Citat:

Ursprungligen postat av 
storkmor

Jag resonerar utifrån argumentet att man INTE kan avfärda alla vittnesuppgifter rakt av. Exempel: Alla kvinnor på Malmskillnadsgatan är så kokta i hjärnan att man inte kan tro på en enda av dem. Detta säger PL i sin bok fast annorlunda formulerat. Är jag en spammare för att jag ifrågasätter ett sådant uttalande?

Men du förstår väl att inte en enda av dessa kvinnor kunde koppla offer med gm, och att i princip ingen ville vittna? Och att deras beskrivningar av "obducenten" skiljer sig åt, även om alla skulle vittnat i nyktert tillstånd så skulle deras historier vara fyllda med motsägelser och ha noll värde i rätten.
Även om TH besökt alla dessa kvinnor betyder det ju inte att han är en mördare, ingen har sett obducenten med en prostituerad överhuvudtaget.
PL skriver inte att alla är "kokta i hjärnan", någon eller några kanske har sett TH på malmskillnadsgatan, någon kanske tom har haft honom som kund. Men TH har ju själv medgett att han besökt gatan som kund. Poängen PL gör är att missbrukare i regel är dåliga vittnen, och att ingen vet i vilken utsträckning TH var kund på Malmskillnadsgatan.