2012-04-08, 14:14
  #6277
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
I BIOS på mitt moderkort så finns det en inställning som heter Chassis fan speed low limit, med valen 100 RPM till 600 RPM. Vad innebär detta egentligen? Sänker de hastigheten till exempelvis 100 RPM när datorn inte belastas så värst då?
Nu är det här helt fel tråd för hårdvarufrågor, men gissningsvis är det där en gräns där bioset larmar och du kan välja vid vilket varvtal den ska larma.
Citera
2012-04-08, 16:14
  #6278
Medlem
Topppis avatar
drar en liten bump på denna... upplever samma problem med taskbaren, köpte min dator för ca 3 veckor sen och haft problemen enda sen start med windows 7.. googlat lite hittat flera med samma problem men ingen direkt lösning?


någon som vet?
Citera
2012-04-08, 22:44
  #6279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
text
t

Det är fixat nu , tack för hjälpen
Citera
2012-04-09, 00:09
  #6280
Medlem
alroberts avatar
Nu är det dags att installera om Windows 7, jag har gjort det massa gånger innan men vill bara fråga, hur fan formaterar jag?

Förut när jag körde Windows xp så kunde man ju blåsa bort hela disken så bara Windows fanns när man installerat om, varje jäkla gång jag installerar om w7 så finns det Windows old och en massa skit, känns inte som att nåt försvinner, känns bara som all skit ligger kvar. Installerar ju om bara för den anledningen att bli av med all skit.

Har läst på internet och då ska man välja custom som jag gör varje gång men all skit ligger ju kvar ändå, hur gör jag? Tack
Citera
2012-04-09, 00:39
  #6281
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Nu är det dags att installera om Windows 7, jag har gjort det massa gånger innan men vill bara fråga, hur fan formaterar jag?

Förut när jag körde Windows xp så kunde man ju blåsa bort hela disken så bara Windows fanns när man installerat om, varje jäkla gång jag installerar om w7 så finns det Windows old och en massa skit, känns inte som att nåt försvinner, känns bara som all skit ligger kvar. Installerar ju om bara för den anledningen att bli av med all skit.

Har läst på internet och då ska man välja custom som jag gör varje gång men all skit ligger ju kvar ändå, hur gör jag? Tack
Ta bort eller formatera partitionen innan du installerar på den.
Citera
2012-04-09, 10:42
  #6282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Nu är det dags att installera om Windows 7, jag har gjort det massa gånger innan men vill bara fråga, hur fan formaterar jag?

Har läst på internet och då ska man välja custom som jag gör varje gång men all skit ligger ju kvar ändå, hur gör jag? Tack

välj avancerat: ta bort den gamle partionen och skapa en ny (eller två om du vill det) starta installationen av w7.

enligt min uppfattning så bör c: partionen vara minst 80-100 gb stor

mvh
t
Citera
2012-04-09, 19:10
  #6283
Medlem
Ominstallation av Windows xp

Hej!
Jag har ett litet problem. Jag har läst i forumtråden https://www.flashback.org/t952925 och jag har ej funnit något svar.
Problem; Jag kan boota min windows xp skiva("köpt" på pirathamnen), och det börjar hända lite grejer som det alltid gör.... men efter ett tag står det att den inte kan kopiera vissa filer och installationen avbryts. Inte nog med det, jag har dessutom försökt att installera ett annat operativsystem(ubuntu), och samma sak händer där, filer på skivan kan inte kopieras!
Är det någon som vet vad det beror på? Datorn jag grejar på, är en Dell inspiron 1300.
Egna tankar: Kan det vara så att cd-läsaren är trasig på något vänster?(dock bootas skivan)
Har testat att installera via usb, har gått lite sådär, då jag inte ens hittar 32-bits version.

Tack på förhand

Kan också lägga till att det kan stå att vissa filer är "corrupted". Och filerna slutar oftast alltid på ".sys".
__________________
Senast redigerad av svetlanakosken 2012-04-09 kl. 19:15.
Citera
2012-04-09, 20:57
  #6284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svetlanakosken
Hej!
Jag har ett litet problem. Jag har läst i forumtråden https://www.flashback.org/t952925 och jag har ej funnit något svar.
Problem; Jag kan boota min windows xp skiva("köpt" på pirathamnen), och det börjar hända lite grejer som det alltid gör.... men efter ett tag står det att den inte kan kopiera vissa filer och installationen avbryts. Inte nog med det, jag har dessutom försökt att installera ett annat operativsystem(ubuntu), och samma sak händer där, filer på skivan kan inte kopieras!
Är det någon som vet vad det beror på? Datorn jag grejar på, är en Dell inspiron 1300.
Egna tankar: Kan det vara så att cd-läsaren är trasig på något vänster?(dock bootas skivan)
Har testat att installera via usb, har gått lite sådär, då jag inte ens hittar 32-bits version.

Tack på förhand

Kan också lägga till att det kan stå att vissa filer är "corrupted". Och filerna slutar oftast alltid på ".sys".

har du tagit bort den gamle c: partionen och skapat en ny innan du installerar (obs! alla filer raderas på c)

har där inte varit xp från början,där kanske finns någon recovery partion du kan använda

mvh
t
Citera
2012-04-09, 21:05
  #6285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du tagit bort den gamle c: partionen och skapat en ny innan du installerar (obs! alla filer raderas på c)

har där inte varit xp från början,där kanske finns någon recovery partion du kan använda

mvh
t

Nej! Jag hinner inte ens komma till den delen då jag partionerar. Allting stannar upp då den söker igenom drivrutiner på datorn. Jag har en "ledtråd", jag tror det kan vara att de flesta windows drivers filerna är korrupta, men jag vet inte hur jag fixar det...

Edit: Hittade problemet, visade sig att det var fel i hkey local och i rooten, nu har jag pillat klart där i så nu är klart, tack ändå för visat intresse
__________________
Senast redigerad av svetlanakosken 2012-04-09 kl. 21:26.
Citera
2012-04-09, 21:36
  #6286
Medlem
Desert_Foxs avatar
Är det någon här som varit med om att Windows 7 installerats på D:\ trots att det bara finns en SSD inkopplad i systemet? Jag har installerat om datorn 5ggr och varje gång hamnar den på D:\. Detta gör ju så datorn hamnar i en startup repair-loop...
__________________
Senast redigerad av Desert_Fox 2012-04-09 kl. 21:38.
Citera
2012-04-09, 23:43
  #6287
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert_Fox
Är det någon här som varit med om att Windows 7 installerats på D:\ trots att det bara finns en SSD inkopplad i systemet? Jag har installerat om datorn 5ggr och varje gång hamnar den på D:\. Detta gör ju så datorn hamnar i en startup repair-loop...
Hur många HDDs har du anslutna då?
Hur många partitioner finns med i systemet?
Citera
2012-04-09, 23:45
  #6288
Medlem
Desert_Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Hur många HDDs har du anslutna då?
Hur många partitioner finns med i systemet?
Finns bara den SSDn i systemet och inga partioner. Men jag har hittat felet. Det har med kontrollern till Sata6 att göra. För jag installerade på en mekanisk HDD på en Sata2-port. Det fungerade fint. Sen installerade jag om den på en Sata6-port och fick då samma fel där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in