2012-06-18, 16:07
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinkungen123
hur bottar man bios kan inte sånt :
Komma in i bios gör man oftast genom antingen:
Del
F2
F10

Står precis när datorn startar.
Citera
2012-06-18, 16:28
Medlem
FuzzyJams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Låter spontant som en korrupt dll/drivrutins-fil så prova att avinstallera Skype och sen installera om det.
Det funkade inte och jag glömde säga att det även kan hända när jag använder skype och kollar på en video på internet.
Citera
2012-06-18, 18:46
Medlem
Problem med recovery av Windows 7

Håller på att fixa en datorn. Det är en Acer. Skulle köra en Recoverymed Acer recovery. Jag trycker F8 och valde alternativet reparera din dator. Väl inne valde jag att installera operativsystemet på nytt, men att inte ta bort filer. Hade inte virus innan. Nu till problemet. Nu kommer jag ingenstans, för installationen har hängt sig i halvvägs. Det kommer upp en ruta där det står att "windows kund einte slutföra installationen av systemet. Stäng av datorn och försök att konfigurera igen". När jag startar upp datorn igen, kommer samma meddelande upp på nytt? När jag sedan trycker mig in på bootmenun (F8) så kommer en engelsk meny upp och där saknas Recoveryalterativet. Det är bara safe mode och andra alternativ som finns. Det står dessutom på engelska och inte svenska som tidigare. Vet inte vadjag ska göra. Mitt hopp står verkligen till er. Vad hade ni gjort? Några tips? vore hjärtligt glad för svar.
Citera
2012-06-18, 19:11
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppen85
Håller på att fixa en datorn. Det är en Acer. Skulle köra en Recoverymed Acer recovery. Jag trycker F8 och valde alternativet reparera din dator. Väl inne valde jag att installera operativsystemet på nytt, men att inte ta bort filer. Hade inte virus innan. Nu till problemet. Nu kommer jag ingenstans, för installationen har hängt sig i halvvägs. Det kommer upp en ruta där det står att "windows kund einte slutföra installationen av systemet. Stäng av datorn och försök att konfigurera igen". När jag startar upp datorn igen, kommer samma meddelande upp på nytt? När jag sedan trycker mig in på bootmenun (F8) så kommer en engelsk meny upp och där saknas Recoveryalterativet. Det är bara safe mode och andra alternativ som finns. Det står dessutom på engelska och inte svenska som tidigare. Vet inte vadjag ska göra. Mitt hopp står verkligen till er. Vad hade ni gjort? Några tips? vore hjärtligt glad för svar.
Använd skivan. Om du inte fick någon eller har "glömt" bränna en, finns alltid Piratbukten eller Ubuntu.
Citera
2012-06-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Använd skivan. Om du inte fick någon eller har "glömt" bränna en, finns alltid Piratbukten eller Ubuntu.

Okey. Men bränner man ner iso-filen direkt på dvd-skiva och kan sedan boota med den skivan. förutsatt att man valt dvd-eneheten som första alternativ i bios?
Citera
2012-06-18, 19:51
Medlem
Knutlejfs avatar
Hjälp. Åter ställa datorn till X datum

Tjena min kompis behöver hjälp med att antingen formatera om datorn (utan skiva om det går) eller återställa datorn som det var när han köpte den dag ett.

Det är en Windows Vista som är riktigt långsam o som sagt han vill återställa den som den var när han köpte den, om det finns nån lätt guide eller nått liknande. Han har En skiva med Windows 7 Gaming-edition och man måste starta datorn via skivan för att det ska fungera. Men Problemet är det att vi inte vet vad eller hur vi ska göra.

Om det är nått mer ni behöver veta så kommer vi svara så fort som möjligt!
Citera
2012-06-18, 20:20
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutlejf
Tjena min kompis behöver hjälp med att antingen formatera om datorn (utan skiva om det går) eller återställa datorn som det var när han köpte den dag ett.

Det är en Windows Vista som är riktigt långsam o som sagt han vill återställa den som den var när han köpte den, om det finns nån lätt guide eller nått liknande. Han har En skiva med Windows 7 Gaming-edition och man måste starta datorn via skivan för att det ska fungera. Men Problemet är det att vi inte vet vad eller hur vi ska göra.

Om det är en märkesdator så kan ni läsa i manualen (leta efter fabriksåterställning) och sen få en guide för att återställa datorn.

Ni bör hålla er långt borta från hemmagjorda hopkok av Windows 7.
Citera
2012-06-18, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutlejf

här är lite guider om du vill byta op
http://windowshjalp.se/

jag instämmer med föregående inlägg oxså
mvh
t
Citera
2012-06-18, 20:29
Medlem
Tramp-Popes avatar
Jag har laddat ner Windows 7 Home Premium x64 från piratebay och undrar hur jag kan installera det på en ny dator med hjälp av USB. Tack på förhand.
Citera
2012-06-18, 20:30
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramp-Pope
Jag har laddat ner Windows 7 Home Premium x64 från piratebay och undrar hur jag kan installera det på en ny dator med hjälp av USB. Tack på förhand.
Är det är .iso-fil?
Citera
2012-06-18, 20:33
Medlem
okok1s avatar
När jag köpte datorn fick jag inte någon skiva med utan det var bara starta och installera. Hur formaterar man och installerar w7 nu? Jag formatera sist med en skiva om det skulle ha någon betydelse.
Citera
2012-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
När jag köpte datorn fick jag inte någon skiva med utan det var bara starta och installera. Hur formaterar man och installerar w7 nu? Jag formatera sist med en skiva om det skulle ha någon betydelse.

om det är en märkesdator så finns där troligen en recovery partion på den

kolla i manualen om hur man återställer den till fabriksläge

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här