2012-04-17, 15:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har gjort detta på flertal datorer med utan problem.

Du finner detta med avstängningen under -> Kontrollpanelen\System och säkerhet\Windows Update
Leta upp kB-numret och välj bort markeringen. Du finner denna sedan under återställ dolda uppdateringar.
Citera
2012-04-17, 16:48
Medlem
Loxuss avatar
Uppdateringar ska alltså inte stå på automatiskt, utan så här (har jag det iaf):
http://i.imgur.com/zniTb.png
Citera
2012-04-17, 18:13
Medlem
PojkeTolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Den där rutan har du själv klickat upp tror jag bestämt, du ska inte behöva ge några drivers i det läget för din modell enligt http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers. Det ska bara vara att köra på.
yo, nej rutan kommer upp automatiskt när jag försöker installera windows 7.
Vilka drivrutiner är det jag ska ladda ner för att skiten ska funka?
Citera
2012-04-17, 20:07
Medlem
Windows på USB

Tja, Jag har haft mina funderingar på att lägga in windows på ett usb minne. Så att det fungerar som en vanlig hårddisk, Någon som har en idé om hur man kan göra detta? Har inget speciellt mål med det tycker bara att det vore coolt , dessutom kan det ju användas om man har problem med datorn tänkte jag.
Citera
2012-04-18, 03:58
Medlem
Datorn startar upp av sig själv

Runt denna tiden startar min dator sig ur vänteläge utan att bilden går igång, sedan stänger den igen.

Hur fan då?
Citera
2012-04-18, 04:23
Medlem
Fyfan! Du gav mig kalla kårar!

Nej den ska ligga HÄR

Jag är väldigt rädd sedan jag var liten för sånt och det sitter kvar än dock tror jag inte på det.
Så jag SKA ha en förklaring om vad felet i mitt Windows 7 är
Senast redigerad av 2you4me 2012-04-18 kl. 04:26. Anledning: More
Citera
2012-04-18, 05:15
Medlem
datorn är i vänteläge = inte helt avstängd
den startar upp i några sekunder men skärmen fortsätter vara svart, det innebär att spökena i såfall har gått in i systemet och gjort något väldigt avancerat.. De brukar ju paja kameror osv har man ju hört från spökjägarprogram.(väldigt underhållande teorier Men dem håller inte)

Vad i Windows skapar detta? (eller vad har spökena specifikt gjort?)
Citera
2012-04-18, 16:15
Medlem
Ominstallera windows 7?

Hade nu tänkt byta moderkort, RAM-minne och processor och hört att man troligen behöver ominstallera windows är det sant?

Vid ja. Hur ska man förbereda sig för detta innan man påbörjar bytet av hårdvarorna. Kommer hårdiskarna rensas eller hur ska man göra med alla drivrutiner, ta bort de gamla vara förberedd med de nya?

Sedan vad ska man göra efter man bytt alla delar. Kommer man direkt behöva trycka in windows skivan för installation eller hur ska man installera alla drivrutiner utan windows mm.

Som ni ser är jag nybörjare med detta och skulle uppskatta om ni förklarade vad jag ska göra på ett enkelt sätt som jag kan hänge med i.
Citera
2012-04-18, 23:13
Medlem
Hej, jag försöker att installera windows xp från windows vista men när jag startar datorn kommer jag bara till "Boot Setup"...

Samtliga leder till Boot Setup, har lyckats komma till någon meny där jag ser "Floppy Disk", Min hårdisk-namn, en till som jag inte kommer ihåg, kanske USB minnet...

Men jag tror också att min CD läsare inte fungerar heller...

Kan man inte lägga windows xp i usb minnet?

Tacksam för svar!
Citera
2012-04-19, 02:09
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerow
Tja, Jag har haft mina funderingar på att lägga in windows på ett usb minne. Så att det fungerar som en vanlig hårddisk, Någon som har en idé om hur man kan göra detta? Har inget speciellt mål med det tycker bara att det vore coolt , dessutom kan det ju användas om man har problem med datorn tänkte jag.

Använd sökorden "bootable usb windows 7" på valfri sökmotor, välj och vraka.

Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Hej, jag försöker att installera windows xp från windows vista men när jag startar datorn kommer jag bara till "Boot Setup"...

Samtliga leder till Boot Setup, har lyckats komma till någon meny där jag ser "Floppy Disk", Min hårdisk-namn, en till som jag inte kommer ihåg, kanske USB minnet...

Men jag tror också att min CD läsare inte fungerar heller...

Kan man inte lägga windows xp i usb minnet?

Tacksam för svar!

Fullt möjligt, med USB Multiboot. Det är något krångligt och se till att din dator stödjer boot från usb.
Citera
2012-04-19, 15:17
Medlem
Nu har jag kommit fram till att CD/DVD-Rom inte funkar, min usb funkar inte heller för att formatera (vissa usb funkar inte bara :/)

Har tänkt några idéer jag skulle kunna göra, typ installera linux, ubuntu eller något liknande och efter jag installerat det, installera xp därifrån...

för Win7/Vista låter mig inte downgrade:a

Har försökt sätta upp .iso typ i Daemons tools, men när jag startar datorn så kmr det upp bara Floppy Disk/En annan disk typ och så startas Windows igen istället, (Trycker F8)

"Del"-knappen tar mig till Boot Setup (Btw, kan man fixa CD/DVD-rom i boot setup, tror jag kanske för länge sedan typ tagit bort kanske CD/DVD-rom därifrån :s)

Tacksam för svar

Edit:
Har en diskett enhet, kanske skulle fungera att sätta .iso där på något sätt? Säg till om det är värt o köpa diskett för att prova, gärna hur man gör osv
Senast redigerad av Rethen 2012-04-19 kl. 15:20.
Citera
2012-04-19, 17:53
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Nu har jag kommit fram till att CD/DVD-Rom inte funkar, min usb funkar inte heller för att formatera (vissa usb funkar inte bara :/)

Har tänkt några idéer jag skulle kunna göra, typ installera linux, ubuntu eller något liknande och efter jag installerat det, installera xp därifrån...

för Win7/Vista låter mig inte downgrade:a

Har försökt sätta upp .iso typ i Daemons tools, men när jag startar datorn så kmr det upp bara Floppy Disk/En annan disk typ och så startas Windows igen istället, (Trycker F8)

"Del"-knappen tar mig till Boot Setup (Btw, kan man fixa CD/DVD-rom i boot setup, tror jag kanske för länge sedan typ tagit bort kanske CD/DVD-rom därifrån :s)

Tacksam för svar

Edit:
Har en diskett enhet, kanske skulle fungera att sätta .iso där på något sätt? Säg till om det är värt o köpa diskett för att prova, gärna hur man gör osv

Det blir många disketter att köra med. I och med att .ison tar ungefär en DVD-skiva (ca. 4,7 GB) och en standard-diskett ligger på 1,44 MB

Tror inte ens det är möjligt att boota Win7-installationen med floppy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in