2012-06-17, 20:17
Medlem
Knotknets avatar
Jag har windows 7 installerad. Sen i morse lyckas jag inte ansluta till internet. Unidentifed network står det. Anslutningar Local Area Connection. Jag fattar ingenting datorn stod på över natten och fungerade perfekt igår. Någon som har förslag på åtgärder? Tacksam för hjälp jag är dålig på sånt här.
Citera
2012-06-17, 20:21
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Antar att du fått in någon form av skadlig kod. Kolla på CPU-användningen i taskmgr.
Prövade att starta om datorn, nu är den tydligen kry igen. Tack i alla fall, ska kolla upp det om det händer igen.
Citera
2012-06-17, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag har windows 7 installerad. Sen i morse lyckas jag inte ansluta till internet. Unidentifed network står det. Anslutningar Local Area Connection. Jag fattar ingenting datorn stod på över natten och fungerade perfekt igår. Någon som har förslag på åtgärder? Tacksam för hjälp jag är dålig på sånt här.

testa kontrollpanelen >> återställning >> felsök ett problem

har du testa att startat om dator och modem

mvh
t
Citera
2012-06-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Tjena flashback!

För ca två år sen inhandlade jag en bärbar toshiba, som då kom med windows 7 som operativsystem. Men då det inte fanns någon drivrutin till mitt ljudkort för windows 7 (spelar in en del musik), gjorde jag en systemavbild - om det nu är så det kallas - och installerade windows xp istället med tanke at jag skulle byta tillbaks till windows 7 när drivrutin fanns tillgänglig.

Sen kanske ett halvår tillbaks blev datan segare och segare och väldigt lätt överhettad, och tillslut bestämde jag mig för att det var dags att byta tillbaks till windows 7. Men när jag försöker köra igång rebooten startar datan bara om sig själv hela tiden, och nu kan jag inte ens starta datan normalt då den endast stänger av sig själv när man kommit förbi "windowsladdargrejen".

Någon som vet hur jag kan lösa detta? Jag har testat med fler olika installationsskivor, och min egen ghostskiva, men ingen funkar.

testa
http://www.dumay.info/10/2012/01/hur...ba-laptop.html

mvh
t
Citera
2012-06-17, 20:51
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
testa kontrollpanelen >> återställning >> felsök ett problem

har du testa att startat om dator och modem

mvh
t
Jag har startat om både dator och modem nu. Jag har gjort en felsökning och det står hittade problem. "Local Area Connection saknar giltig IP-konfiguration". Som ni märker har jag noll koll blir glad om nån kan hjälpa mig.
Citera
2012-06-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
testa
http://www.dumay.info/10/2012/01/hur...ba-laptop.html

mvh
t
Det funkade inte! Fan, börjar bli ganska uppgiven :/
Citera
2012-06-18, 02:29
Medlem
Kan inte starta i felsäkert läge heller, det syker endast upp en sida där det står "ett fel har uppstått" varje gång jag försöker starta datan.
Citera
2012-06-18, 08:50
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen300
Kan inte starta i felsäkert läge heller, det syker endast upp en sida där det står "ett fel har uppstått" varje gång jag försöker starta datan.
Prova att installera från en USB-pinne, det kan ju vara din DVD-spelare som felar. Hur du gör detta finns bakåt i tråden, gör en sökning i den här tråden på ex.vis: usb installera.

Prova även att byta hårddisk och se om det går bättre med annan.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-06-18 kl. 08:53.
Citera
2012-06-18, 10:25
Medlem
Fischlets avatar
Problem med sony vaio VPCEL3S1E

Tjena gott folk!
Syrran fick en sony vaio i studentpresent för nån vecka sen här och den är rätt slö. Jag har gjort vad jag kunnat (uppdaterat drivrutiner, tagit bort en massa bingbars etc, kollat efter malware osv osv) Så fort man startar explorer så går cpu användningen upp till ca 50% konstant och kollar man på ett HD klipp på youtube så ligger det stabilt runt 90% och skiten laggar.....Nåt måste väl vara fel eller? Jag vet iaf inte vad jag skall göra nu. Tar tacksamt emot hjälp!

Prestanda: http://www.sony.se/product/vn-e-series/vpcel3s1e

PiZ
Citera
2012-06-18, 12:09
Medlem
FuzzyJams avatar
Jag har ett nytt stort problem. Min dator fryser när jag spelar och använder skype samtidigt. Så om jag spelar så går allt normalt men så fort jag börjar tala i skype samtidigt så fryser datorn. Någon aning om vad problemet är och hur man löser det?
Citera
2012-06-18, 13:14
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuzzyJam
Jag har ett nytt stort problem. Min dator fryser när jag spelar och använder skype samtidigt. Så om jag spelar så går allt normalt men så fort jag börjar tala i skype samtidigt så fryser datorn. Någon aning om vad problemet är och hur man löser det?
Låter spontant som en korrupt dll/drivrutins-fil så prova att avinstallera Skype och sen installera om det.
Citera
2012-06-18, 14:17
Medlem
hur återtäller man med en windows 7 uppgraderingskiva ?

hej jag behöver återställa med dator från ultimate till home premium med min home premium uppgraderings skiva hur gör man ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in