Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-01-18, 02:33
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Och sen när blev du talesman för de förvirrade individer här som tror att läkarna är oskyldiga ?

Jag kan gärna skicka ett PM till dig med mina teorier om när stackars Catrine blev mördad av läkarna.

Är det ok ?

Sen kan ju du gärna förklara varför två kvinnliga poliser skulle ljuga om att dom sett Härm tillsammans med Catrine ?

Ja det är ok.

Jag tror ej att 1982 polisen ljuger, däremot Marie kommer jag att skriva om inom kort och hon är jag mer säker på att hon ljuger eller fantiserar.

Att kalla de som tror på deras oskuld för förvirrade, är det så smart i längden?
Citera
2012-01-18, 02:36
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Du är i fel tråd nu igen, byt gärna, vi klarar oss utmärkt här utan dig.

Mvh

Är det ett försök att få tråden låst som du håller på med?

Vi är du och vilka mer? Sandlådenivå nu.
Godnatt.
Citera
2012-01-18, 02:38
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Nej, en horköpare är inte per automatik en mördare och likstyckare. Inte heller det faktum att någon idkar avvikande sex (strypsex, sadomasochism etc.), men lägger man ihop många bitar här så talar mycket för att Härm är skyldig till mord. Faktiskt mer som talar för det än det omvända.

Då får jag väl upprepa att det är tur att domstolarna ej resonerar som du gör.
Citera
2012-01-18, 02:40
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeaselPodowski
Förmodligen så dog hon också inomhus och styckningen var ett sätt att få bort kroppen.

Hade det varit en s.k defensiv styckning så tror jag inte säckarna hade placerats ut för att förr eller senare hittas. Då hade väl gärningsmannen/-männen gömt kvarlevorna bra mycket bättre. Ja, gjort sitt yttersta för att dessa inte kommer hittas av någon. Ja, bränt upp dom, helt enkelt, exempelvis.
Och jag tror inte den/dom som mördade och styckade Catrine hade börjat skära ut hela underlivet, anus och bukinnehållet om dom bara ville göra sig kvitt kroppen. Brösten var även dessa avskurna. Jag tror starkt på att detta är något sexualsadistiskt, även t.o.m nekrofiliskt.
Citera
2012-01-18, 02:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Lämpligt beteende är irrelevant.

Jag tycker att stöld, horköp, är helt förkastligt att pyssla med som läkare.

Det blir ingen mördare eller seriemördare av Teet oavsett det.

Fortfarande vägrar du skriva om när du tror hon avled, varför?

Du är alltså ense om att Härm var olämplig att utöva läkaryrket ?

Härm försökte ju strypa en ung prostituerad kvinna i ett trapphus på Östermalm hösten 1983 och hon var myckert säker på att det var Härm som var den skyldige när hon fick titta i polisens fotoalbum, Härm var lätt att känna igen eftersom han hade ett speciellt utseende.

Det var rena turen att det inte slutade med mord i detta trapphus.

Varför pekade denna unga prostituerade kvinna ut Härm med 99% säkerhet om det inte var sant ?

Vad skulle hon vinna på det ?
Citera
2012-01-18, 02:45
Medlem
lamashtas avatar
Citat:

Och så är jag inte någon domstol heller, utan en privatperson.

Jag kan säga så här att oavsett om läkarna är skyldiga eller inte, så är mordet på och styckningen av Catrine av sexualsadistisk art.
Citera
2012-01-18, 02:51
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Härm försökte ju strypa en ung prostituerad kvinna i ett trapphus på Östermalm hösten 1983 och hon var myckert säker på att det var Härm som var den skyldige när hon fick titta i polisens fotoalbum, Härm var lätt att känna igen eftersom han hade ett speciellt utseende.

Det var rena turen att det inte slutade med mord i detta trapphus.

Om vi utgår ifrån att han är seriemördare, så var det möjligen här hans beteende började eskalera.
Några andra prostituerade, sommaren resp. vintern 1982, o sedan detta 1983 och slutligen (?) Catrine 1984.

Ja, för att inte tala om hans hustrus död i början av januari 1982.
Citera
2012-01-18, 02:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Stockholms tingsrätt resonerade helt rätt vid den första rättegången 1988 då dom dömde läkarna för mord.
Citera
2012-01-18, 02:57
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
men eftersom huvudet och vitala organ saknades så kunde inte dödsorsaken fastställas = det gick inte att bevisa mord och då ansåg rätten att dom var oskyldiga till detta.

Eller åtminstone att dom inte kunde dömas för mord.
Citera
2012-01-18, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Om vi utgår ifrån att han är seriemördare, så var det möjligen här hans beteende började eskalera.
Några andra prostituerade, sommaren resp. vintern 1982, o sedan detta 1983 och slutligen (?) Catrine 1984.

Ja, för att inte tala om hans hustrus död i början av januari 1982.

Bilden klarnar av en farlig och störd person vars brott tenderar att bli värre och värre med tiden.

Nån som vet vad Härm lever för liv idag ?
Citera
2012-01-18, 03:02
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ni kan ju ibland skriva sansat så gör det så kanske vi kan komma fram till något i slutändan.

Tycker jag skriver sansat hela tiden.

Blir ganska svårt att komma fram till något så att alla är nöjda, när den ena sidan tror på läkarnas skuld och den andra sidan tror på deras oskuld.
Citera
2012-01-18, 03:04
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Nån som vet vad Härm lever för liv idag ?

Sjukpensionär, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in