Du kanske måste starta om datorn för att inställningarna ska börja gälla.
Citera
2012-07-07, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snabbmat599
nej bara repair
det är en stationär dator
jag har själv installerat det
jag använder en usb som har windows

har du viktiga saker på den?

annars testa installera w7 ovan på den gammle installationen utan att ta bort det ursprungliga w7,
då borde du få en mapp med windows.old som innehåller dina gamla filer
men har du viktiga filer på den så plocka undan de först innan du testar

mvh
t
Citera
2012-07-07, 19:40
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Du kanske måste starta om datorn för att inställningarna ska börja gälla.

Men nu jävlar tog jag bort norska och har bara svenska där, då funkar skiten

Edit: På Flashback funkar det men inte på Skype.

Måste kanske starta om datorn för att det ska få fungera vid alla element.
Senast redigerad av Mittpunkt 2012-07-07 kl. 19:45.
Citera
2012-07-07, 19:41
Medlem
snabbmat599s avatar
jag har testat att göra det men jag kommer fortfarande inte in på datorn.
en annan fråga, nu när jag har gjort två hårddiskar med win 7, kan man inte ta bort en hårddisk så att enbart en startar hela tiden?
Citera
2012-07-07, 19:42
Medlem
snabbmat599s avatar
jag har exakt samma problem som han här..
http://www.youtube.com/watch?v=K3czobVg_8g&feature=related
Citera
2012-07-07, 19:58
Medlem
Andreasvbs avatar
Vad står det om du klickar på View problem details?
Citera
2012-07-07, 22:42
Medlem
Vill skapa en återställningsskiva till ny laptop

Har nyligen köpt en laptop utan brännare (så jag kan inte bränna ut en återställningsskiva)

Vad jag vill är alltså, om något händer vill jag ÅTERSTÄLLA datorn till just denna tidpunkt (bl.a pga att det fanns bra program på laptopen installerade)

Har kollat upp det här med ghosting eftersom jag trodde att det var rätt väg att gå.

Nu har jag gjort en image med ett program som heter clonezilla men har nu stött på problem.

"When you restore, you cannot restore to the same drive you’re currently running Windows on"

Fattar inget just nu.

Om laptopen blir knas och buggar (men funkar) då vill jag återställa den.
Om laptopen inte går att starta, ja då måste jag ju formatera samt installera om xp, men efter jag har gjort det vill jag ju såklart återställa den igen.

Hur gör jag?
Citera
2012-07-07, 23:26
Medlem
sommarlovs avatar
Appropå Clonezilla.
Du försöker lägga målfilen på källan, klart att det inte går, koppla in en extern hårddisk...
Citera
2012-07-08, 00:22
Medlem
Malloys avatar
Vore ytterst tacksam om någon vänlig själ kunde svara på detta:

När jag vaknade i morse hade jag massor utav felmeddelanden i Windows som jag klickade bort spontant (var bakfull som ett svin så jag har ingen aning om vad som stod).

Men efter en stund när jag letade efter en film att glo på märkte jag att det är något fel med hårddiskarna.
Har 8 stycken, och alla har kvar samma etikett t.ex E: men storleken och innehållet har skyfflats runt på samtliga diskar förutom 2, så där jag t.ex hade musikvideos och mp3 på 500 gig har helt plötsligt fått 1TB och massa dvd filmer och vice versa.

Operativsystemet C: samt en hårddisk jag har spel och tv serier på är som vanligt.

Är väl egentligen inget "problem" i den bemärkelsen förutom att det är just konstigt samt irriterande då jag inte gjort något speciellt med datorn samt att ett par hundra filer i µtorrent har flyttats.

Kikade i partitionmagic tidigare idag för att se vad det programmet hade att säga och då lipade den över att samtliga diskar förutom 1 säger "BAD" (Varför vet jag ej då det inte specificerades), men de fungerar som de ska.

Någon som haft liknande problem eller vad vad som pågår?
Att 6 hårddiskar skulle börja kapitulera på en natt känns lite väl långsökt.

Datorn är 1-2 år gammal samt kör Windows 7 pro, 2-3 av diskarna ett par år gamla nu men fungerar som sagt fint "så sett", samtliga är sata.
(om det nu vore till hjälp)
Citera
2012-07-08, 01:24
Medlem
Ja men jag vill ju få just den laptopen återställd. Så jag måste köpa en ny dator eller? Fattar nada.
Citera
2012-07-08, 08:41
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Ja men jag vill ju få just den laptopen återställd. Så jag måste köpa en ny dator eller? Fattar nada.

Nej bäst vore att köpa en extern HD och lägga image där, du bör inte ha den på samma disk som OS för om den kraschar får du ingen tillgång till kopian att återställa den från.
Eller åtminstone måste kopian ligga på en annan partition om den nu ligger på samma disk. Men det finns risk att vid krasch kommer du inte åt den.
Senast redigerad av evelyn.t 2012-07-08 kl. 08:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in