2009-02-02, 19:48
  #409
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
Startar jag bara om datorn med Vista skivan i så händer ingenting, datorn startar upp som vanligt. Jag måste trycka på f12 för att få upp menyn där man väljer om man vill starta med hårddisk eller skiva osv. Och då väljer jag starta med skiva och då kommer jag till det jag förklarade i första inlägget.

konstigt, det kommer väl fram något att du ska trycka på valfri tangent för att boota met skivan? När man väl gör det så ska man kunna välja "installera" och "egenskaper" eller nåt
Citera
2009-02-02, 20:06
  #410
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Nej jag missuppfattade inte.
Du kan inte installera windows 7 om du inte har det på en skiva.
Och du behöver inte installera xp först, ladda ner windows 7 från microsoft och bränn in på en skiva.

Hur bränner man ut det då? Vilka program, skivor etc (har dvd brännare i datorn)
Citera
2009-02-02, 20:23
  #411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
konstigt, det kommer väl fram något att du ska trycka på valfri tangent för att boota met skivan? När man väl gör det så ska man kunna välja "installera" och "egenskaper" eller nåt
Jag måste boota genom att trycka f12 i början, därefter står det att man ska trycka på valfri tangent och det gör jag precis som man brukar göra vid omformatering men sen finns bara alternativet att installera vista en gång till. Ingenting om att formatera finns.
Citera
2009-02-02, 22:09
  #412
Medlem
NiCTiMs avatar
Antar att du kommit hit? http://www.sabahan.com/wp-content/uploads/2007/06/install-vista.jpg

I så fall.
Citera
2009-02-03, 01:28
  #413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Testa att installera om W7, då kommer den först att radera W7 som tydligen inte finns och sedan börja på en ny kula.


jag har försökt det, men i början av installationen så hittar den då inte partitionen....dvs den partitionen jag försökte första gången installera W7
Citera
2009-02-03, 17:08
  #414
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Hur bränner man ut det då? Vilka program, skivor etc (har dvd brännare i datorn)

Bränn ut det med något valfritt brännarprogram. Nero burning rom, cheetah dvd-burner... EasyDVD..

Bränns ut på en dvdskiva. Och när du ska bränna W7 så väljer du att bränna ut det som en ISO-fil, i NERO väljer du att öppna en image-fil att bränna ut.


Citat:
Ursprungligen postat av gustavosoto
jag har försökt det, men i början av installationen så hittar den då inte partitionen....dvs den partitionen jag försökte första gången installera W7
Ser du partitionen i utforskaren? Kolla hur stor partitionen är, du bör hitta samma partition när du installerar W7.
Citera
2009-02-03, 18:03
  #415
Medlem
jellesis avatar
Vill formatera om min jävla skitpissVaio

hej!

Har nu för nån timme sen sparat ner det sista jag behöver från min laptop till en bärbar hårddisk, det som är kvar spelar ingen roll om det försvinner. Nu vill jag "formatera om" (vet knappt vad det innebär) min dator men har typ ingen aning om hur man gör. Alla windowsskivor har jag slarvat bort, likaså dom skivorna som ingick när jag köpte min dator. Det är en VGN-A397XP med 17"skärm och det är windows XP jag använder. Min skivspelare funkar inte heller, så vad ska jag göra?? Går det att ominstallera windows från nätet kanske, från deras hemsida? Drivrutinerna till min Vaio kan jag nog hitta sen...

Äsch, jag vetifan vad jag ska göra, hatar detta!

Tack för eventuell hjälp
Citera
2009-02-03, 18:05
  #416
Medlem
hottentotts avatar
du e körd om du inte tankar ner en crackad windows xp/vista och installerar

eftersom formatera innebär att man tar bort _allt_ så nej det finns ingen möjlighet att ominstallera via deras hemsida.
Citera
2009-02-03, 18:18
  #417
Medlem
jellesis avatar
hmmm....
Citera
2009-02-03, 18:19
  #418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ser du partitionen i utforskaren? Kolla hur stor partitionen är, du bör hitta samma partition när du installerar W7.


Om jag går exempelvis in på Den här datorn ser hittar jag inte min partition.
om jag istället går in på Datorhantering-> Lagring -> Diskhantering. där kan jag se hela min hårddisk och hur den är uppdelad i. 14gb nån dold partition, 180gb är min Vista och sedan är då min 270gb försvunna W7-installation partion.
Jag har försökt formatera om partitionen genom datorhanteringen men det går inte. får fram ett felmedelande.
__________________
Senast redigerad av gustavosoto 2009-02-03 kl. 18:22.
Citera
2009-02-03, 18:25
  #419
Medlem
GuitarPROs avatar
Har du ingen etikett på datorn där det står Windows version och serial?

Isf kan du dra ner den versionen från nån torrentsida och installera skiten med din
cd-key så har du laglig version sen.

Så här går du till väga iaf!

Gå in i Bios och ändra så att datorn bootar cd/dvd spelare först.
Starta om och stoppa i XP skivan, följ stegen.

Nånstans där i början får du välja om du vill formatera eller inte!
Citera
2009-02-03, 18:27
  #420
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Har du ingen etikett på datorn där det står Windows version och serial?

Isf kan du dra ner den versionen från nån torrentsida och installera skiten med din
cd-key så har du laglig version sen.

Så här går du till väga iaf!

Gå in i Bios och ändra så att datorn bootar cd/dvd spelare först.
Starta om och stoppa i XP skivan, följ stegen.

Nånstans där i början får du välja om du vill formatera eller inte!

Fast min skivspelare funkar ju inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in