Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Jag har inga problem att diskutera Arkitekten och om du hade läst vad jag skrev så hade du förstått att det inte heller handlar om att jag vägrar acceptera att CdC och Arkitekten hade någon form av relation.
Men ändå vill du inte kalla dom för partners? Som skribenten Lasse2017 har
påpekat tidigare så bodde arkitekten och CdC ihop och arkitekten gillade det. Går det inte att kalla en man och kvinna som sammanbor och har någon typ av förhållande för partners?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Mitt problem med ditt ursprungliga inlägg i den här debatten var att du använde kriminalstatistik som handlar om partnervåld för att lägga tyngd vid ett påstående om Arkitekten. Jag menar att det du ville bevisa inte ingick i statistiken. Det var allt. Statistik handlar om någonting och då kan du inte i efterhand döpa om något annat för att få in det i statistiken.
Men om dom nu var partners i den meningen att dom bodde ihop och med stor sannolikhet idkade intimt umgänge under denna period, borde inte detta gå att klassa som en relation som slutade abrupt med att CdC försvinner för att senare hittas styckad i svarta sopsäckar? Visserligen med ett avbrott på ett par månader under april-maj på ett ungefär men CdC slängde ju ut en trevare den 29 maj när hon återvänt till Stockholm och hon fick klartecken av arkitekten att komma tillbaks.
Man kan dessutom fråga sig vad du vill använda statistiken till egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Mitt problem med ditt intresse i Arkitekten är att jag upplever att det bara är ett sätt att halka in på TH och/eller TA.
Mitt intresse? Det var väl Borgnäs som upptäckte och började forska i den mytomspunna felkörningen via Täby kyrkby? Menar du att han helt plötsligt inte skulle bry sig om att gräva i helt nya fakta som ej tidigare varit kända?
Citat:
Ursprungligen postat av
Justiceforthe96
Så fort någon faktiskt debatterar Arkitekten med dig så börjar du yra om att det inte kan uteslutas att han inte var ensam.
Men om han nu var involverad i CdC:s öde, varför utgår du ifrån att han måste ha utfört hela processen ensam utan inblandning från någon annan? Menar du att det helt går att utesluta att arkitekten kan ha fått hjälp av en eller flera för oss okända personer?