Hej!
Formaterade min dator efter ca 1½-2 års använding. Det är en Intel Core2 Duo CPU E7200, 2.53GHz, 3,00GB RAM, ATI Radeon HD 3800 series.
Sagt och gjort, efter ett misslyckat försök med en repig W7 skivade så kom jag över en USB-sticka och formaterade samt installerade via den utan problem.
Efter W7-installationen så installerade jag följande: Service Pack 1, ATI Cataclyst Center 12.6 och Intel Chipset, samt 150 viktiga uppdatering i Windows Update. Upplever ändock att något inte står rätt till då datorn in princip alltid jobbar på 100% av CPU usage när man öppnar webbläsaren, startar ett youtube-klipp etc.
Dessutom ifall man tar ett fönster (webbläsaren, papperskorgen vad som helst) och drar det över ett annat fönster så ser det ut som på den här bilden.
http://files.myopera.com/EspenAO/files/ie-problems.jpg
Förutom detta så är datorn allmänt slö (förutom under boot) och fläktarna verkar rulla på som de ska. Temperaturer ligger runt 20 till 40 grader. Under idle så ligger CPUn på 1-3% men direkt jag startar något så far den som en raket till 100% för att sedan sjunka ner till 50-70% efter ett tag.
Har jag missat någon drivrutin, eller vad kan felet vara?