2012-04-19, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alsolsprit
Det blir många disketter att köra med. I och med att .ison tar ungefär en DVD-skiva (ca. 4,7 GB) och en standard-diskett ligger på 1,44 MB

Tror inte ens det är möjligt att boota Win7-installationen med floppy.

Ska installera Win XP från Win 7, inte tvärtom

XP .iso går väl på typ 700mb?
Citera
2012-04-19, 21:51
Medlem
sacredscars avatar
formatering, windos 7, fastnat vid val av hdd... hjälp!

hej
idag köpte man en ssd och stoppade i burken som var planen att bli den nya c hdd.
stoppade i den och kopplade in den startade burken och fick initiera den inga problem den fungerar osv och går använda.
stoppar i skivan vid start och går igenom att windows samlar information, inga problem här tills jag kommer fram till där jag ska välja hdd och sedan börja installationen då får jag valet att det saknas drivrutiner till hdd :s wtf!
"installera windows 7 sätt in det installationsmedium som har drivrutiner för hårddisken och klicka sedan på OK."
plz help så jag kan börja njuta av en fungerande dator med ssd c hdd
Citera
2012-04-19, 21:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade

//Mod
Citera
2012-04-20, 07:19
Medlem
alsolsprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Ska installera Win XP från Win 7, inte tvärtom

XP .iso går väl på typ 700mb?

Det blir ändå ca 400 disketter.
Citera
2012-04-20, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Nu har jag kommit fram till att CD/DVD-Rom inte funkar, min usb funkar inte heller för att formatera (vissa usb funkar inte bara :/)

Har tänkt några idéer jag skulle kunna göra, typ installera linux, ubuntu eller något liknande och efter jag installerat det, installera xp därifrån...

för Win7/Vista låter mig inte downgrade:a

Har försökt sätta upp .iso typ i Daemons tools, men när jag startar datorn så kmr det upp bara Floppy Disk/En annan disk typ och så startas Windows igen istället, (Trycker F8)

"Del"-knappen tar mig till Boot Setup (Btw, kan man fixa CD/DVD-rom i boot setup, tror jag kanske för länge sedan typ tagit bort kanske CD/DVD-rom därifrån :s)

Tacksam för svar

Edit:
Har en diskett enhet, kanske skulle fungera att sätta .iso där på något sätt? Säg till om det är värt o köpa diskett för att prova, gärna hur man gör osv

Varför inte köpa en ny DVD-enhet, den kostar bara från ca 150kr....
Citera
2012-04-20, 18:46
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Min taskbar där nere Start och alla dom flikarna låser sig ibland, köpte datorn för ca 3 veckor sen å haft problemet sen start... googlat och sett flera med samma problem men ingen direkt lösning? vad kan felet vara?

sitter jag te.x på en sida så kan jag scrolla upp och ner men kan inte trycka på något eller tabba ner helt enkelt... måste spammtrycka musens alla knappar flera gånger eller göra ctrl,alt - delete... sen släpper det en stund.. återkommer med små mellanrum...

någon?

tack

help please?
Citera
2012-04-21, 07:28
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Uppdateringar ska alltså inte stå på automatiskt, utan så här (har jag det iaf):
http://i.imgur.com/zniTb.png

Gör man något så korkat så får man räkna med att något automatscript på hackad webbplats ganska snart upptäcker att du har massor med vidöppna säkerhetshål som automatiskt utnyttjas..

Och VIPS! är du medlem i en botnet-klubb!

se exempel här: http://cyberinsecure.com/oscommerce-compromised-sites-distribute-zeus-spin-off-trojan-millions-of-pages-infected/

Citat:
The code injected into the pages leads to externally-hosted drive-by download exploits that target vulnerabilities in unpatched versions of Java, Adobe Reader, Internet Explorer and Windows XP. If exploitation is successful, a trojan is installed on the victim’s computers.

Kort sagt: Kör alltid med ÄKTA windows, Då blir du automatiskt uppdaterad så fort patchar släpps och du slipper installera om din smittade burk titt som tätt!
Notera att kör du fejkwindows så kan du trots en eller 100 ominstallationer ev. aldrig patcha den sårbarhet som ger dej dina trojaner! Så du kommer att fortsätta få dessa om och om igen!

Har du råd att köpa en dator så har du råd med en äkta windows..
Det kan spara massor av timmar, som du annars får slösa bort på ideliga ominstallationer.. och rensningar!
Din dator är väl till för att användas! Inte till för att ständigt rensas? Eller...?
Citera
2012-04-21, 07:31
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
help please?

Kolla i loggboken efter entryn för de tidpunkter som problemen uppstår!
Kolla även i enhetshanteraren?
Citera
2012-04-21, 07:38
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notsoperfect
Frågan är också vad han har för dator. Ingen kedja är starkare än den svagaste länken. 16GB räcker väldigt långt idag, dessutom kommer MS att snart lansera W8

I dag kanske? Men om 1 och ett halvt år???

dessutom ang: hemgrupp så framgår det här: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/help/homegroup-from-start-to-finish att:
Citat:
Obs!

I Windows 7 Starter och Windows 7 Home Basic, kan du gå med i en hemgrupp men inte skapa en.

Så med home basic kan du inte skapa en hemgrupp!
Dessutom är det mindre viktigt då det viktigaste är att båda home versionerna har en radikalt förenklad säkerhet! Win7Pro kostar trots allt ynka 350kr mer än home premium, så varför snåla!
Du förlorar ju mer än du tjänar på att välja home istället för PRO!
Citera
2012-04-21, 14:04
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Gör man något så korkat så får man räkna med att något automatscript på hackad webbplats ganska snart upptäcker att du har massor med vidöppna säkerhetshål som automatiskt utnyttjas..

Och VIPS! är du medlem i en botnet-klubb!

se exempel här: http://cyberinsecure.com/oscommerce-compromised-sites-distribute-zeus-spin-off-trojan-millions-of-pages-infected/

Kort sagt: Kör alltid med ÄKTA windows, Då blir du automatiskt uppdaterad så fort patchar släpps och du slipper installera om din smittade burk titt som tätt!
Notera att kör du fejkwindows så kan du trots en eller 100 ominstallationer ev. aldrig patcha den sårbarhet som ger dej dina trojaner! Så du kommer att fortsätta få dessa om och om igen!

Har du råd att köpa en dator så har du råd med en äkta windows..
Det kan spara massor av timmar, som du annars får slösa bort på ideliga ominstallationer.. och rensningar!
Din dator är väl till för att användas! Inte till för att ständigt rensas? Eller...?

Vad du är ute och cyklar. Varför skulle det hända för att jag själv väljer när jag installerar uppdateringarna (vilket oftast händer ganska direkt)?
Jag vill välja, eller kanske framför allt se, vad jag installerar för uppdateringar.
Kör man dessutom piratat Windows är det en specifik uppdatering man inte vill installera.
Citera
2012-04-21, 20:13
Medlem
Hur ska man lyckas trycka på "F10 = System Recovery" när 2 av 2 tangentbord som finns i huset inte startar tillräckligt fort för att hinna trycka på den knappen.

Hur tänkte de? Och hur ska detta nu lösas?
Citera
2012-04-21, 20:18
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Hur ska man lyckas trycka på "F10 = System Recovery" när 2 av 2 tangentbord som finns i huset inte startar tillräckligt fort för att hinna trycka på den knappen.

Hur tänkte de? Och hur ska detta nu lösas?
Du börjar spamma på knappen direkt efter du startat datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in