2010-02-28, 19:05
  #2197
Medlem
seven0fnines avatar
Jaha - så du kommer ända till steg 7 ?

Men då är du ju redan vid det steg där du kan se din C: drive. Där ser du bara till att välja Delete partition eller vad valet nu hette. Se till att du inte försöker installera W7 innifrån ditt startade XP eller vad du har för O/S. Boota istället från DVD-skivan.

Du kommer inte att ha Drive options (advanced) om du försöker inifrån ditt installerade O/S.

Se även till att du vid steg 7/8 inte försöker installera på det som är Unpartitioned Space. Kort och gott, när du ser din C: drive se till att ta Delete på den och att sedan selecta den för installation av W7.

Om du inte får till det så rekommenderar jag dig att slanga ned en Bootdisk som kan formatera NTFS-diskar. Du kan säkerligen hitta en lämplig på:
http://www.bootdisk.com/
Om du gör den som CD, DVD eller Floppy spelar ingen roll så länge den bootar och har formateringsverktyg för NTFS.

Sedan vet jag inte vilken motivation du har till att välja 32-bitars instället för 64-bitars Windows 7, men du kanske har en bra anledning till det.
Citera
2010-02-28, 19:16
  #2198
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandronesta13
tjena, jag har några frågor angående windows 7. Jag har hört att windows 7 är mindre resurskrävande än vista, så jag testade att installera det, men det verkar vara lite laggiare än vista när jag minimerar och switchar från olika fönster, och processorn verkar jobba mer än för att fläkten låter mer, när jag bara surfar på nätet. hade tidigare vista home 32bit version, nu windows 7 professional 64bit version.

min dator spcifikation, intel core 2 duo, 2ghz, 4g ram, 512mb grfikminne.

gjorde prestanda test med Windows Experience Index i vista fick jag 4.7, nu i windows 7 får jag 1.0.
Troligtvis saknar du vissa drivrutiner, och med all sannolikhet till ditt grafikkort. Ladda ner och installera, eller låt Windows Update sköta det, så ska du se att du får bättre resultat.
Citera
2010-02-28, 19:34
  #2199
Medlem
Det fungerade nu, alltså problemet var att jag brände ut helt fel. Gick fint fint när jag valde "bränna ut iso format" tack för hjälpen din! Lite pinsamt när man hållt på att trixa och fixa sen var det ett ganska simpelt problem mod kan låsa tråden!
Citera
2010-02-28, 20:10
  #2200
Medlem
seven0fnines avatar
Ingen orsak. Mycket nöje med ditt nya Windows 7!
Citera
2010-02-28, 20:24
  #2201
Medlem
sandronesta13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Troligtvis saknar du vissa drivrutiner, och med all sannolikhet till ditt grafikkort. Ladda ner och installera, eller låt Windows Update sköta det, så ska du se att du får bättre resultat.

jo tack så mycket, problemet löst, windows update sköte allt hehe, fyfan vad det flyter jämfört med vista
Citera
2010-03-02, 00:12
  #2202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
Jag har haft XP på min stationära dator men tänkte nu att jag skulle installera W7 ist. Jag har formaterat hårddisken och börjat installationen. Men sedan när jag är på det sista steget (Completing installation) så får jag efter ett tag svart skärm och sedan händer ingenting. Har provat att vänta i flera timmar utan att det händer någonting. Det är 32-bit jag försöker installera. Har laddat ner den ifrån tpb (http://thepiratebay.org/torrent/5182426/Microsoft_Windows_7_Ultimate_Retail(Final)_x86_and _x64) och efter att ha läst en del kommentarer så verkar det helt klart som att det är en fungerande version. Jag har efter att det inte fungerat testat att installera om XP igen och det har fungerat utan problem. Men jag vill ju ha W7!

