Citat:
Ursprungligen postat av 1337johan
tjena, jag har inte läst dem andra inläggen, så förlåt mig om jag tar upp något som redan finns, men;
1. Jag har vista, är det bara att mounta .iso och sen installera (efter man formaterat om datorn med vista), men behöver alltså ingen boot cd till 7?
2. Ser att det bara finns på engelska, kommer jag kunna skriva å, ä och ö med tangentbordet ändå?
3. funkar spel, som farcry 2, cod, combat arms, moh fungera, det är inga sånna skillnader???
tack för svar, =)
1] Windows 7 ska gå att mounta och installera via Daemon Tools. Här är en bloggartikel kring just detta:
http://www.webexpressplus.com/blog/2009/01/22/windows-7-beta-install-using-daemon-tools/.
2] Svar: Ja. Du kan ändra alla regionala och lokala inställningar (i vilka tangentbordsuppsättningen ingår) till svenska, även om själva operativsystemet är engelskt.
3] Borde inte vara några problem. De allra flesta spel verkar fungera smärtfritt med Windows 7. Dock så lär det ju alltid finnas undantag...
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe
Hej! Dum som jag är så installerade jag windows 7 på en hårddisk med endast 15 gb utrymme. Nu har jag bara 2 gb kvar. Men har en helt tom partion med 67 gb ..
Kan jag på något sätt slå ihop 67 gb med min 15 gb ?
Du kan använda dig av både Partition Magic och även den inbyggda Disk Management-applikationen i Windows.
Här är en How-To för den senare:
Citat:
# 1: Click "System And Maintenance".
# 2: Click Administrative Tools (the one with a big gear icon).
# 3: Under Administrative Tools, click "Create and format disk partitions" (If a UAC prompt apears, click continue).
# 4: Click "Computer management" (If a UAC prompt apears, click continue), Next click "Storage", then "Disk Management".
# 5: On the list provided, right-click the letter drive you want to rid yourself off (say D: ) and choose the option "Delete Volume".
# 6: If you have done it right, a black area should appear within your entire disk space.
# 7: Finally, right-click your drive you want to add the space to (say C: ) and choose "Extend Volume" (by default, the wizard will choose ALL unallocated space to add to your Vista partition, but you can change that if you'd like.)
Notera att How-To'n förvisso nämner Vista, men det borde vara exakt samma tillvägagångssätt i Windows 7.