2011-02-13, 17:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBrabvo
Hejsan
Jag har instalerat Microsoft.Windows.7.Ultimate.x64.SWEDiSH-CRBS och allt funkade helt korekt.
Men när insta är färdig och datan startar om så funkar allt som de ska men efter att men ser att windows laddar så blir det hellt svart och ingent händer.
Har testat starta om datorn men samma problem igen......
Skulle vara mycket tacksam om all hjälp ja kan få.

Har hårdvaran stöd för en x64 kärna?

Vad har du för processor?
Citera
2011-02-13, 18:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har hårdvaran stöd för en x64 kärna?

Vad har du för processor?
Tror inte det hade gått att installera om inte cpun stödjer det.
Citera
2011-02-13, 18:03
Medlem
perelis avatar
Tanka ner Windows 7 och formatera om hela skiten, gör jag alltid med jämna mellanrum och jag har aldrig ägt en seg dator.
Citera
2011-02-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Tanka ner Windows 7 och formatera om hela skiten, gör jag alltid med jämna mellanrum och jag har aldrig ägt en seg dator.
Tror inte du kan länka? Tror det vore till stor hjälp om någon gav en exakt länk så man inte får mer virus än vad man redan har.
Vet du hur man får Key till det kanske med?
Citera
2011-02-13, 18:49
Medlem
raggarsvins avatar
Det är väl inte en nedgradera från Vista till XP?

Nä men Win7 eller XP är nog mycket snabbare än Vista iallafall. Ananrs kan du ju testa Linux, t.ex. Ubuntu.
Citera
2011-02-13, 19:04
Medlem
Amsterdaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du har inte W7 Pro eller Ultimate, skulle tro att det är därför.. Fan då. Ledsen men du får nog ta till Google. Tips på sök: windows 7 home premium disable administrator account För jag antar att du har sökt på FB redan.

Aaa, home premium!
Oh, min bror (datorexperten) försökte nu också, det var helt omöjligt! Man kunde ta bort mitt konto som är administratör då det fanns en "ta bort"-knapp, men på det andra kontot var det tomt. Ska testa google, och imorgon får jag ringa upp och be om hjälp i värsta fall.
Citera
2011-02-14, 00:45
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaarga
Tror inte du kan länka? Tror det vore till stor hjälp om någon gav en exakt länk så man inte får mer virus än vad man redan har.
Vet du hur man får Key till det kanske med?
http://thepiratebay.org/torrent/5952553/Windows_7_Ultimate_%2832_Bit%29_x86_%28November_20 10%29

Skriv inte in någon key utan aktivera med Windows Loader när installationen är klar.
http://forums.mydigitallife.info/threads/8632-Windows-Loader-The-Official-Thread

Installera genom att boota från skivan och formatera hårddisken, gör ingen s k. uppgradering utan en custom install.
Citera
2011-02-14, 14:50
Medlem
Hur i hela världen tömmer jag hårddisken helt? Ska installera om Vista och den vill bara installera och behålla de befintliga filerna. Hittar ingen "Installera helt nytt" eller liknande.
Citera
2011-02-14, 15:14
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Hur i hela världen tömmer jag hårddisken helt? Ska installera om Vista och den vill bara installera och behålla de befintliga filerna. Hittar ingen "Installera helt nytt" eller liknande.
Ladda ner och bränn ut DBAN. Den rensar hela hårddisken totalt och det finns 0% chans att återställa något. Allt är borta för evigt
Citera
2011-02-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Ladda ner och bränn ut DBAN. Den rensar hela hårddisken totalt och det finns 0% chans att återställa något. Allt är borta för evigt

Sedan ska en bootskiva fungera som vanligt? Låter ju skitbra i så fall.
Citera
2011-02-14, 15:37
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Sedan ska en bootskiva fungera som vanligt? Låter ju skitbra i så fall.
Det programmet gör är att rensa hårddisken totalt. Och det var ju det du ville.
"Hur i hela världen tömmer jag hårddisken helt?"
Citera
2011-02-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Det programmet gör är att rensa hårddisken totalt. Och det var ju det du ville.
"Hur i hela världen tömmer jag hårddisken helt?"

Helt rätt, ville bara vara säker så jag inte pajade något. Lyckas inte bränna ut det på DVD-R, måste det verkligen vara CD-R?

Kan ha varit Nero som trilskades, provar Windows egna brännarprogram.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2011-02-14 kl. 15:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in