2018-03-13, 16:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nej, du har ännu inte svarat på mitt inlägg (se länk nedan). Du behöver naturligtvis inte svara på det om du inte vill, men det skall inte råda något tvivel om att inlägget fortfarande är obesvarat:
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)

Det är just det här beteendet som avslöjar att du har en dold och illvillig agenda.

Jag har faktiskt svarat tidigare men det är du som väljer att misstolka och du är extremt tjatig.

Vill också tillfoga att jag har det senaste halvåret (senast idag!) ställt ett större antal frågor till dig som INTE DU HAR BESVARAT, det vore tacksamt om du kunde göra detta så fort som möjligt?

Eller vill du inte föra debatt på normalt sätt? Du har dessutom en obehaglig tendens att bryta sönder mina inlägg i små delar och sen lämna korta diffusa svar som inte gör någon människa klok på kuppen.

Om vi sammanfattar din närvaro här så går det att tolka det hela som att det istället är du som har en lömsk och illasinnad agenda?

Tråden handlar förresten inte heller om agendor utan om det specifika fallet vilket du inte verkar förstå, vad tror du om min nya teori om att CdC:s saknade kvarlevor kan ha sänkts i havet?
Citera
2018-03-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Tack för konstruktiva funderingar.

Mina tankar kring det hela kanske inte är helt fel i varje fall. Sen det har något med CdCs död att göra är ju förstås en helt annan sak.

Det hade de säkert inte, men TÅ och BM kommer alltid att vara suspekta.

BM lever förresten fortfarande. Det är fullt möjligt att skriva eller ringa honom.
Citera
2018-03-13, 22:01
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hela den här tråden är kontaminerad av lögner och har så varit en längre tid och inte fan bidrar du till att förbättra det hela heller. Vad har jag försökt förvränga? Om en kvinna (CdC) flyttar in hos en man (arkitekten) och stannar där en tid så då har dom väl för helvete någon typ av relation? Man kan nästan säga att dom har ett kortvarigt förhållande som visserligen kan te sig rätt udda i efterhand?

Problemet för dig och vissa andra skribenter här i tråden verkar just vara att dom kände varandra och umgicks rätt flitigt den sista tiden.

Och vad är det jag ska bevisa? CdC hade helt uppenbart någon typ av relation till arkitekten, annars hade hon inte återvänt dit gång på gång, eller hur?

Svartsjukemotivet är dessutom en faktor som inte bör förringas när det gäller relationer mellan man och kvinna när den ena parten helt plötsligt faller offer för ett brott, det finns nämligen uppgifter att arkitekten var enormt svartsjuk och det går faktiskt att bygga en rätt solid teori på det här men du är väl inte det minsta intresserad i vanlig ordning?
Lugn och fin Mats Waltin...

Jag har nämnt det för dig flera gånger tidigare, men jag antar att du glömt det igen. Jag har inga problem att diskutera Arkitekten och om du hade läst vad jag skrev så hade du förstått att det inte heller handlar om att jag vägrar acceptera att CdC och Arkitekten hade någon form av relation.

Mitt problem med ditt ursprungliga inlägg i den här debatten var att du använde kriminalstatistik som handlar om partnervåld för att lägga tyngd vid ett påstående om Arkitekten. Jag menar att det du ville bevisa inte ingick i statistiken. Det var allt. Statistik handlar om någonting och då kan du inte i efterhand döpa om något annat för att få in det i statistiken.

Mitt problem med ditt intresse i Arkitekten är att jag upplever att det bara är ett sätt att halka in på TH och/eller TA. Så fort någon faktiskt debatterar Arkitekten med dig så börjar du yra om att det inte kan uteslutas att han inte var ensam.
Citera
2018-03-14, 02:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag har inga problem att diskutera Arkitekten och om du hade läst vad jag skrev så hade du förstått att det inte heller handlar om att jag vägrar acceptera att CdC och Arkitekten hade någon form av relation.

