Citat:
Ursprungligen postat av 927
om du startar datorn och inte gör nåt utom att kolla cpu användningen, blir det samma sak då?
blir det nån skillnad i felsäkert läge?
Ja det blir samma sak, även i felsäkert läge.
Men nu har jag prövat 5 olika antivirusprogram utan att hitta nåt. Jag har kollat efter korrupta filer som hos vissa har orsakat detta syndrom utan att hittta något. Även vissa windows program som det skulle ha funnits buggar i har jag kollat upp utan att finna felet. Och nu då även en ominstallation utan att felet rättades till.
Jag läste på ett forum att det var nån som upplevde ett liknande fel när datorn gick på strömkabeln men så fort de kopplade över till batterier så flöt allt på som vanligt och cpu gick ner till normalt läge.
Jag har haft problem med strömkabeln med något som kan liknas vid ett glapp, dvs datorn har kopplat över till batterier även fast kabeln är i och jag har varit tvungen att sitta och vicka på kabeln för att få igång den igen. Jag har inte vågat dra ut kabeln och se om det går lättare på batterier då det har varit problem att få igång den igen och batterierna bara varar i 10-15 min.
Men de förklaringar jag kan tänka mig nu är just denna typ av hårdvarufel. Men jag får givetvis kolla upp även detta men fy fan va förbannad jag blir om det visar sig att det var detta som var felet efter allt jävla jobb jag har lagt ner på alla möjliga lösningar.