2009-08-31, 19:57
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eLItista
Blev lite förundrad när jag läste detta på Sweclockers:

Aligna?

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=48309
Läs och lär.
Citera
2009-08-31, 23:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eLItista
Jag ska plocka ut HDD och installera ett operativsystem på SSD hårdisken. Gör jag som vanligt?

Med t.ex. Acronis True Image kan du återanvända din gamla installation, dvs det programmet skapar en exakt kopia av dina gamla disk på din nya SSD - så spar du in ett par timmars installation OCH Windows Update-sessioner.
Citera
2009-09-01, 00:05
Medlem
eLItistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Med t.ex. Acronis True Image kan du återanvända din gamla installation, dvs det programmet skapar en exakt kopia av dina gamla disk på din nya SSD - så spar du in ett par timmars installation OCH Windows Update-sessioner.

Går det med Migrate Easy 7.0 också?
Hur blir det sen med licensen och kommer den kunna köra OS't på den nya disken, då jag har Vista OEM, alltså ingen skiva.
Citera
2009-09-01, 08:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> MS -> Support

//Mod
Citera
2009-09-01, 12:33
Medlem
kanulas avatar
Trådar sammanfogade.
/Mod
Citera
2009-09-02, 12:42
Medlem
LekarnTomats avatar
formatera Vista utanskiva? :S

Tjena!

Jag hade tänkt formatera min laptop som körs med vista.
Jag har ingen skiva till Vista, eftersom jag inte fick någon när jag köpte den.

Jag har hört rykten om att man ska kunna göra en "säkerhetskopia" av Vista men jag har inte hittat hur det ska gå till.

När jag försöker mig på att trycka på "Formatera" när man högerklickar på hårdisken så menar den att det inte går eftersom operativsystemet ligger på den.

Någon som vet hur jag ska gå till väga? helst utan att tanka skiten och bränna på skiva.

Tack på förhand!
Citera
2009-09-02, 13:37
Medlem
Sportacuss avatar
Köpte en ny burk för lite drygt ett år sen. Köpte olika delar och mekade ihop själv, körde in XP och allt funkade kalas ändå tills moderkortet brände.
Nytt moderkort och allt funkade prima tills jag bestämmer mig för att formatera och installera om.

Jag har nu försökt med två olika brända varianter/skivor av XP, en original 98 och en Linux Mandrake (eller nåt annat väldigt basic Linux) och inget funkar! Det kommer bara upp massa cepe felmeddelanden och det kan mycket väl vara pga hårdvara men jag vill vara på den säkra sidan innan jag börjar köpa nya delar.

Så, ena modellen av XP (den jag helst vill ha in) bootar från skivan, startar installationsprogrammet och börjar gå igenom drivrutiner sen slutar den och säger så här:

Citat:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this Stop error screen, identified in the Stop message, disable the driver or check with the manufacturer for drivver updates. Try changing video adapters.

Check with your hardwere vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup options, and then select Safe Mode.

Technical Information:

***STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)

*** pci.sys - Adresss F748E0BF base at F7487000, Datestamp 3b7d855c

När jag försöker installera 98 så säger den nåt om att minnet är kyke.

Är det nån som kan utröna vad det kan vara för fel? Är det nåt enkelt som t ex att jag bara behöver uppdatera BIOS? Ta bort nån fil eller kommandorad? Eller behöver jag byta ut nåt?
Citera
2009-09-02, 14:14
Medlem
Tasken1s avatar
Behöver hjälp med formatering

Tjena

Det är så att jag har en laptop som förmodligen har fått virus. När man startar upp den så stänger den direkt av sig själv. Man hinner inte göra någonting i Windows. Nu är det så att jag har lyckats komma in i Windows. Dock får jag felmeddelande var 5:e sekund men det trycker jag bara ner.

Så nu vill jag formatera den. Jag har inte tillgång till något nytt Windows, så finns det något annat sätt att formatera C:\ ? Eller hur skall man göra? Jag har som sagt inte tillgång till något nytt Windows. Tack på förhud.
Citera
2009-09-02, 14:17
Medlem
mentozs avatar
Har du inte en backupdisk i datorn? Den brukar heta i stil med RECOVERY DISK.
Citera
2009-09-02, 14:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasken1
Tjena

Det är så att jag har en laptop som förmodligen har fått virus. När man startar upp den så stänger den direkt av sig själv. Man hinner inte göra någonting i Windows. Nu är det så att jag har lyckats komma in i Windows. Dock får jag felmeddelande var 5:e sekund men det trycker jag bara ner.

Så nu vill jag formatera den. Jag har inte tillgång till något nytt Windows, så finns det något annat sätt att formatera C:\ ? Eller hur skall man göra? Jag har som sagt inte tillgång till något nytt Windows. Tack på förhud.
Utan tillgång till nytt operativsystem så är det väl inte så lyckat att formatera?

Hiren's BootCD Innehåller många hårddiskverktyg.

Ladda ned bränn och boota från den CDn.
Citera
2009-09-02, 14:22
Medlem
Som sagt ovan, ikke helt lykkat att formatera utan en skiva med ett OS på.

Om du orkar komma så långt så finns det gratis OS på http://www.ubuntu.com/ dra ner, bränn på CD-skiva, installera. Enklare än så blir det inte.
Citera
2009-09-02, 15:25
Bannlyst
hur gör jag för att instalera en annan Windows

Tja, jag har tänk o instalera Windows professional sp3 och jag undrar bara hur gör jag för att inte få två stycken Windows instalerade på min dator alltså menar så att jag tar bort den som jag har nu och instalerar den nya?

//nouroz12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in