Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag tror inte det berörts i tråden. Vad jag vet var det inget med dem som var konstigt. Hon hade tagit dem själv innan hon hon hängde sig, fotat sig i spegeln bl a. Ingen av dem visade henne hängd, om det nu var det du syftade på.
Det har funnits rykten om att säkerhetskedjan på ytterdörren är synlig på de foton som Obducentens hustru tog på sig själv strax innan hon dog. Detta var en central detalj i de inledande förhören med Obducenten. Han hävdade att den var på och att det var ett satans meck att få av den och komma in i lägenheten medan vissa uppgifter menade att den på fotona inte var påhakad och att Obducentens berättelse därmed var osann eller förändrad.
Om jag minns rätt var det ingen åverkan på dörren vilket polisen tyckte var underligt om nu kedjan var på... Obducenten visade dock att man utifrån, med skruvmejsel, kunde skruva loss bläcket genom dörrglipan och sedan när dörren var öppen skruva tillbaka den igen, vilket han alltså hävdade att han gjort för att strax därefter finna sin hustru död i lägenheten.