2009-08-28, 23:19
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Då har du mycket troligt en återställningspartition på hårddisken också.
Boota om och titta noggrant på första skärmen som dyker upp, troligtvis står det nånstans "Press F6 for restore" eller vad det nu kan stå.
Testa det och funkar det inte så hör av dig igen!

Det ordnade sig alldeles utmärkt! Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2009-08-28, 23:44
Medlem
JimGooses avatar
Ska installera om xp 32bit imorgon, något jag inte gjort på över ett år så undrar om nån kan säga mig var jag kan hitta en bra fungerande virusfri wga-crack?
Citera
2009-08-28, 23:54
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Det ordnade sig alldeles utmärkt! Tack så mycket för hjälpen!
Så lite så!
Citera
2009-08-29, 00:48
Bannlyst
Windows xp

Hittade vad jag sökte - tackar...!

Hittade nyckeln - det var vad jag behövde - tackar!!!
Citera
2009-08-29, 08:57
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimGoose
Ska installera om xp 32bit imorgon, något jag inte gjort på över ett år så undrar om nån kan säga mig var jag kan hitta en bra fungerande virusfri wga-crack?

lättast vore väl att ladda ner en ny release med allt integrerat så du slipper hålla på att cracka, finns på de flesta torrentsidor
Citera
2009-08-29, 12:42
Medlem
sTaRgHaNs avatar
Installera XP på Acer EEE-PC

Tjena.

Som jag skrev som Topic så vill mor ha hjälp med att installera XP på hennes Acer EEE-PC. Det finns ingen cd så hon lånade en från hennes jobb, en usb cd.

Så, hur gör jag för att installera nurå? Jag har ställt in att jag vill boota från cd men det gör inte det utan den startar de os'et som är original. Kort och gott, jag vill installera xp på mors acer men den vill inte, hur gör jag ?

sorry för eventuella virr fel ^^

mvh
Citera
2009-08-29, 12:59
Medlem
swe021s avatar
Jag har ett litet problem nu...
Har kört vista installerat på C: och installerade sen en piratfixad version av windows 7 på D: och är jättenöjd med windows 7 då det flyter på riktigt riktigt bra och jag behöver nu mer plats till filer på datorn vilket betyder att jag skulle behöva "avinstallera" vista från C:... Hur gör jag detta, går det att blåsa C: utan att installera nåt OS i den och hur gör jag det? att alla filer då försvinner från C gör inget alls, det är precis det jag vill!

Mvh Sebbe
Citera
2009-08-29, 13:05
Medlem
Vill ominstalera min windows vista...När jag köpte datan var det redan installerat fick inte med någon cd eller så. Hur gör jag för att ominstallera datan så den blir clean? Har aldrig gjort det förut...
Citera
2009-08-29, 13:05
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe021
Jag har ett litet problem nu...
Har kört vista installerat på C: och installerade sen en piratfixad version av windows 7 på D: och är jättenöjd med windows 7 då det flyter på riktigt riktigt bra och jag behöver nu mer plats till filer på datorn vilket betyder att jag skulle behöva "avinstallera" vista från C:... Hur gör jag detta, går det att blåsa C: utan att installera nåt OS i den och hur gör jag det? att alla filer då försvinner från C gör inget alls, det är precis det jag vill!

Mvh Sebbe

om du kör win7 så är det väl bara att markera c: i diskhanteraren och formatera. alternativt att peta in en windowsskiva och botta från den och sedan formatera c:
Citera
2009-08-29, 13:08
Medlem
swe021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zynthezizer
om du kör win7 så är det väl bara att markera c: i diskhanteraren och formatera. alternativt att peta in en windowsskiva och botta från den och sedan formatera c:

Tack så mycket, funkade mycket bra att bara högerklicka, klantigt att inte ens testa det först men tack så mycket för hjälpen!
Senast redigerad av swe021 2009-08-29 kl. 13:10.
Citera
2009-08-29, 13:08
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sTaRgHaN
Tjena.

Som jag skrev som Topic så vill mor ha hjälp med att installera XP på hennes Acer EEE-PC. Det finns ingen cd så hon lånade en från hennes jobb, en usb cd.

Så, hur gör jag för att installera nurå? Jag har ställt in att jag vill boota från cd men det gör inte det utan den startar de os'et som är original. Kort och gott, jag vill installera xp på mors acer men den vill inte, hur gör jag ?

sorry för eventuella virr fel ^^

mvh

bör inte vara mycket svårare än att gå in i bios och ställa in att den skall boota från cd om det är det du har.

men det låter som att du ska boota från USB och då får du ställa in så den bootar från USB istället
Citera
2009-08-29, 13:10
Medlem
Zynthezizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe021
Tack så mycket, funkade mycket bra att bara markera, klantigt att inte ens testa det först men tack så mycket för hjälpen!

ingen fara, hoppas allt fungerar felfritt nu bara så inga win7 filer letat sig över till c disken.
kan fortfarande ligga kvar windows vista i valet när du ska välja OS, beror lite på vart den laddar den filen från (glömt vad den heter)

*edit* stavfel
Senast redigerad av Zynthezizer 2009-08-29 kl. 13:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in