Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag förutsätter inte att GM, om man tänker sig en GM i största allmänhet, nödvändigtvis skulle måsta vara berusad, men en berusad människa är väl ofta mer impulsiv. Samma orsak som förklarats för dig flera gånger, ett tämligen trivialt bråk som slutar olyckligt att hon dör.
Du tänker kanske på ett liknande "prostitutionsmord" där gärningsmannen fick en knäpp under alkoholens påverkan?
Ett trivialt bråk kan helt uppenbart sluta som ett makabert lustmord ibland, inte sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Nä, Arvidsjaur ligger långt från Stockholm, men många som vistas i Stockholm är ju inte från Stockholm. Det var bara en "kreativ association", när jag läste inläggen där Arvidsjaur nämndes, ungefär som någon annan läser i tidningar om sexualsadism och "obducenten".
Om man nu antar din teori att det är en sexköpare så kan ju den sexköparen vara högst tillfälligt i Stockholm. I någon av artiklarna uppges också att ena fyndplatsen tydligen var ett ganska vanligt ställe att åka till för prostituerade och deras kunder. Det är ju en omständighet som är deprimerande med teorin, att det är som att leta en nål i en höstack, utöver det att "dina" sexualsadister helt enkelt förekommer i färre frekvens än Eremonas missbrukare och "mina" langare. Men ändå bestämmer sig Helin att han "inte vill ha några fladdriga vittnen i rättssalen", så då har han väl tydligt klargjort att det klientelet som mest ska höras upplysningsvis lite pliktskyldigt. Det är väl det här som menas attde inte utretts ordentligt. Man skulle kunna försökt kolla av arkitektens och Ragnars uppgifter med ev försök att spåra samtal.
(det fetade)
Om vi jämför "min teori" om en lustmördare med Eremonas teori om en psykiskt instabil missbrukare som gärningsperson och din teori om en langare som i en knarkaffär begår brottet (rätt uppfattat?) så har min teori betydligt större stöd av en rad faktorer som omgärdar fallet Catrine da Costa då hon faktiskt var gatuprostituerad med alla de faror detta innebar, prostituerade kvinnor på den tiden tillhörde riskzonen för att råka ut för såna här gräsligheter.
Statistiken är fortfarande också på min sida och det bevisas av en rad mord på gatuprostituerade kvinnor i Sverige under sena 70-talet och första halvan av 80-talet, morden var i princip nästan jämt kopplade till sexkunder som då var gärningsmännen.
Och visst kan gärningsmannen i teorin ha varit en hitrest person som kanske jobbade i Stockholm under veckorna men som samtidigt köpte tjänster av de prostituerade på Malmskillnadsgatan, vi kan kalla denna kund
Mr X eftersom sexkunderna på stritan mitt i centrala Stockholm kunde räknas i tiotusentals per år men samtidigt är det rätt troligt att CdC:s mördare och likstyckare var baserad och boende i Stockholm med tanke på dumpningsplatserna, det här är inga ställen som blir utvalda av slumpen utan GM hade säkert besökt dessa platser och/eller närområdena åtskilliga gånger och visste att dom var folktomma vissa tider på dygnet. Allt det här vet nämligen inte en person om som inte är bofast i Stockholm.
Och visst, det är en oerhörd miss att polisen och dåvarande televerket inte kollade upp vem som hade ringt vart och och vem men inte minst, vem som hade tagit emot vissa högst intressanta telefonsamtal?