Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jo, men det finns inga som helst belägg för att hon hållit sig undan någonstans, under eller efter pingsthelgen. Japp, hon kan exempelvis varit rädd för en torsk. Hon kan exempelvis ha varit rädd för en pervers läkare (eller t.o.m två sådana läkare), men ändå givit efter för hon behövt pluring till sitt missbruk och inte varit i så bra skick mentalt och fysiskt heller att kunna stå emot.

Vittnets uppgifter om den 12/6 går ej att verifiera.

Hon var inte rädd för läkare, hon utnyttjade olika läkare för att få droger. TA/TH är ingen av dessa. Det finns inget som visar att de skulle ha skrivit ut något åt henne eller gett henne något eller hällt i henne något när hon sov eller injicerat något i henne när hon var vaken eller firat jul med henne eller varit barnvakter med henne eller ätit middag med henne eller borstat håret på henne eller dansat salsa med henne. Däremot finns ett antal andra läkare som gjorde sig skyldiga till att ha gett henne droger. En av dem flydde landet, kanske pga att han inte ville förlora sitt leg. och hamna i trubbel.

CdC syns i livet 15 juni. Hon syns inte med TH/TA. Saba förhörs i direkt anslutning till att CdC hittas. Alla uppgifter om att CdC är i livet 15 juni kommer till polisens kännedom 1984. Detta missar Helin. När Helin får veta detta faller polletten ner även hos honom. Därutöver kommer det in ett vittne som känner CB och Saba och detta vittne berättar var och hur och när CdC styckas. Vittnesmålet är trovärdigt. Själv kan jag vara skeptisk och tro att det också kan vara så att CB vet lite mer om hur det gick till. Eller så var det KD.

Kan vi konstatera detta nu? Anders Helin själv medger att detta, informationen som fanns redan 1984, fäller hela hans redan fullständigt rättsvidriga åtal, ett åtal han själv ångrade senare och vars grunder han själv avfärdar numera. Det är som att Van der Qvast själv skulle säga: jag hade fel, Thomas Quick är ett påhitt.

Fråga: hur ser Hagen och Lawn på att Jovan Rajs har backat i skuldfrågan? Han anser ju inte att TH är skyldig längre. Kom igen nu, svara på det Lawn.
Citera
2013-05-30, 19:41
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Inget säger att han minns rätt. Jag skulle, om jag vore dig, ta denna uppgift med en grävskopa salt. Inga som helst (säkra) uppgifter finns angående 11-14 juni, sedan poppar CdC upp "den 15/6 på Gamla Brogatan", som hastigast, och hux flux är hon sedan väck igen. Var fanns hon innan mötet? Vad gjorde hon? Sherlock Holmes skulle kasta ut detta ur sitt fönster, muttra något mindre angenämt, och tända sin pipa.

Dock är iakttagelsen från den 15:e förtroendeingivande.

Att hon inte har synts till har ni ju inte haft problem med tidigare så varför oja sig över sånt nu?

Tänker på de gånger hon ska ha flanerat med TH exempelvis.

Du får nog leva med att andra håller det för troligt att hon var i liv den 15:e.
Citera
2013-05-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
"50-55 år, gråhårig, ganska kortväxt, kraftig, klädd i grå kostym" http://imageshack.us/f/9/annica003.jpg/

Det måste varit "Obducenten" som klätt ut sig! Förstås! Inte sant? Han kan ju faktiskt ha köpt sig en grå peruk och stoppat massa kuddar innanför kostymen.

Jag kunde inte låta bli...
Citera
2013-05-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Fråga: hur ser Hagen och Lawn på att Jovan Rajs har backat i skuldfrågan? Han anser ju inte att TH är skyldig längre. Kom igen nu, svara på det Lawn.

Va?! När har han gjort det? I samband med skadeståndsmålet verkade han väl inte ändrat sig alls? Men nu kan mitt minne bedra mig.
Citera
2013-05-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Va?! När har han gjort det? I samband med skadeståndsmålet verkade han väl inte ändrat sig alls? Men nu kan mitt minne bedra mig.

