2009-04-27, 19:21
Medlem
FettRandoms avatar
men jag kommer inte åt explorer :O
Citera
2009-04-27, 19:48
Medlem
Draedons avatar
Men tagga ner...

Antivirus + brandvägg + sunt förnuft räcker. Vill du vara superdupersäker så ta på dig foliehatten, dra ur nätverkskabeln, installera xp + antivirus + brandvägg, ladda ner alla kritiska uppdateringar på din haxiga linuxdator som inte kan bli smittat av något, lägg på ett usb-minne, in i windows datorn och installera. Så, nu kan du ta av foliehatten och stoppa i nätverkskabeln igen.

Exempel på vettiga antivirusprogram: AVG, Kaspersky, F-Secure, NOD32
Exempel på vettig brandvägg: Kerio, Comodo mflr.

Kan du använda linux borde du kunna använda google.
Citera
2009-04-27, 22:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Flyttad till support
Citera
2009-04-27, 22:15
Medlem
Afros avatar
Du måste nog vara inne som en användare för att komma åt cmd. Vad händer när du loggar in då?
Citera
2009-04-28, 00:14
Medlem
Klart jag kan använda google, klart jag kan Kaspersky osv. Menar program åt SpyBot hållet, som förhindrar skiten.
Citera
2009-04-28, 00:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FettRandom
men jag kommer inte åt explorer :O

Startar inte webläsaren upp när den föreslår att du ska försöka åtgärda problemet online? Då kan du surfa in på din hårddisk och utföra kommandon.
Citera
2009-04-28, 00:31
Medlem
dobbelinas avatar
Med verifieringsnyckel menar du användar login?
Citera
2009-04-28, 00:41
Medlem
dobbelinas avatar
Det absolut bästa sättet att förhindra att bli smittad från första början är att
inte vara inloggad som Administratör.

Man kan med lite knep och knåp tillverka ett vanligt användarkonto,
där man surfar och gör annat.
Bara när man ska göra systemrelaterade saker loggar man in som Admin.

Här en bra guide hur du bär dig åt:
http://winguider.se/
Citera
2009-04-28, 08:52
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizeeu
Klart jag kan använda google, klart jag kan Kaspersky osv. Menar program åt SpyBot hållet, som förhindrar skiten.

Om du inte surfar på obskyra bajsporrsidor så räcker antivirus + brandvägg. Det i kombination med dobbelinas tips och sunt förnuft gör att du är ganska safe. Detta tänk borde du väl redan ha som linuxanvändare? Du sitter väl inte och blajar runt som root hela tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Det absolut bästa sättet att förhindra att bli smittad från första början är att
inte vara inloggad som Administratör.

Man kan med lite knep och knåp tillverka ett vanligt användarkonto,
där man surfar och gör annat.
Bara när man ska göra systemrelaterade saker loggar man in som Admin.

Här en bra guide hur du bär dig åt:
http://winguider.se/
Citera
2009-04-28, 16:45
Medlem
Ja, och det har jag redan sagt till han. Något som han inte vill köra, fråga inte mig varför. Han undrar om program helt enkelt, något jag inte kan hjälpa han med.
Citera
2009-05-02, 21:55
Medlem
runds avatar
Formatera windows.

Hej är så här att just nu kör jag orginal version av windows xp home edt. Men jag vill formatera om min dator dvs så den blir som när den var nyköpt . Problemet ligger i att jag inte har någon skiva . Men jag har fått en pirat kopia av windows xp pro av en vän . Hur gör jag på lättaste sättet för att få den som ny igen ? , dålig beskrivning men får hoppas att ni förstår
Citera
2009-05-02, 21:57
Medlem
micaeles avatar
Mular in skivan med piratfönstret i läsaren, startar om och följer instruktionerna. Inte svårare än så, även om det finns några små hinder på vägen som kan inträffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in