2009-01-14, 20:09
Medlem
Probelimes avatar
Ominstallera vista och använda samma serial number?

Hej,
Har en laglig serial number som jag fått genom studier. Kan jag ominstallera windows med samma serial number eller går det förlorat då?
Citera
2009-01-14, 20:17
Medlem
kanulas avatar
Det är inga problem så länge du installerar på samma dator.
Citera
2009-01-14, 20:24
Medlem
käcke-pers avatar
Hejsan, min studienyckel som jag fick för ett tag sen (via MSDNAA) gäller bara för en installation, dvs fuckar du ditt windows så får du köpa nytt. Det var svaret jag fick när jag frågade om jag kunde få en ny nyckel.

Så behöver du inte formatera, låt för fan bli
Citera
2009-01-14, 20:28
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av käcke-per
Hejsan, min studienyckel som jag fick för ett tag sen (via MSDNAA) gäller bara för en installation, dvs fuckar du ditt windows så får du köpa nytt. Det var svaret jag fick när jag frågade om jag kunde få en ny nyckel.

Jaså, jag trodde det var en OEM-licens som TS fått med en dator från sina studier.
Citera
2009-01-14, 20:49
Medlem
Probelimes avatar
Citat:

Det är en sån nyckel jag har. Frågan är om man kan reparera windows? tänkte liksom bara rensa windows mappen och sen drivrutiner. min dator får nämligen atkmdag error.
Citera
2009-01-14, 21:47
Medlem
käcke-pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Det är en sån nyckel jag har. Frågan är om man kan reparera windows? tänkte liksom bara rensa windows mappen och sen drivrutiner. min dator får nämligen atkmdag error.

Hur du ska reparera windows får du fråga nån annan om, men ska du installera om windows blir det piratkopia eller ett inköp av windows, alternativt ett nytt operativsystem via din MSDNAA licens som gäller.. (Om ni nu inte skulle ha andra förutsättningar på ert lärosäte än jag hade på mitt).
Citera
2009-01-14, 22:03
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Hur du ska reparera windows får du fråga nån annan om, men ska du installera om windows blir det piratkopia eller ett inköp av windows, alternativt ett nytt operativsystem via din MSDNAA licens som gäller.. (Om ni nu inte skulle ha andra förutsättningar på ert lärosäte än jag hade på mitt).
Men man kan ju välja alternativet "reparera windows" frårgan är vad som händer då...
Citera
2009-01-15, 19:22
Medlem
Probelimes avatar
Jag ber er hjälp hjälp hjälp!!!!
Citera
2009-01-15, 19:25
Medlem
Hundvalps avatar
Haha, vadå installerar på samma dator

Ofta Microsoft installerar en fil på datorn som är kvar för alltid gällande en specifikt produktnyckel.

Jag har fått 5 nycklar från MSDNAA och har installerat om Windows åtskilda gånger med samma nyckel. Så du kan med andra ord nog känna dig ganska säker
Citera
2009-01-15, 20:23
Medlem
danyhs avatar
Hjälp att formatera en Windows Vista dator?

Tjena tjena.

Behöver lite hjälp med att formatera min dator.

Det är för installerad windows vista home basic, och när jag köpte datorn stod det att man ska bränna ut några windows filer så man typ får en vista skiva eller något.
När jag försöker formatera står det bara "Your computer cannot run this version om the Operating system."

Denna datorn är sjukt seg just nu och det är väldigt jobbigt att sitta på den.

för övrigt kan jag tillägga att det är en laptop dator (HP)
Tack för svar!

Citera
2009-01-15, 21:48
Medlem
Probelimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Haha, vadå installerar på samma dator

Ofta Microsoft installerar en fil på datorn som är kvar för alltid gällande en specifikt produktnyckel.

Jag har fått 5 nycklar från MSDNAA och har installerat om Windows åtskilda gånger med samma nyckel. Så du kan med andra ord nog känna dig ganska säker
Så jag kan med andra ord installera om windows igen`? För det innebär ju i för sej att jag måste aktivera det igen.
Citera
2009-01-15, 22:43
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Så jag kan med andra ord installera om windows igen`? För det innebär ju i för sej att jag måste aktivera det igen.
Det har fungerat för mig säkert 10 gånger med en och samma nyckel från MSMDA så varför skulle det iunte fungera för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in