2013-05-02, 04:20
Medlem
Sätt i skivan och starta om datorn. Rådamptryck på delete eller vad det nu är för att komma in i bios på din dator. Ändra boot order så skivan är först. Är lite lurigt att hitta på äldre datorer men leta så hittar du. Spara och starta om. När filerna laddats väljer du installera windows sen ska det finnas någon avancerad knapp eller liknande. Markera disken du vill ha bort allt på och klicka formateraknappen. Fortsätt sedan att installera windows som vanligt.

Skriver från mobil så orkar inte styckeindela.

Lycka till!
Citera
2013-05-02, 04:31
Medlem
zuppja0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
Sätt i skivan och starta om datorn. Rådamptryck på delete eller vad det nu är för att komma in i bios på din dator. Ändra boot order så skivan är först. Är lite lurigt att hitta på äldre datorer men leta så hittar du. Spara och starta om. När filerna laddats väljer du installera windows sen ska det finnas någon avancerad knapp eller liknande. Markera disken du vill ha bort allt på och klicka formateraknappen. Fortsätt sedan att installera windows som vanligt.

Lycka till!
Han har lyckats installera om datorn
Citera
2013-05-02, 06:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevlig-Telefon
en mapp som heter windows.old som har massa virus.

Läs inlägg #8 + 9 ->> https://www.flashback.org/t2131950
Citera
2013-05-02, 09:52
Medlem
Trevlig-Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd

Lycka till!

Lyckades fixa de det med BIOS så att datorn startade upp skivan först, problemet var att när den skulle visa skivans "meny" så var det bara en sån där blå windows bakgrund och musen syntes. Det kom aldrig någon meny och ja stod fast med en blåa bakgrunden i 10 minuter innan jag startade om datorn vanligt. Varför får jag inte upp ngn meny?
Citera
2013-05-02, 10:01
Medlem
Trevlig-Telefons avatar
För att förtydliga vad jag menade så kommer jag till den här rutan

http://windowshjalp.se/screenshots/cleaninstall_dvdboot/6.png
Men jag har inte meny alternativet, utan som sagt, bara den blå bakgrunden. Någon som har ngra idéer?
Citera
2013-05-02, 19:43
Medlem
Windows 8 - 7 BIOS-inställningar

Hej!

Jag sitter på en Samsung 350V5C. Den köptes in med Windows 8 som jag nu använt i 1 månad och nöjd med det är jag inte. Jag vill gå tillbaka till Windows 7 och har vidtagit dom åtgärderna jag behöver, köpt en licens och lagt över allt på ett USB-minne.

Nu till problemet. När jag ska in i mina BIOS-inställningar för att ställa om prioriteringsordningen så finns det liksom ingen. Jag har gjort detta förr på andra datorer och vet hur det ska se ut, men här står det alltså bara något i still med "Windows boot manager" och sen "disable", ingenting annat. Ska försöka att ta en bild på detta och lägga till i tråden, men någon som vet hur jag löser det?

Det jag vill göra är alltså att boota från USB-minnet för att sedan formatera och installera Windows 7.

Mvh Machu
Citera
2013-05-02, 19:52
Medlem
Hampsishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machu
Hej!

Jag sitter på en Samsung 350V5C. Den köptes in med Windows 8 som jag nu använt i 1 månad och nöjd med det är jag inte. Jag vill gå tillbaka till Windows 7 och har vidtagit dom åtgärderna jag behöver, köpt en licens och lagt över allt på ett USB-minne.

Nu till problemet. När jag ska in i mina BIOS-inställningar för att ställa om prioriteringsordningen så finns det liksom ingen. Jag har gjort detta förr på andra datorer och vet hur det ska se ut, men här står det alltså bara något i still med "Windows boot manager" och sen "disable", ingenting annat. Ska försöka att ta en bild på detta och lägga till i tråden, men någon som vet hur jag löser det?

Det jag vill göra är alltså att boota från USB-minnet för att sedan formatera och installera Windows 7.

Mvh Machu

Vet att på Asus nyare så finns det en "Launch CSM" som man ska ändra till enable och sedan sätta disable på "Secure boot control"
Senast redigerad av Hampsish 2013-05-02 kl. 19:55.
Citera
2013-05-02, 21:04
Medlem
swapjaos avatar
microsoft har gjort det omöjligt att installera win7 på en win8 dator! hur komma runt

Hej!

Som många säkert vet är windows 8 ett patetiskt jävla skämt till OS på en dator.

Nu är det som tur är så att jag får gratis win 7 genom skolan men såklart har microsoft gjort det helt jävla omöjligt att installera windows 7 över windows 8 eftersom dom vill pracka på folk denna jävla skit.

När man försöker installera win7 från skivavbildningen för win 7 professional x64 som man laddat ner direkt från windows store har man 2 alternativ.

1. Ladda ner senaste uppdateringarna till installationsfilerna för att inte riskera att installationen misslyckas.
Väljer du detta kommer det snart upp en ruta där det står "går inte att ladda ner installationsfilerna felkod 0x0. sedan stängs installationen ner.

2. Installera utan att uppdatera (rekommenderas ej).
väljer man detta så startar installationen normalt för att ladda ner lite filer, expandera lite filer och sedan avslutas pga en "ogiltig signering" av en fil. Status: 0xc0000428

Nu är jag riktigt trött på dessa svin, och om någon har något tips på hur jag kommer runt detta vore det asbra.
Min laptop som kom med win8 är en splitter ny HP Envy så jag tvivlar på att det är något hårdvaruproblem.
Citera
2013-05-02, 21:29
Medlem
Det är väl bara att ta ut disken och koppla in den i en stationär dator och köra en lågnivåformatering, sen om den bärbara datorn är helt ny som kanske dom inte lagt nå krut på att göra några drivrutiner tillgängliga till annat än 8:an, men det finns sätt att kringgå det problemet.!
jag skulle hämta hem nyaste DRP från ryssland.
Det är en open source mjukvara. fritt att hämta för den som är sugen.
DRP står för driverpack solution , hämtar du programmet så finns det stöd för xp, vista, windows 7 samt för 8:an, både 32 + 64 bit. finns på en massa olika språk, men inte på svenska, alla här kan väl engelska ?
Hämta inte den som finns på piratebay, den e ju gammal.
nyaste finns på http://drp.su/
Citera
2013-05-02, 21:40
Medlem
Finns 2 rätt nya versioner, båda är från 22 April 2013.
DriverPack Solution 13.0.320 Final + Driver Packs 13.04.3 - DVD Edition | 4.15 GB
DriverPack Solution 13.0.320 Final + Driver Packs 13.04.3 - Full Edition | 6.44 GB

Den större har bättre stöd för laptops.
sök lite på nätet så hittar ni säkert den, Google är din vän.
Citera
2013-05-02, 21:48
Medlem
och har du ingen dvd på laptopen, så är det ju lätt att sätta ihop en av en gammal brännare/läsare.. och använda den som en extern läsare, lite sladdar å en transformator så e saken biff. det fixar väl nästan vem som helst.. bara man inte har tummen mitt i handen.
Citera
2013-05-03, 12:30
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevlig-Telefon
För att förtydliga vad jag menade så kommer jag till den här rutan

http://windowshjalp.se/screenshots/cleaninstall_dvdboot/6.png
Men jag har inte meny alternativet, utan som sagt, bara den blå bakgrunden. Någon som har ngra idéer?
Du är på rätt väg. Klicka på "Nästa". När du kommer till steget där du kan markera partitioner ska du klicka på "Avancerat" så kommer "Formatera" dyka upp. Antar att du redan kommit vidare med detta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in