Citat:
Ursprungligen postat av effulgent
Vad menar du med "ditt" windows, själva systemfilerna kan (är) vara att flytta, men dina privata filer kan du flytta med hjälp att antingen dra över hela User-mappen på en sticka, eller så kan du säkerhetskopiera med säkerhetskopieraren i windows, jag skulle göra båda, bara för att vara säker på att ingenting fuckar.
Det finns någonting i windows som heter återställning. Här ur windows support:
Du kan installera om Windows 7 med alternativet Återställning på Kontrollpanelen, som du hittar under Avancerade återställningsmetoder. Med den här metoden installeras Windows 7 om, antingen från en återställningsavbildning från datortillverkaren eller från de ursprungliga installationsfilerna för Windows 7. Du måste installera om alla program som du har lagt till och återställa alla filer från en säkerhetskopia. Mer information finns i Välja en avancerad återställningsmetod.
Om det inte går att köra Windows 7 alls, kan du installera om Windows med hjälp av din ursprungliga installationsskiva för Windows 7. Om du vill göra det följer du anvisningarna under "Använda alternativet Anpassad installation och formatera hårddisken" tidigare i det här avsnittet.
Obs!
Säkerhetskopiera om möjligt dina filer innan du installerar om Windows 7, även om du installerar om Windows 7 på en hårddiskpartition och har personliga filer på en separat partition. Om du till exempel har krypterade filer kanske du inte kan komma åt dem efter att du installerat om Windows. En anpassad installation ersätter den aktuella versionen av Windows 7 och alla personliga filer.
Jag syftade på själva operativsystemet, så datorn går att köra på sen.

Alla andra filer bryr jag mig inte om. De ligger redan i ett USB-minne.