2011-02-13, 13:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
är inne på amsterdaim nu. Klickar jag på administratör-kontot, och sedan hantera så får jag upp: detta. Finns ju inget ta-bort.
Jag har W7 på engelska och har ett alternativ som heter "Change the account type", men det verkar inte du ha där.. Hm. Sorry men då vet jag inte
Citera
2011-02-13, 14:01
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag har W7 på engelska och har ett alternativ som heter "Change the account type", men det verkar inte du ha där.. Hm. Sorry men då vet jag inte

Oh. Jävla skitdator. detta var ju inte bra. Funderar på ringa de på servicestället och tvinga de ta bort den
Citera
2011-02-13, 14:03
Medlem
men ni ändrar på boot menyn så att cd/dvd är överst och så trycker på spara eller okej eller vad det står så startar ni om datorn når ni har i den nya skivan då så startar ni väljer språk m.m sedan när det kommer upp nåt om hårdiskarna så formaterar ni bara c:delen och tar bort om det är någon recovery sak så instalerar man bara windows gjorde det igår funkar skit bra
Citera
2011-02-13, 14:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Oh. Jävla skitdator. detta var ju inte bra. Funderar på ringa de på servicestället och tvinga de ta bort den
Det behövs nog inte

http://www.sevenforums.com/tutorials/507-built-administrator-account-enable-disable.html
Citera
2011-02-13, 14:31
Medlem
Amsterdaims avatar
Okej.

När jag loggade in i administratör-kontot, skrev "control userpasswords2" och valde avancerat, sedan egenskaper tror jag, så kunde jag göra så att administratör-kontot blev "standard, alltså inte längre administrator. Det finns en "Ta bort" knapp här. Ser ut så här. När jag väl klickar på ta bort så får jag upp detta.

Den där engelska guiden är för svår för mig
Men bilderna är ju rätt lika förutom en grej;

Denna ser ju ut så här.
Citera
2011-02-13, 15:16
Medlem
VetenskapsSkillens avatar
Formatera Vista dator! (acer)

Tjo

Har ärvt syrrans gamla Vista laptop med 1 gb ramminne. En dator som vart inaktiv ett tag och gått från att vara duglig, till en riktig sopphög.

Har försökt rensa bort lite onödiga grejer från datorn massa bilder, film och diverse saker. Försökt scanna efter virus och lyckats ta bort några. Men maskinen är fortfarande sjukt seg.. Har funderingar på att nedgradera datorn till windows xp eller försöka formatera Vista. Ett problem: har ingen tillhörande cd.

Vad har jag för alternativ?

OBS! Datorn är en acer
Senast redigerad av VetenskapsSkillen 2011-02-13 kl. 15:22.
Citera
2011-02-13, 15:26
Medlem
JagSkrevs avatar
Dina alternativ är att ladda ner Windows Vista eller XP och bränna ut på skiva eller köra via Usb.
Citera
2011-02-13, 15:33
Medlem
Du kan ringa till Acer och beställa återställningsskivor för 300:- inklusive frakt.
https://www.flashback.org/t952925
Citera
2011-02-13, 16:02
Medlem
tubularsonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetenskapsSkillen
Tjo

Har ärvt syrrans gamla Vista laptop med 1 gb ramminne. En dator som vart inaktiv ett tag och gått från att vara duglig, till en riktig sopphög.

Har försökt rensa bort lite onödiga grejer från datorn massa bilder, film och diverse saker. Försökt scanna efter virus och lyckats ta bort några. Men maskinen är fortfarande sjukt seg.. Har funderingar på att nedgradera datorn till windows xp eller försöka formatera Vista. Ett problem: har ingen tillhörande cd.

Vad har jag för alternativ?

OBS! Datorn är en acer
Ladda ner Win 7 sen har du en rask dator annars väldigt knepigt att försöka (ner gradera till XP) jag lyckades inte i alla fall. Bara massa felmeddelande om att du försöker installera en äldre version blabla...
Citera
2011-02-13, 16:37
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har samma problem när jag installerar med en DVI kontakt från grafikkortet. Men när jag använde en VGA adapter så går installationen felfritt.
Citera
2011-02-13, 17:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Okej.

När jag loggade in i administratör-kontot, skrev "control userpasswords2" och valde avancerat, sedan egenskaper tror jag, så kunde jag göra så att administratör-kontot blev "standard, alltså inte längre administrator. Det finns en "Ta bort" knapp här. Ser ut så här. När jag väl klickar på ta bort så får jag upp detta.

Den där engelska guiden är för svår för mig
Men bilderna är ju rätt lika förutom en grej;

Denna ser ju ut så här.
Du har inte W7 Pro eller Ultimate, skulle tro att det är därför.. Fan då. Ledsen men du får nog ta till Google. Tips på sök: windows 7 home premium disable administrator account För jag antar att du har sökt på FB redan.
Citera
2011-02-13, 17:22
Medlem
Hejsan
Jag har instalerat Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS och allt funkade helt korekt.
Men när insta är färdig och datan startar om så funkar allt som de ska men efter att men ser att windows laddar så blir det hellt svart och ingent händer.
Har testat starta om datorn men samma problem igen......
Skulle vara mycket tacksam om all hjälp ja kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in