Någon som vet varför det inte fungerar? Är tacksam för all hjälp och svarar på alla frågor så gott det går!

ingen som kan hjälpa mig? har även testat en annan torrent men med samma resultat.
Citera
2010-03-02, 20:06
  #2203
Medlem
sveninems avatar
Fick precis problem med min gamla stationära burk med en gammal 80gigshårddisk.
Jag blev lite tjurig för tillfället, åkte till närmsta affär och köpte mig en 500 gigare istället och installera om windows och alla program på den disken istället.
Kom precis på att jag har en massa bilder osv. i "Mina Bilder" som jag inte verkar komma åt..
Jag kan inte boota upp datorn från den gamla hårddisken och jag kommer inte åt "Mina Dokument" (tror anledningen kanske är att min användare på gamla disken var lösenordsskyddad).
I övrigt kommer jag åt disken, kan titta på den i utforskaren osv, men jag hittar inte de bilderna jag letar efter och inte heller någon musik jag hade i "Min Musik"..
Kort sagt;
Vet någon hur jag kommer åt mina gamla grejor på disken?
Citera
2010-03-02, 20:49
  #2204
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveninem
Fick precis problem med min gamla stationära burk med en gammal 80gigshårddisk.
Jag blev lite tjurig för tillfället, åkte till närmsta affär och köpte mig en 500 gigare istället och installera om windows och alla program på den disken istället.
Kom precis på att jag har en massa bilder osv. i "Mina Bilder" som jag inte verkar komma åt..
Jag kan inte boota upp datorn från den gamla hårddisken och jag kommer inte åt "Mina Dokument" (tror anledningen kanske är att min användare på gamla disken var lösenordsskyddad).
I övrigt kommer jag åt disken, kan titta på den i utforskaren osv, men jag hittar inte de bilderna jag letar efter och inte heller någon musik jag hade i "Min Musik"..
Kort sagt;
Vet någon hur jag kommer åt mina gamla grejor på disken?
Ja då, det går. Nu säger du inte vilket OP du har, men har du "bara" XP Home så måste du först starta i felsäkert läge. Sedan gå du till din gamla användarfolder och följer de instruktioner för XP som finns här:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;308421

Du går tillväga på ungefär samma sätt i senare versioner av Windows.
Citera
2010-03-03, 12:02
  #2205
Bannlyst
Gäller försäkringen och garantin på datorn om man installerar w7 på datan som hade vista nära ma köpte? om W7 är köpt från tillverkarens hemsida.
Citera
2010-03-03, 12:51
  #2206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tummen89
ingen som kan hjälpa mig? har även testat en annan torrent men med samma resultat.

ok jag har löst det nu. tog ut grafikkortet och då funkade det. däremot så kan ja inte starta datorn med grafikkortet i nu, men de e ett annat problem.
Citera
2010-03-04, 20:31
  #2207
Medlem
Sitter på en stulen Vista och nu krånglar skiten. Vill inte starta om. Eller rättare sagt:
Bootar till det står på skärmen "updating your...0% finished" sedan stänger den ned och bootar om, allt i en loop värdig helvetets 7de krets.

Så jag tänkte att jag skaffar mig en helt laglig W7a och testar den vägen..en OEM.

Så nu behöver jag således formatera om hårddisken men kommer inte åt något DOS-fönster.
Tanka en killdisk men får den inte att autoboota.

1.Hur gör jag för att formatera om hårddisken utan DOS?
2.Finns det någon som vill berätta hur man får killdisk/liknande program att starta från CD-romen?

Ja CD-Romen är 1a i boot sekvensen.
Citera
2010-03-04, 21:46
  #2208
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av broderbanan
Sitter på en stulen Vista och nu krånglar skiten. Vill inte starta om. Eller rättare sagt:
Bootar till det står på skärmen "updating your...0% finished" sedan stänger den ned och bootar om, allt i en loop värdig helvetets 7de krets.

Så jag tänkte att jag skaffar mig en helt laglig W7a och testar den vägen..en OEM.

Så nu behöver jag således formatera om hårddisken men kommer inte åt något DOS-fönster.
Tanka en killdisk men får den inte att autoboota.

1.Hur gör jag för att formatera om hårddisken utan DOS?
2.Finns det någon som vill berätta hur man får killdisk/liknande program att starta från CD-romen?

Ja CD-Romen är 1a i boot sekvensen.

googla SYSRESQUE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in