Citat:
Har du bytt moderkort så har du också bytt identitet på maskinen. Alltså, återställningsskivorna tror att du försöker återställa till en annan dator. Och det får man inte göra för Microsoft.
Ursprungligen postat av C9h18o6
Hej.
Har en dator vid namn "Acer Aspire T620" som är inköpt 2005.
Nu vill jag göra få den återställt men det bara fuckar...
Jag har köpt återstälnings skivor(2006) å jag har använd dom iallafall 5 gg under den tid jag ägt datorn. Nu till problemet...
JAg gör exakt som man skall göra... jag stoppar i skivan och statar om datorn allt flyter som vanligt. Den läser in drivrutinerna som vanligt för att sdan säga åt mej att stoppa in den andra skivan... för att starta om och läsa in drivrutinerna.. (ursäkta luddigt skrivande)
Men när denna starat om börjar även prossesen om.. har säkert gjort detta 10 gg nu men det händer alltid samma sak. Återstälningen börjar om från ruta ett..
Jag gjorde som så att jag tog bort mitt antuvirus program(avast) men detta hjälpte inte...
så hur gör jag nu? någon som har tips?
Eller kan det vara så. Jag har ägt datorn ett jävla tag och har även bytt ut massor som t.ex
1. Den ena läsaren.
2. grafik kortet.
3. även fått moderkortet utbytt.
4. ljudkortet
vad jag komemr på nu
eller kan det vara som så att skivorna som jag har till att rebota datorn kan vara gammla?
Behöver hjälp, börjar få damp på skiten!!
mvh // c9
Har en dator vid namn "Acer Aspire T620" som är inköpt 2005.
Nu vill jag göra få den återställt men det bara fuckar...
Jag har köpt återstälnings skivor(2006) å jag har använd dom iallafall 5 gg under den tid jag ägt datorn. Nu till problemet...
JAg gör exakt som man skall göra... jag stoppar i skivan och statar om datorn allt flyter som vanligt. Den läser in drivrutinerna som vanligt för att sdan säga åt mej att stoppa in den andra skivan... för att starta om och läsa in drivrutinerna.. (ursäkta luddigt skrivande)
Men när denna starat om börjar även prossesen om.. har säkert gjort detta 10 gg nu men det händer alltid samma sak. Återstälningen börjar om från ruta ett..
Jag gjorde som så att jag tog bort mitt antuvirus program(avast) men detta hjälpte inte...
så hur gör jag nu? någon som har tips?
Eller kan det vara så. Jag har ägt datorn ett jävla tag och har även bytt ut massor som t.ex
1. Den ena läsaren.
2. grafik kortet.
3. även fått moderkortet utbytt.
4. ljudkortet
vad jag komemr på nu
eller kan det vara som så att skivorna som jag har till att rebota datorn kan vara gammla?
Behöver hjälp, börjar få damp på skiten!!
mvh // c9
Det kan även bero på att läsaren inte funkar ihop med skivorna, det händer då och då.
Jag skulle lösa det genom att istället installera Win7 32-bitars. De flesta drivers finns med i 7:an till din dator.