2009-02-17, 12:41
  #529
Medlem
Nån som vet hur det är med daemon tools? fungerar det fortfarande inte på windows 7? Finns det någon annan bra ersättare till detta program annars?
Citera
2009-02-17, 13:03
  #530
Medlem
thezushs avatar
... och funkar det inte med xp skivan, dvs att du får blåskärm eller att den inte hittar någon hårddisk. Sleapstreama en XP skiva med dina hdd drivrutiner med hjälp av "nLite".
Citera
2009-02-17, 13:06
  #531
Medlem
thezushs avatar
Det du ska tänka på är att alla windows filer ska ligga under root på din externa hdd (dvs: /). Är osäker på om du bara kan dra över filerna, eller om du måste "bränna" ditt dem med hjälp av ett program. Sök på google .
Citera
2009-02-17, 14:31
  #532
Medlem
Knilds avatar
Poweriso

Knild
Citera
2009-02-17, 17:43
  #533
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Är det någon som installerat Office 2007 på Windows 7?

Undrar om Vista versionen fungerar på Windows 7, verkar vara en del patchar och drivrutiner som är till för Vista som fungerar felfritt på W7.

Office 2007 fungerar smärtfritt på Windows 7 enl. min erfarenhet.

Iofs så har jag bara kört Enterprise-versionen av Office 2007, men även övriga versioner borde fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av olle89
Nån som vet hur det är med daemon tools? fungerar det fortfarande inte på windows 7? Finns det någon annan bra ersättare till detta program annars?

Fungerar fortfrande inte - det som strular är själva SPDIF-drivrutinen.
På DT's forum så menar utvecklarna att det inte kommer läggas krut på något beta-OS, men tillägger också samtidigt att DT kommer stödjas fullt ut när väl Windows 7 släpps.
En bra ersättare till Daemon Tools är PowerISO; fungerar på likvärdigt sätt.
__________________
Senast redigerad av -deviant- 2009-02-17 kl. 17:49.
Citera
2009-02-17, 18:47
  #534
Medlem
dobbelinas avatar
Från annan tråd:
Citat:
Well, its quite simple really - it seems that Vista copies all the files it needs to install onto a folder in the partition you select (which I also found has to be NTFS). It will then restart, move all the files of your old XP install to a folder (Windows.old) and proceed to install using the copied files. So once the install is initiated from XP, a boot media other than your installation hard drive (the hd where Vista is being installed) is not required.

Thus to initiate the setup, simply extract the ISO using a program of your choice (I used daemon tools) to copy ALL files to the external hard drive(including hidden, I believe you have to go to Tools -> Folder Options -> View and select the option that will let you see system files and such.) Run setup, choose the partition you want, and let it do its business.
Citera
2009-02-17, 19:07
  #535
Medlem
1337johans avatar
7

tjena, jag har inte läst dem andra inläggen, så förlåt mig om jag tar upp något som redan finns, men;

1. Jag har vista, är det bara att mounta .iso och sen installera (efter man formaterat om datorn med vista), men behöver alltså ingen boot cd till 7?

2. Ser att det bara finns på engelska, kommer jag kunna skriva å, ä och ö med tangentbordet ändå?

3. funkar spel, som farcry 2, cod, combat arms, moh fungera, det är inga sånna skillnader???

tack för svar, =)
Citera
2009-02-17, 19:56
  #536
Medlem
Benzo_Manns avatar
Du köper en USB sticka och installerar ifrån

http://edge.technet.com/Media/Installing-Win7-using-a-USB-Stick/

Guiden är för Windows7 men är exakt samma för Vista.
Citera
2009-02-17, 21:55
  #537
Medlem
jEffes avatar
Hej! Dum som jag är så installerade jag windows 7 på en hårddisk med endast 15 gb utrymme. Nu har jag bara 2 gb kvar. Men har en helt tom partion med 67 gb ..


Kan jag på något sätt slå ihop 67 gb med min 15 gb ?
Citera
2009-02-18, 07:13
  #538
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337johan
tjena, jag har inte läst dem andra inläggen, så förlåt mig om jag tar upp något som redan finns, men;

1. Jag har vista, är det bara att mounta .iso och sen installera (efter man formaterat om datorn med vista), men behöver alltså ingen boot cd till 7?

2. Ser att det bara finns på engelska, kommer jag kunna skriva å, ä och ö med tangentbordet ändå?

3. funkar spel, som farcry 2, cod, combat arms, moh fungera, det är inga sånna skillnader???

tack för svar, =)

1] Windows 7 ska gå att mounta och installera via Daemon Tools. Här är en bloggartikel kring just detta: http://www.webexpressplus.com/blog/2009/01/22/windows-7-beta-install-using-daemon-tools/.

2] Svar: Ja. Du kan ändra alla regionala och lokala inställningar (i vilka tangentbordsuppsättningen ingår) till svenska, även om själva operativsystemet är engelskt.

3] Borde inte vara några problem. De allra flesta spel verkar fungera smärtfritt med Windows 7. Dock så lär det ju alltid finnas undantag...

Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Hej! Dum som jag är så installerade jag windows 7 på en hårddisk med endast 15 gb utrymme. Nu har jag bara 2 gb kvar. Men har en helt tom partion med 67 gb ..


Kan jag på något sätt slå ihop 67 gb med min 15 gb ?

Du kan använda dig av både Partition Magic och även den inbyggda Disk Management-applikationen i Windows.

Här är en How-To för den senare:

Citat:
# 1: Click "System And Maintenance".
# 2: Click Administrative Tools (the one with a big gear icon).
# 3: Under Administrative Tools, click "Create and format disk partitions" (If a UAC prompt apears, click continue).
# 4: Click "Computer management" (If a UAC prompt apears, click continue), Next click "Storage", then "Disk Management".
# 5: On the list provided, right-click the letter drive you want to rid yourself off (say D: ) and choose the option "Delete Volume".
# 6: If you have done it right, a black area should appear within your entire disk space.
# 7: Finally, right-click your drive you want to add the space to (say C: ) and choose "Extend Volume" (by default, the wizard will choose ALL unallocated space to add to your Vista partition, but you can change that if you'd like.)

Notera att How-To'n förvisso nämner Vista, men det borde vara exakt samma tillvägagångssätt i Windows 7.
__________________
Senast redigerad av -deviant- 2009-02-18 kl. 07:28.
Citera
2009-02-18, 13:30
  #539
Medlem
Tankishs avatar
CS 1.6 fungerade utmärkt med Vista som jag hade innan men nu i Windows 7 blir det massa krångel. Det hackar massa när man går in i en smoke och jag kan bara ha left-hand. Hur kan man lösa detta? Någon som har samma problem?
Citera
2009-02-18, 14:20
  #540
Medlem
Infinitums avatar
Jag vill från Windows 7 kunna gå in i min "Admin" mapp under Documents and Settings i Windows XP, går detta? Jag får upp en "Access Denied"-ruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in