2009-05-15, 17:01
Medlem
Heatlys avatar
Hur får man WMP i W7 att fatta att det sitter 5.1 Surround System i datorn?
Soundcheck i W7 märker och kan boka av 5 högtalare + låda med ljud och allt osv. Men I WMP spelas det enabrt 2.1

Några förslag?
Citera
2009-05-15, 18:57
Medlem
TheCazes avatar
Nu behöver jag verkligen hjälp!

Jag körde Win Update och bland dom så annans det ett färgschema till min Samsung skärm.

Men va fan, kolla på denna bild: http://img199.imageshack.us/img199/8003/captured.png
Som ni ser så är färgerna skit. Det stämmer inte alls.
Ni kan gemföra origanl bilden som ni ser som miniatyr brevid.

Hur fixar jag detta?
Hur tar jag bort färgchemat?

Jag kan ju inte jobba när det är så här, då blir all grafik fel.
Citera
2009-05-15, 21:55
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenozalle
Kan prova! är det samma slags batterier på alla mobos?

Ja det tror jag det är.. annars är det bara kolla hur många volt det är på de bägge och jämföra.
Citera
2009-05-15, 21:57
Medlem
Teknikfreakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Nu behöver jag verkligen hjälp!

Jag körde Win Update och bland dom så annans det ett färgschema till min Samsung skärm.

Men va fan, kolla på denna bild: http://img199.imageshack.us/img199/8003/captured.png
Som ni ser så är färgerna skit. Det stämmer inte alls.
Ni kan gemföra origanl bilden som ni ser som miniatyr brevid.

Hur fixar jag detta?
Hur tar jag bort färgchemat?

Jag kan ju inte jobba när det är så här, då blir all grafik fel.

Vilket operativsystem kör du?
Citera
2009-05-15, 22:52
Medlem
hej, för ett par månader sedan så laddade jag ner windows vista ultimate till min dator, när jag nu skulle installera detta så visade det sig att jag inte kunde nå internet så jag lämnade in datorn till en kille som ficksade det åt mig, men nu fick jag för mig att jag inte vill ha windows vista ultimate längre utan vill ha windows vista home premium eftersom datorn kommer gå mycket bättre då. När jag ringde och frågade den här killen om detta så sade han till mig att det skulle gå på 4 500 sek så det är nästan bättre att köpa en ny dator, och anledningen att det skulle gå på 4 500 sek var för att det är filer som han säger är borta som han måste ficksa. Borde jag inte få dessa filer när jag byter till ett annat operative system? Det är så att en mycket nära vän erbjöd mig att jag skulle få låna hans windows vista home premium, han säger själv att det fungerar jätte bra för honom men kommer jag få filerna så jag når internet den här gången?

Ursäkta, men jag är väldigt dålig på datorer.

Älskar den/dem som hjälper mig med detta
Citera
2009-05-15, 23:56
Medlem
Installerade Windows 7 igår, och har sedan dess inte haft möjlighet att koppla ihop datorn med mitt trådlösa nätverk. Nätverket fungerar felfritt på en annan dator som kör Vista... Nätverket hittas men även med rätt lösen så kan jag inte koppla upp mig, någon som har en lösning eller förklaring?
Citera
2009-05-16, 02:10
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teknikfreaket
Vilket operativsystem kör du?

Är inte de ganska uppenbart?
Citera
2009-05-16, 16:26
Medlem
maruder88s avatar
Jag har installerat winndows 7 RC, installationen flöt på bra, sen startade datorn om och widows laddas, man kommer till där det står "setup is preparig for first use" i 5 sekuder, sen startar dator om igen och det upprepas om och om igen... Vad göra?

1gb ram
2,8ghz
0,5tb

Inga värstinggrejer direkt men känns som det är nåt annat som skitit sig? Skriver detta från reservdatorn...
Senast redigerad av maruder88 2009-05-16 kl. 16:49. Anledning: stavfel
Citera
2009-05-16, 16:44
Medlem
Avernuss avatar
Vilken installationstyp ska jag välja om jag vill ha kvar Windows XP, alla program och inställnigar: Upgrade eller custom?
Citera
2009-05-16, 18:24
Medlem
Kör W7 64bitars men datorn låser sig ofta och får lov att starta om. Trött på det och funderar på att installera Vista igen. Tror ni 32 bitars versionen är stabilare för pallar inte med mer omstarter?
Citera
2009-05-16, 19:49
Medlem
hummern_lues avatar
Ingen som har någon aning om det skulle fungera eller inte?
Citera
2009-05-16, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hummern_lue
Ingen som har någon aning om det skulle fungera eller inte?

Det kan nog fungera, men du säger att hon saknar en vista-skiva. Kan du gå in på utforskaren/den här datorn, och se om det finns en partition som heter "System recovery" eller något liknande?

För om en sådan partition finns, så behövs ingen skiva. Då behöver ni bara trycka på en knapp när ni startar datorn "F2". Så kan du kolla om den partitionen finns där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in