2011-09-19, 21:29
Medlem
Logisks avatar
Du skulle kunna ladda ned Linux, lägga över det på en skiva eller ett USB-minne och sedan dd'a hårddisken. När du har gjort det så kan du formatera partitionen med NTFS. Om det fortfarande inte fungerar att installera Windows så rekommenderar jag att köra Linux istället.
Jag rekommenderar Ubuntu om du vill att det ska fungera direkt, men Arch Linux är en bra distribution om du är villig att lägga ned lite tid på att läsa dokumentationen.
Ubuntu
Arch Linux
Citera
2011-09-20, 08:10
Medlem
Glamazons avatar
Jag sitter på en bärbar jobbdator (ProBook 4310s) med Windows 7 och håller på att bli galen. Den beter sig som om det där handikapphjälpmedlet är igång, jag måste hålla ned varje tangent en lång stund. Har kollat inställningarna, startat om osv.
Citera
2011-09-20, 12:32
Medlem
jacobzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Dra fönstret till andra sidan och finjustera sedan själv..? Håll inne Windows-knappen och tryck lite på piltangenterna så förstår du vad jag menar.

Det är ju lika omständligt som att maximera och sedan dra in.
Jag funderar om det finns något registervärde som man kan ställa så att ett visst antal pixlar av skärmens högersida inte nyttjas för maximering av fönstren?
Citera
2011-09-20, 14:30
Medlem
DigitalCucumbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalCucumber
Nu när jag kom hem och skulle starta PCn går den in i Startreparation men kan inte fixa det. Jag provar sätta i skiva både till Windows 7 HP (riktig) och Windows XP (bränd kopia) men ingen av de kan hittas och datorn vill gå in i Startreparation igen... Försökt återställa den men det funkar inte heller.

Ingen som kan hjälpa mig?
Citera
2011-09-21, 14:55
Medlem
Rafos avatar
Börjar känna mej äckligt desperat just nu. En mystiskt problem har börjat uppstå och det är att om jag tittar på något mörkt så blir hela skärmen mörk. Ex säg att en hemsida ahr väldigt mörka färger så blir allt mörkare, från sökfälten högst upp till windows start menyn. Nu märkte jag att detta även hände i ett spel. Går in i en mörk korridor i spelet och hela jävla skärmen skuggas

Kan ju tillägga att jag sökt en hel del och hittat flera med samma problem men ingen lösning för min del. Att ändra i energi inställningarna funkar inte och det är en stationär jag sitter på, ingen laptop.
Senast redigerad av Rafo 2011-09-21 kl. 14:57.
Citera
2011-09-21, 16:49
Medlem
A.Riddles avatar
Hej, starta datan idag men såg att det kom upp en bluescreen med meddelandet:

ERROR: C0000022 [Access denied]
A process has tryed to accces "blabla" files but has been denied
(nånting sånt)

Har googlat lite och hittat att det har med Windows 7 SP1 att göra, som jag installerade igår. Datan e cirka 14 dagar gammal med win7 64bit och det har funkat bra hittils.
Kommer in i felsäkert men nu då??

Tack på förhand och tacksam för snabba svar!!
Citera
2011-09-21, 16:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Riddle
Hej, starta datan idag men såg att det kom upp en bluescreen med meddelandet:

ERROR: C0000022 [Access denied]
A process has tryed to accces "blabla" files but has been denied
(nånting sånt)

Har googlat lite och hittat att det har med Windows 7 SP1 att göra, som jag installerade igår. Datan e cirka 14 dagar gammal med win7 64bit och det har funkat bra hittils.
Kommer in i felsäkert men nu då??

Tack på förhand och tacksam för snabba svar!!
Du kan ju börja med att skriva ut all text som står på blåskärmen...
Citera
2011-09-21, 17:00
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Du kan ju börja med att skriva ut all text som står på blåskärmen...

Saken e den att det inte är varje gång som det kommer upp, oftast kommer den till "starting widows" med logan sen blir det svart och den startar om sig...
Men det stod inte mer än en 2 rader text (de som jag skrev)...

EDIT: kommer tyvärr inte ihåg exakt vad som stod, men jag återkommer...
Citera
2011-09-21, 17:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Saken e den att det inte är varje gång som det kommer upp, oftast kommer den till "starting widows" med logan sen blir det svart och den startar om sig...
Men det stod inte mer än en 2 rader text (de som jag skrev)...

EDIT: kommer tyvärr inte ihåg exakt vad som stod, men jag återkommer...
Försök starta i felsäkert läge(utan nätverk).
Citera
2011-09-21, 17:06
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Försök starta i felsäkert läge(utan nätverk).

Har gjort det och det funkar, men sen då? Skulle vilja tillägga att jag gjorde en system återställning till innan SP1 blev installerat. Tänkte att det skulle hjälpa eftersom det verkar vara SP1 som e problemet, men ICKE!
Citera
2011-09-21, 17:27
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Har gjort det och det funkar, men sen då? Skulle vilja tillägga att jag gjorde en system återställning till innan SP1 blev installerat. Tänkte att det skulle hjälpa eftersom det verkar vara SP1 som e problemet, men ICKE!

Gör en "repair install", det brukar lösa såna här problem.
Citera
2011-09-21, 17:43
Medlem
A.Riddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Gör en "repair install", det brukar lösa såna här problem.

Har testat det utan resultat. Nu står det att den inte kan lösa problemet automatiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in