När Rajs vittnade sade han att han inte längre har någon uppfattning i skuldfrågan. http://www.nyhetsverket.se/nyhet/4257/De-tror-p%C3%A5-l%C3%A4karnas-skuld
http://catrine2009.blogspot.se/2009/12/frank-lindblad-ett-mycket-kort-forhor.html
Senast redigerad av echoesofglory 2013-05-30 kl. 21:17.
Citera
2013-05-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
När Rajs vittnade sade han att han inte längre har någon uppfattning i skuldfrågan. http://www.nyhetsverket.se/nyhet/4257/De-tror-p%C3%A5-l%C3%A4karnas-skuld
http://catrine2009.blogspot.se/2009/12/frank-lindblad-ett-mycket-kort-forhor.html

Aha! Se där! Väldans vad jag glömmer saker.
Citera
2013-05-30, 22:29
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Har inte fått den uppfattningen alls att alla av dessa läkare var hennes sexkunder. Det finns ju naturligtvis också läkare som skriver ut piller till prostituerade av ren välvilja.

Vore jag dig, så skulle jag inte avföra läkarna, då det fanns en till telefonbok i CdCs ägo. Och den gick upp i rök med väskan hennes. Man kan ju undra varför.
Det är ju givetvis för att Thomas Allgèn och Teet Härms nummer stod på första sidan. Varför skulle den annars vara borta?

Jag håller med dig, det är intressant.

Vad som också är intressant, är hur frånvaron av en telefonbok talar för TA och TH som mördare.
Citera
2013-05-30, 22:35
Medlem
_Jago_s avatar
Tänkte på en annan sak. Jag "lanserade" teorin om att Thomas och Teet tappat upp blodet på flaska, p.g.a. den korta tid de hade på sig inte räckte till att njuta av blodet (de hade givetvis kunnat svepa flaskan, men då hade de ju inte fått utlopp för sina sexualsadistiska fantasier).

Borde det inte finnas någon dagligvaruhandlare runt 1984 som kan dra sig till minne att de tömt ur en säck tomglas, där en flaska varit rödfärgad, och då av eventuellt blod. Jag menar, skulle man verkligen försöka, skulle man säkert få denna handlare att vittna, och slutliget också få handlaren att peka ut personen som pantade flaskan (d.v.s. Thomas Allgèn. Teet Härm skulle också kunna vara med på något hörn. Kanske var det han som var inne i affären och köpte flaskan från början?).

Då hade det vittnesmålet med lätthet kunnat ta plats i raden bland de kvalitativa och trovärdiga vittnesmålen från Seppäla, Rådèn m.fl.
Citera
2013-05-30, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Vad som också är intressant, är hur frånvaron av en telefonbok talar för TA och TH som mördare.

Det utesluter i alla fall inte dem. Det talar för att de kan vara precis så skyldiga, som ni inte tror att de är.
Citera
2013-05-30, 22:57
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Det utesluter i alla fall inte dem.
Per definition, så utesluter det inte heller någon annan, eller hur?
Citera
2013-05-30, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Per definition, så utesluter det inte heller någon annan, eller hur?

Nej, men läkarna har faktiskt, till skillnad från alla andra, misstänkts och åtalats för mord i detta fall.
Citera
2013-05-30, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Lars Borgnäs? Vi kan inte utesluta honom. Någon gång under året betyder att han kan sakna alibi, åldern kan mkt väl stämma, den stackars kvinnan som såg hennes sist i livet kan ha uppfattat Borgnäs som en äldre herre, en akademiker som har en pervers dold böjelse. Hans kollega kan då ha varit Christian Diesen, en mager vampyrlik typ på Stockholms Universitet. Listig också, han följde fallet och skrev mycket om det. Utgav sig för att vara feminist precis som Kapten Klänning. Röd linje går till Hägersten. Tog CD tuben från SU till Hägersten.

Jag skojade bara nu och menar inte att Borgnäs eller Diesen är skyldiga till mord, förtal ja men inte mord. Byt nu ut namnen till TA/TH så har ni Hagen/Lawns lösning i en ask.

Borgnäs kan vi utesluta, för han är född 1947 och var alltså 35 år gammal anno 1982.

Jo, det skulle definitivt vara helt i linje med era spekulationer att ni t.o.m trodde Rajs, Borgnäs, Diesen eller någon annan man i den sfären låg bakom CdCs död och styckningen av hennes kropp.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in