2011-02-12, 13:48
Medlem
Råkade installera 2 oprativsystam!

Hej!

Det är så att när jag skulle byta ut Vista mot Windows 7 råkade jag installera det så att jag få välja vilket oprativsystam jag ska använda när jag starta datorn, plus att alla saker fortfarande är kvar på datorn.

Jag vill få bort vista delen plus att alla saker försvinner så att datorn är som ny med Windows 7. Hur gör jag?
Citera
2011-02-12, 13:53
Medlem
Öppna msconfig, därifrån kan du välja vilket OS du vill starta.
Citera
2011-02-12, 14:02
Medlem
Boota från windows 7 skivan, installaera windows(välj avancerad installation eller vad det nu står, nånting med avancerat). Formatera hårdiskarna, välj vart du vill installera windows. Installera, DONE.
Citera
2011-02-12, 14:02
Medlem
Charles.Bronsons avatar
du ska stoppa in Vista skivan först,sen radera alla partioner ,skapa ny (a) och formatera
sen sätter du in windows 7 skivan och instalerar windows 7
men gör en backupp först allt som du vill ha till en extern hårddisk innan du börjar med uppgraderingar.
Citera
2011-02-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0d0k1
Boota från windows 7 skivan, installaera windows(välj avancerad installation eller vad det nu står, nånting med avancerat). Formatera hårdiskarna, välj vart du vill installera windows. Installera, DONE.
Ska testa detta nu

Tack på förhand
Citera
2011-02-12, 15:55
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag måste fråga...menar du verkligen Windows 7?
Enligt mina erfarenheter är dagens 64-bitarssystem tvärstabila och kör 32-bitarsprogram utan bekymmer.
Ibland får man ändra kompabiliteten men sen brukar det funka.
Är det däremot XP64 du menar så är jag helt på din sida.

Jag syftade mest generellt på x64 och min erfarenhet utav det. Vad gäller Windows 7 så körde jag 64bitars versionen utav det när det var relativt nysläppt och upplevde det mesta väldigt buggigt men fortfarande klart avsevärt bättre än tidigare win x64 ...

Jag kan i alla fall inte säga att jag någonsin kört ett x64 smärtfritt...
Men det är kanske bara jag som är alldeles för kräsen utav mig
Citera
2011-02-13, 13:24
Medlem
Amsterdaims avatar
Windows 7 - användarkonto

Hej!

Min dator har alltid haft en användare som datorn loggade automatiskt in på när jag startade den. Jag har en Sony Vaio vpc12m1e. I måndags åkte den in på lagning. Jag skapade då ett gästkonto. Så när man startar datorn får man ett val, antingen "Amsterdaims användare" eller "Gästkontot" då. Gömde så klart ändå alla bilder osv.

När jag fick tillbaka datorn i förrgår, så fanns det tre konton. En som var min, nämligen Amsterdaim, Gästkontot var även kvar, men också ett tredje; Administratör. Den skapade dem antagligen för att kunna installera om vissa programvaror osv. Men jag vill ju inte behöva trycka på "Amsterdaim" varje gång jag startar datorn, utan jag vill att den ska komma upp direkt. Gästkontot lyckades jag "inaktivera", men administratör gick fan inte.

Finns ju ingen Ta bort-knapp när jag går in i Dator - Kontrollpanelen - Användarkonton.

Det ser ju ut så här då.
Citera
2011-02-13, 13:27
Medlem
Logga in på admin konto och ändra så att ditt konto blir admin. Radera sedan det kontot.
Citera
2011-02-13, 13:38
Medlem
Hantera konton, sen gör som ovanstående säger.
Citera
2011-02-13, 13:45
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Logga in på admin konto och ändra så att ditt konto blir admin. Radera sedan det kontot.

Båda är admin. http://dl.dropbox.com/u/1873999/2%20admin.png
Senast redigerad av Amsterdaim 2011-02-13 kl. 13:47.
Citera
2011-02-13, 13:46
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Båda är admin. http://dl.dropbox.com/u/1873999/2%20admin.png
Klicka på Administratör, ta sedan bort kontot. Inga konstigheter.
Citera
2011-02-13, 13:48
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Klicka på Administratör, ta sedan bort kontot. Inga konstigheter.

är inne på amsterdaim nu. Klickar jag på administratör-kontot, och sedan hantera så får jag upp: detta. Finns ju inget ta-bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in