Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-30, 23:07
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det utesluter i alla fall inte dem. Det talar för att de kan vara precis så skyldiga, som ni inte tror att de är.

Ingenting talar för att avsaknaden av telefon oken skulle göra dem skyldiga.
Ingenting talar för att avsaknaden av Cdcs huvud skulle göra dem skyldiga.
Citera
2013-05-30, 23:10
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Nej, men läkarna har faktiskt, till skillnad från alla andra, misstänkts och åtalats för mord i detta fall.
Och då är avsaknaden av bevis automatiskt talande för att de är skyldiga?

Om jag ska applicera din logik på andra fall: Christer Pettersson misstänktes och åtalades för mordet på Olof Palme. Mordvapnet har aldrig återfunnits. Det talar ju inte emot Pettersson.
Citera
2013-05-30, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Hon var inte rädd för läkare, hon utnyttjade olika läkare för att få droger. TA/TH är ingen av dessa. Det finns inget som visar att de skulle ha skrivit ut något åt henne eller gett henne något eller hällt i henne något när hon sov eller injicerat något i henne när hon var vaken eller firat jul med henne eller varit barnvakter med henne eller ätit middag med henne eller borstat håret på henne eller dansat salsa med henne. Däremot finns ett antal andra läkare som gjorde sig skyldiga till att ha gett henne droger. En av dem flydde landet, kanske pga att han inte ville förlora sitt leg. och hamna i trubbel.

Vi kan heller inte utesluta att TH/TA hade kontakt med CdC. Du minns väl den andra telefonboken?

Om han flydde landet vet vi inte, men han kom tillbaka till Sverige efter flera år. Sydkoreanen är den du syftar på, va'?

Citat:
CdC syns i livet 15 juni. Hon syns inte med TH/TA. Saba förhörs i direkt anslutning till att CdC hittas. Alla uppgifter om att CdC är i livet 15 juni kommer till polisens kännedom 1984. Detta missar Helin. När Helin får veta detta faller polletten ner även hos honom. Därutöver kommer det in ett vittne som känner CB och Saba och detta vittne berättar var och hur och när CdC styckas. Vittnesmålet är trovärdigt. Själv kan jag vara skeptisk och tro att det också kan vara så att CB vet lite mer om hur det gick till. Eller så var det KD.

Vad är det för vittne, då? Och var och hur och när styckades CdC? Skulle vara intressant att veta.

Vad jag vet så har Helin inte ångrat åtalet mot läkarna. Står om detta hos nyhetsverket.
Det hade väl han ändå gjort, om "polletten fallit ner hos honom"?
Citera
2013-05-30, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Och då är avsaknaden av bevis automatiskt talande för att de är skyldiga?

Nej, så enkelt är det inte, men här har vi att göra med en rättsmedicinare och denne vet hur man bäst sopar undan spår.
Citera
2013-05-30, 23:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Ingenting talar för att avsaknaden av telefon oken skulle göra dem skyldiga. Ingenting talar för att avsaknaden av Cdcs huvud skulle göra dem skyldiga.

Ingenting talar heller emot det.
Citera
2013-05-30, 23:32
Bannlyst
Citat:
Fråga: hur ser Hagen och Lawn på att Jovan Rajs har backat i skuldfrågan? Han anser ju inte att TH är skyldig längre. Kom igen nu, svara på det Lawn.

Jag vet inte vad Rajs sägs ha sagt. Kommer det ifrån mediemordet, så kastar jag mig inte direkt över "nyheten", då jag av naturliga skäl oftast är skeptisk till vad PL-sfären basunerar ut.

OK, vi säger väl det, då: att läkarna är 200% oskyldiga, både i den juridiska världen och i den reella världen! Var är upprättelsen, skadeståndet, den återfådda hedern? Om det nu är så jäkla fastställt, varför händer inget då?
Citera
2013-05-30, 23:32
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Nej, så enkelt är det inte, men här har vi att göra med en rättsmedicinare och denne vet hur man bäst sopar undan spår.
Den vet hur man sopar undan spår? Där har vi det igen!

En misstänkt vet hur man sopar igen spår = 'all avsaknad av spår'/'igensopning av spår' talar för personen som "vet bäst hur man sopar undan spår".

Det vi har att göra med här, är en teoretiker av yttersta världsklass som kan dra slutsatser inga andra kan se.

Hade du bara lagt manken till, hade du kunnat få Karl XVI Gustav som skäligen misstänkt till både mordet på John F Kennedy och mordet på Olof Palme.
Citera
2013-05-30, 23:34
Medlem
_Jago_s avatar
Måste tillägga att det ytterst är en upplevelse att få läsa "Hagenbach"s senaste inlägg här på flashback. Dina 31 inlägg/per dag i denna tråden är verkligen lärorika!
Citera
2013-05-30, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Dock är iakttagelsen från den 15:e förtroendeingivande.

Att hon inte har synts till har ni ju inte haft problem med tidigare så varför oja sig över sånt nu?

Tänker på de gånger hon ska ha flanerat med TH exempelvis.

Du får nog leva med att andra håller det för troligt att hon var i liv den 15:e.

Det låter inte otroligt, men frågan är om det verkligen hänt/är sant.

Ni får tro på det hur mycket ni vill.
Citera
2013-05-30, 23:48
Bannlyst
Citat:
En misstänkt vet hur man sopar igen spår = 'all avsaknad av spår'/'igensopning av spår' talar för personen som "vet bäst hur man sopar undan spår".

Jag köper inte det att THs hustru skulle ha tagit sitt eget liv. Det ligger definitivt en hund begraven där. För många förbryllande omständigheter kring det, för att jag ska tro på ett självmord. Inte minst hade han ett ekonomiskt motiv till att begå ett brott här och kamouflera det som ett självmord. Rätt så elementärt, faktiskt. Han råkar också vara en rättsmedicinare, som till olika personer sagt, vid olika tillfällen, att "en rättsläkare är den perfekte mördaren". Det får en att fundera. Och jag tror inte det var en slump att hans tidigare svärfar tipsade polisen om TH, beträffande CdC-fallet.
Citera
2013-05-30, 23:52
Bannlyst
Citat:
Måste tillägga att det ytterst är en upplevelse att få läsa "Hagenbach"s senaste inlägg här på flashback. Dina 31 inlägg/per dag i denna tråden är verkligen lärorika!

Vi får se vem/vilka som skrattar sist.

Sedan har jag märkt att ni inte så jättegärna vill diskutera 15/6-mötet med mig, när jag tagit upp det. Man undrar ju varför, för det borde vara något som tilltalar er?
Citera
2013-05-31, 00:02
Medlem
Citat:
Borgnäs kan vi utesluta, för han är född 1947 och var alltså 35 år gammal anno 1982.

Jo, det skulle definitivt vara helt i linje med era spekulationer att ni t.o.m trodde Rajs, Borgnäs, Diesen eller någon annan man i den sfären låg bakom CdCs död och styckningen av hennes kropp.

Vi kan inte utesluta någon. Borgnäs får betraktas som skäligen misstänkt. Seriemördare? Han intresserade sig för fallet och skrev om andra fall. Tror inte han arbetade själv, Diesen kanske hjälpte till?

Christer Pettersson? Nej, han söp och knarkade, detta är ett sexualsadististiskt ritualseriemord med incest-inslag utfört av porrfilmsinpirerade högerspöken.

Men, svara på varför Rajs inte längre anser att TH är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in