Men ändå vill du inte kalla dom för partners? Som skribenten Lasse2017 har påpekat tidigare så bodde arkitekten och CdC ihop och arkitekten gillade det. Går det inte att kalla en man och kvinna som sammanbor och har någon typ av förhållande för partners?

Citat:
Mitt problem med ditt ursprungliga inlägg i den här debatten var att du använde kriminalstatistik som handlar om partnervåld för att lägga tyngd vid ett påstående om Arkitekten. Jag menar att det du ville bevisa inte ingick i statistiken. Det var allt. Statistik handlar om någonting och då kan du inte i efterhand döpa om något annat för att få in det i statistiken.

Men om dom nu var partners i den meningen att dom bodde ihop och med stor sannolikhet idkade intimt umgänge under denna period, borde inte detta gå att klassa som en relation som slutade abrupt med att CdC försvinner för att senare hittas styckad i svarta sopsäckar? Visserligen med ett avbrott på ett par månader under april-maj på ett ungefär men CdC slängde ju ut en trevare den 29 maj när hon återvänt till Stockholm och hon fick klartecken av arkitekten att komma tillbaks.

Man kan dessutom fråga sig vad du vill använda statistiken till egentligen?

Citat:
Mitt problem med ditt intresse i Arkitekten är att jag upplever att det bara är ett sätt att halka in på TH och/eller TA.

Mitt intresse? Det var väl Borgnäs som upptäckte och började forska i den mytomspunna felkörningen via Täby kyrkby? Menar du att han helt plötsligt inte skulle bry sig om att gräva i helt nya fakta som ej tidigare varit kända?

Citat:
Så fort någon faktiskt debatterar Arkitekten med dig så börjar du yra om att det inte kan uteslutas att han inte var ensam.

Men om han nu var involverad i CdC:s öde, varför utgår du ifrån att han måste ha utfört hela processen ensam utan inblandning från någon annan? Menar du att det helt går att utesluta att arkitekten kan ha fått hjälp av en eller flera för oss okända personer?
Citera
2018-03-14, 06:49
Medlem
Tyvärr måste jag komplicera allt igen. Burger har två signalement. Antingen skrev polisen fel, eller så färgade Burger håret.

Enligt polisens protokoll (1982) var Burger "blond och blåögd", och på fotot jag hittade (1975) var han mörkhårig.

Men de två män som TÅ och JE beskrev bör inte ha varit samma man. Skulle mannen i Kungsträdgården ha färgat håret mellan 8:e och 15:e? Ej troligt.

Torge var för snabb, för ivrig att bekräfta sin teori, och han gick inte till källorna...

Fö verkar det sannolikt att Robert samnanstrålade med Catrine den 8:e, i Högalidsparken.

Han jobbade ung 1 km därifrån (Roni plåt), och lämnade häktet den 7:e osv...

"Den blonde och gapiga" haschkunden bör ha varit Robert.

Jag har sporadisk kontakt med honom, men om sommaren 1984 kommer han inte att säga ett pip.
Citera
2018-03-14, 07:08
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tyvärr måste jag komplicera allt igen. Burger har två signalement. Antingen skrev polisen fel, eller så färgade Burger håret.

Enligt polisens protokoll (1982) var Burger "blond och blåögd", och på fotot jag hittade (1975) var han mörkhårig.

Men de två män som TÅ och JE beskrev bör inte ha varit samma man. Skulle mannen i Kungsträdgården ha färgat håret mellan 8:e och 15:e? Ej troligt.

Torge var för snabb, för ivrig att bekräfta sin teori, och han gick inte till källorna...

Fö verkar det sannolikt att Robert samnanstrålade med Catrine den 8:e, i Högalidsparken.

Han jobbade ung 1 km därifrån (Roni plåt), och lämnade häktet den 7:e osv...

"Den blonde och gapiga" haschkunden bör ha varit Robert.

Jag har sporadisk kontakt med honom, men om sommaren 1984 kommer han inte att säga ett pip.

