2011-12-14, 07:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
eftersom jag vägrar köpa Windows 7 så är min laptop kaputt.. hittar verkligen inte en vettig torrent att tanka ner rätt ifrån . av 15 möjliga verkar 14 vara skit om jag säger så ....

hjälp uppskattas ska säga att jag kan data , men inte så pass hundra att jag kan mycket "utanför operativsystemet" . Omformatera skiten är väl så längt jag går ungefär.

*tack på förhud*

Windows 7 gjordes i olika utgåvor. Vilken syftar du på? Ska det vara x86 eller x64?
Citera
2011-12-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-potatohead
eftersom jag vägrar köpa Windows 7 så är min laptop kaputt.. hittar verkligen inte en vettig torrent att tanka ner rätt ifrån . av 15 möjliga verkar 14 vara skit om jag säger så ....

hjälp uppskattas ska säga att jag kan data , men inte så pass hundra att jag kan mycket "utanför operativsystemet" . Omformatera skiten är väl så längt jag går ungefär.

*tack på förhud*

http://www.heidoc.net/joomla/technology-science/microsoft/14-windows-7-direct-download-links

mvh
t
Citera
2011-12-14, 21:10
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
En mager beskrivning på problemet, men det kan vara precis vad som helst.

Börjar du med att scanna igenom datorn med ett uppdaterat antivirus/antispywareprogram.
Om inte detta hjälper dig så uppdaterar datorns hårdvara/mjukvara.

Upplever du samma scenarie som innan så utför en ominstallation av OS.

Stängde av datorn och den fungerade normalt igen. Körde därefter McAfee två gånger och ingenting hittades. Jag låter det vara så länge. Lär väl märka om det händer något. Kan ju varit en tillfällig kortslutning.
Citera
2011-12-14, 22:49
Medlem
Citat:
Rent hårdvarumässigt är det inget fel på.

Att kunna se te.x en 1080 kräver en bra mediaspelare. Provar gärna denna som även är gratis -> http://xbmc.org/download/

Det finns andra och bra mediaspelare. Själv så använder jag mig av PowerDVD -> http://www.cyberlink.com/downloads/trials/index_en_US.html

Den ligger som trial, men finns så klart på piratbukten med en licens.

Provade xbmc och det var awesome så tackar för tipset, tyvärr har jag aldrig riktigt gillat powerdvd.
Synd bara att alla filmer inte går att spela upp i xbmc
Vad gäller allt annat i datorn så ser det ut att funka som det ska nu efter jag gjort lite andra inställningar
Citera
2011-12-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Hur gör jag om jag vill tömma datorn från allt utom OS om jag råkat klyva skivan på mitten? Jag kan i värsta fall tänka mig att ta bort precis allt på den, men i vilket fall har jag ingen skiva. Hur gör jag? Alla förslag mottages tacksamt.

Du får nog sitta och ta bort program efter program om du inte vill ominstallera windows
men har du eller kan du få tag på alla drivrutiner så skulle jag nog rekommendera att du
installerade om så är allt rensat och vad gäller att få tag på windows så finns sånt
att "hyra" i piratviken
Citera
2011-12-15, 01:05
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countdown
Jag installerade faktiskt om det för knappt tre dagar sedan. Jag pallar inte göra det igen.
Det ska gå att fixa genom att trixa med registren; jag har gjort det förr och det är inte så svårt.
Söker efter någon som, trots min knappa erfarenhet, kan guida mig och förklara vad jag ska göra.
Lycka till och ha en trevlig stund

Själv tar jag alltid en egen backup med Ghost första gången jag installerar en dator. Det tar mig 10 minuter att återställa till allt jag vill ha i burken,bara att uppdatera lite sen är man på banan igen.
Citera
2011-12-15, 01:45
Medlem
Vet någon om man kan ändra så att hörlurarna "byter sida" så att säga. Alltså att vänster blir höger och vice versa. Upptäckte idag att mina hörlurar sitter bättre åt fel håll.
Citera
2011-12-15, 15:42
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devoid
Vet någon om man kan ändra så att hörlurarna "byter sida" så att säga. Alltså att vänster blir höger och vice versa. Upptäckte idag att mina hörlurar sitter bättre åt fel håll.
Svar ja, det går att ändra!
Citera
2011-12-15, 15:45
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Stängde av datorn och den fungerade normalt igen. Körde därefter McAfee två gånger och ingenting hittades. Jag låter det vara så länge. Lär väl märka om det händer något. Kan ju varit en tillfällig kortslutning.
Njae, snarare en överhettning. Kontrollera temperaturerna nästa gång det sker.
Citera
2011-12-15, 17:41
Medlem
majordoes avatar
Hej!

Jag har ett problem med mitt Win7!
För en dag sen skaffade jag ett nytt tangentbord för att funktionen "CTRL+A" fungerade inte, och inte "CTRL+S" heller. Med stort hopp om att felet skulle fixas fick jag en stor besvikelse.
Tänk er att ni kör CS och har ingen möjlighet och ducka och gå åt vänster, eller bakåt samtidigt!

Jag googlade på felet och jag hittade vad som jag tror är samma fel. Dom sa "Restore folders" eller något sånt? Jag vet inte hur man gör det, eller om det är det som är felet. Men om någon har en mista aning var snäll och berätta det för mig

Felet är alltså "CTRL+A", "CTRL+S"
"CTRL+Z" och andra funktioner fungerar normalt!
Citera
2011-12-15, 22:17
Medlem
Mr-potatoheads avatar
Citat:
En mager beskrivning på problemet, men det kan vara precis vad som helst.

Börjar du med att scanna igenom datorn med ett uppdaterat antivirus/antispywareprogram.
Om inte detta hjälper dig så uppdaterar datorns hårdvara/mjukvara.

Upplever du samma scenarie som innan så utför en ominstallation av OS.

såklart x64 är bra och kör la helst det, men är tveksam på vad datan klarar och ej så för att ta säkra före osäkra så x86
Citera
2011-12-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Svar ja, det går att ändra!
Hur gör man då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto