2018-09-05, 18:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
TACK

Du förstår väl att du behöver göra något så att det där inte upprepas eller kan hanteras smidigare i fortsättningen än att fabriksåterställa.
Citera
2018-09-21, 16:22
Medlem
Windows 10 Acer speldator problem

Så jag äger en Windows 10 Acer GX-781. Hyfsad speldator med väldigt lite utrymme. Mitt problem är nu, jag har råkat på något sätt radera inprincip all hårdvara och nästan alla filer. Jag har alltså inge nätverk, inge ljud, massa errors och går inte ens att återställa datorn för då blir det bara en error. Jag är totalt fast.

SNÄLLA HJÄLP MIG! Betalat 8 lax för datorn så vill inte förlora på det då den fuckades väldigt fort.
Citera
2018-09-21, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inarto
Så jag äger en Windows 10 Acer GX-781. Hyfsad speldator med väldigt lite utrymme. Mitt problem är nu, jag har råkat på något sätt radera inprincip all hårdvara och nästan alla filer. Jag har alltså inge nätverk, inge ljud, massa errors och går inte ens att återställa datorn för då blir det bara en error. Jag är totalt fast.

SNÄLLA HJÄLP MIG! Betalat 8 lax för datorn så vill inte förlora på det då den fuckades väldigt fort.

Hur raderar man hårdvara? Du får väl installera om windows
Citera
2018-09-21, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Messias
Hur raderar man hårdvara? Du får väl installera om windows
Hur ska jag installera om Windows? Har inget nätverk. Du får gärna berätta
Citera
2018-09-21, 17:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du tillgång till en annan dator med nätverk?
Citera
2018-09-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du tillgång till en annan dator med nätverk?
Ja, men kan bara använda en av dom åt gången.
Citera
2018-09-21, 17:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ja, men kan bara använda en av dom åt gången.

Då är det väl inga problem att hämta hem Windows. Hämta hem ISO-filen och bränn ut på en DVD eller lägg ISO-filen på ett bootbar USB-minne.

Utför därefter en ny och ren ominstallation om du nu inte får ordning på ditt problem.

Men lite nyfiken blir man. Hur i friden kunde du radera all hårdvara? Eller vad gjorde du dumheter?
Citera
2018-09-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Då är det väl inga problem att hämta hem Windows. Hämta hem ISO-filen och bränn ut på en DVD eller lägg ISO-filen på ett bootbar USB-minne.

Utför därefter en ny och ren ominstallation om du nu inte får ordning på ditt problem.

Men lite nyfiken blir man. Hur i friden kunde du radera all hårdvara? Eller vad gjorde du dumheter?
Well, allt började med att att jag inte hade något utrymme på min hårddisk fastän jag inte hade filer... Så raderade väldigt mycket filer o där råkade väl hårdvaror ligga förmodligen.
Citera
2018-09-21, 17:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Well, allt började med att att jag inte hade något utrymme på min hårddisk fastän jag inte hade filer... Så raderade väldigt mycket filer o där råkade väl hårdvaror ligga förmodligen.

Lätt hänt om man inte är uppmärksam på saker och ting.

Kanske läge att köpa en ny HDD där du lägger dina sparade filer på?
Citera
2018-09-27, 08:04
Medlem
PeterNosters avatar
Är det fortfarande möjligt att uppdatera från win7 till win10?

Jag installerade version 1803 åt en kompis. Windows 10 blev inte aktiverad.

Möjliga felorsaker?

Datorn hade dual boot vista + win7.
Win 7 på datorn hade krashat. Bootade från sticka.
Köpte en OEM licens (190:- ), fungerade inte. Ville inte acceptera licensen.

Kan Vista ha ställt till det?
Citera
2018-09-27, 11:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:

Då är det nog drivrutinerna till hårdvaran du råkat radera? Du kan omöjligt radera själva hårdvaran bara genom att slänga filer.
Citera
2018-10-14, 13:29
Medlem
Bluescreen och startar inte från USB (0xc000000f & 0xc0000098)

Skulle installera win10 via USB som jag skapat med Microsofts verktyg från deras webbsida. Valde alternativet ”Skapa installationsmedia för annan dator” och körde igång installationen direkt från USB:n i mitt win8. Allt verkade gå bra men efter första eller andra omstarten fick jag blå skärm med felmeddelandet 0xc000000f. Det står:

”Your PC/Device needs to be repaired. A required device isn’t connected or can’t be accessed. Youll need to use recovery tools…” osv.

Saker jag har provat utan resultat:
• Omstart (med och utan installations-USB:n i olika USB-kontakter)
• Omstart med nytt installations-USB från en annan dator
• Hard reset/omstart flera gånger i rad
• Testat olika boot priority i BIOS (USB-CD först, USB-FDD först, HDD först, Win boot manager först)
• Stängt av UEFI Secure boot och Fast BIOS mode i BIOS
• Testat med både UEFI OS och CMS OS i BIOS
• Hålla inne F10 vid omstart (USB dyker INTE upp bland alternativen i bootmenyn, trots att USB-CD och USB-FDD alternativ finns i BIOS)
• Googlat, svurit och suttit uppe till kl 03 på morgonen

Det enda alternativet som leder någon vart när jag får bluescreen är att trycka ecs som leder till BIOS eller F1 (”to enter recovery environment”) som leder till ny bluescreen (0xc0000098) där det står ”The boot configuration data file doesn´t contain valid information for an operating system. File: \BCD You’ll need to use recovery tools…”.

Har en notepad Samsung NP900X3D med Sandisk SSD U100 SMG2-disk. BIOS version: P02ABK. Tacksam förr all hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in