Vilket i och för sig kanske säger en hel del!
Citera
2018-03-14, 08:14
Medlem
JE kan såklart ha glömt en sådan detalj som hårfärg, klart inte omöjligt att CB färgade håret ofta, som Catrine ska ha gjort, under perioder var C själv blond bla i Portugal. Catrines alla vänner vet såklart ingenting, men en kvinna säger 1988 i Aftonbladet:

"Den som kunde haft något att berätta var en kille hon träffade under den perioden. Men han är död nu."

http://s1033.photobucket.com/user/da...03da3.jpg.html

Så en mängd personer betraktades eller betraktade sig själva som CdC:s partner.
Citera
2018-03-14, 08:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har faktiskt svarat tidigare men det är du som väljer att misstolka och du är extremt tjatig.
Det går inte att tolka dig på annat sätt än att du menar att det fortfarande finns misstankar mot läkarna. Det jag undrar är då vem eller vilka som enligt dig har sådana misstankar.

Och nej 'Lawnmoverman2011', du har inte svarat på mitt inlägg:
(FB) Fallet Catrine da Costa 1984 (Dokumentlänkar finns i trådstart mm)
Senast redigerad av Draifos 2018-03-14 kl. 09:00.
Citera
2018-03-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
JE kan såklart ha glömt en sådan detalj som hårfärg, klart inte omöjligt att CB färgade håret ofta, som Catrine ska ha gjort, under perioder var C själv blond bla i Portugal. Catrines alla vänner vet såklart ingenting, men en kvinna säger 1988 i Aftonbladet:

"Den som kunde haft något att berätta var en kille hon träffade under den perioden. Men han är död nu."

Åttiotalet var hårfärgningens högperiod, så visst... Det fanns säkert skiftande signalement.

Burger är fö skärpt, en riktig räv. Man klarar sig inte så länge som han utan hjärna.

Att en mångårig missbrukare och langare skulle byta hårfärg, det är kanske väntat...

Burger hade många trix. Vid ett tillfälle snodde han ett körkort, med ett foto som liknade honom själv, och han försökte köra med det.

Det finns säkert hundratals storys.
Citera
2018-03-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Vilket i och för sig kanske säger en hel del!

Oh ja!

Han är dock lite ambivalent.

Han har svarat på nån enstaka fråga, och blev tyst...
Citera
2018-03-14, 13:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory

Kan den år 2012 avlidne Raine Gustavsson enligt din måttstock nu betraktas som CdC:s forna partner?

Han uppger ju något sådant i sin dagbok (2010) för där står det att han bodde ihop med CdC på ett hotell i mars-april under några veckor? Raine och CdC kände dessutom varandra sen rätt många år tillbaka vid den tidpunkten.

Jag har själv sett Raine stå och sälja Situation Stockholm några år innan han gick bort och hade jag då vetat att han faktiskt kände CdC hade jag givetvis pratat med honom och frågat ännu en gång om han visste mer om CdC:s vänner, bekanta, kunder och sociala umgänge månaderna innan hon gick sitt öde till mötes?

https://www.aftonbladet.se/ledare/le...cle15311946.ab
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-03-14 kl. 13:33.
Citera
2018-03-14, 14:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har själv sett Raine stå och sälja Situation Stockholm några år innan han gick bort och hade jag då vetat att han faktiskt kände CdC hade jag givetvis pratat med honom och frågat ännu en gång om han visste mer om CdC:s vänner, bekanta, kunder och sociala umgänge månaderna innan hon gick sitt öde till mötes?
Det framgår väl inte av Raines dagbok vilka läkare Catrine hade kontakt med, och det finns vad jag kan se ingenting alls som stöder den här bloggarens idé (som jag gissar att du nu far efter) om att det möjligen skulle kunna ha varit Härm och Allgén.

Det jag frågade dig var alltså vem eller vilka du menar fortfarande har misstankar mot läkarna. Att då hänvisa till att en anonym bloggare (som dessutom tycks ha märkliga idéer om en lång rad olika rättsfall) sprider sådana här uppgifter duger naturligtvis inte.
Senast redigerad av Draifos 2018-03-14 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in