2012-08-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
http://www.howtogeek.com/howto/ubuntu/set-windows-as-default-os-when-dual-booting-ubuntu/

Tack
Citera
2012-08-22, 15:34
Medlem
Om jag använder wubi och installerar ubuntu på samma SSD som mitt windows 7 kommer mitt windows 7 försvinna då eller lägger det sig brevid?

Tack för snabbt svar

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter
Citera
2012-08-22, 15:46
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmesater
Om jag använder wubi och installerar ubuntu på samma SSD som mitt windows 7 kommer mitt windows 7 försvinna då eller lägger det sig brevid?

Tack för snabbt svar

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter
Om du vill installera Ubuntu "över" Windows 7 eller bredvid, får du välja i installationsprocessen.
Citera
2012-08-22, 17:19
Medlem
Är det möjligt att installera program via Windows 7 till sitt installerade ubuntu? för jag kan inte starta det efter som jag behöver drivrutinerna för grafikkortet. Jag sitter på en ASUS G75VW laptop.

Tack för snabbt svar

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter
Citera
2012-08-22, 17:28
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmesater
Är det möjligt att installera program via Windows 7 till sitt installerade ubuntu? för jag kan inte starta det efter som jag behöver drivrutinerna för grafikkortet. Jag sitter på en ASUS G75VW laptop.

Tack för snabbt svar

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter

Du måste göra det genom Ubuntu. Lättast är om också vet vad du har för grafikkort. Finns *NIX-forum här i Flashback.
Citera
2012-08-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsolsprit
Du måste göra det genom Ubuntu. Lättast är om också vet vad du har för grafikkort. Finns *NIX-forum här i Flashback.

Jag har ett GTX 670M problemet är att när jag startar det blir det bara sträck och kan inte se något.

/Thomas Malmesäter
Citera
2012-08-22, 18:02
Medlem
Psycholog1sts avatar
Hej!

Jag har windows 7, fick med det när jag köpte datorn.. har även en "kod" eller "nyckel" till mitt windows på sidan av datorn, dvs.. en legit kopia.

Nu vill jag dock installera om allt, göra den fräsch och snabb igen.. men jag har ingen skiva och ingen möjlighet till att fixa någon skiva. Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt operativsystem?

Tack för eventuell hjälp mina vänner!

Edit: Det är en desktop.
Citera
2012-08-22, 18:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Hej!

Jag har windows 7, fick med det när jag köpte datorn.. har även en "kod" eller "nyckel" till mitt windows på sidan av datorn, dvs.. en legit kopia.

Nu vill jag dock installera om allt, göra den fräsch och snabb igen.. men jag har ingen skiva och ingen möjlighet till att fixa någon skiva. Finns det någonting jag kan göra för att installera om mitt operativsystem?

Tack för eventuell hjälp mina vänner!

Edit: Det är en desktop.

Mja, antingen kontaktar Microsoft så en skiva skickas efter licenskontroll. Eller piratbukten och där kan du använda din licens. Det är trots allt licensen man betaler och ej skivan.
Citera
2012-08-22, 18:14
Medlem
Psycholog1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mja, antingen kontaktar Microsoft så en skiva skickas efter licenskontroll. Eller piratbukten och där kan du använda din licens. Det är trots allt licensen man betaler och ej skivan.

Jag känner spontant att jag väljer det andra alternativet. Tack för hjälpen!
Citera
2012-08-22, 18:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag känner spontant att jag väljer det andra alternativet. Tack för hjälpen!

Var bara uppmärksam på versionen så den motsvarar din licens. Vissa versioner kan krocka med licensen och tvärtom.
Citera
2012-08-22, 18:38
Medlem
Psycholog1sts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Var bara uppmärksam på versionen så den motsvarar din licens. Vissa versioner kan krocka med licensen och tvärtom.

Men alltså kan jag verkligen göra det här utan en skiva?
Jag har tankat windows 7 home premium nu och sitter och lurar på att köra igång.. men funkar det?

Edit: du kanske redan initialt menade att jag skulle tanka ner och bränna ut den? (kan ej göra det)
Citera
2012-08-22, 18:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Men alltså kan jag verkligen göra det här utan en skiva?
Jag har tankat windows 7 home premium nu och sitter och lurar på att köra igång.. men funkar det?

Edit: du kanske redan initialt menade att jag skulle tanka ner och bränna ut den? (kan ej göra det)

Denna licens som du nu har, vad har den för licenvolym?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in