2015-02-18, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storkmor
Det kan du inte uttala dig om. Vad bekvämt att kalla folk för spammare så fort de har en annan åsikt. Jag är mycket intresserad av sanningen. men du tror inte att jag är det, baserat på att jag inte avfärdar alla uppgifter som finns i fallet?! Köp Däem rakt av eller bli utpekad som troll/spammare. Ja det låter ju riktigt objektivt
Nej granska argumenten och resonera utifrån dem!
Citera
2015-02-18, 23:40
Medlem
Jag resonerar utifrån argumentet att man INTE kan avfärda alla vittnesuppgifter rakt av. Exempel: Alla kvinnor på Malmskillnadsgatan är så kokta i hjärnan att man inte kan tro på en enda av dem. Detta säger PL i sin bok fast annorlunda formulerat. Är jag en spammare för att jag ifrågasätter ett sådant uttalande?
Citera
2015-02-18, 23:53
Medlem
Citat:
Jag resonerar utifrån argumentet att man INTE kan avfärda alla vittnesuppgifter rakt av. Exempel: Alla kvinnor på Malmskillnadsgatan är så kokta i hjärnan att man inte kan tro på en enda av dem. Detta säger PL i sin bok fast annorlunda formulerat. Är jag en spammare för att jag ifrågasätter ett sådant uttalande?
Det var synd att man inte förhörde alla Catrines kunder. Tyvärr lyckades Rajs och andra styra bort intresset från dessa kunder. Läkarna gjorde en insats som kallade NA till vittnesbåset där han berättade om sitt utnyttjande av Catrine och hennes pillerdoktor som flydde landet.
Citera
2015-02-18, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och hur ser du på polisutredarnas numera klarlagda underlåtenhet att alls utreda vänner till sådana som vinof O. , Tor Å samt B. Möller??

Känner till för lite om dessa namn i nuläget för att kunna säga något. Om de två sista namnen tillhör samma "klientel" som Vinof O, så förstår jag att det handlar om personer med missbruksproblem samt kriminalitet. Så polisen har underlåtit att utreda dem/deras vänner? Ja, jag vet ju inte hur polisen resonerar, men själv har jag aldrig trott att gärningsmannen finns att hitta i dylika kretsar.
Citera
2015-02-19, 01:03
Medlem
Citat:
Känner till för lite om dessa namn i nuläget för att kunna säga något. Om de två sista namnen tillhör samma "klientel" som Vinof O, så förstår jag att det handlar om personer med missbruksproblem samt kriminalitet. Så polisen har underlåtit att utreda dem/deras vänner? Ja, jag vet ju inte hur polisen resonerar, men själv har jag aldrig trott att gärningsmannen finns att hitta i dylika kretsar.
Klokt av dig det fattar ju vilken taxichaffis som helst att mördare knappast är kriminellt belastade missbrukare som faktiskt råkar känna offret.
Citera
2015-02-19, 01:11
Medlem
Citat:
Nej det säger han inte inte med någon formulering överhuvudtaget. Det han visar med referenser var att polisen obs detta polisen genomförde förhören på ett sätt som borgar för felaktiga utpekande. Vidare att de som faktiskt talade om brott från kunder gav signalementen som inte stämde. Det gör dem inte till dåliga vittnen. Det gör dem till vittnen som dels gör sitt bästa dels kan avföras ur utredningen. Att du inte begriper att det kryllar av sådana vittnen i varje större utredning gör dig allra minst till en tröttsam debattör.
Senast redigerad av severus 2015-02-19 kl. 01:19.
Citera
2015-02-19, 01:16
Medlem
Citat:
Jag är inte ute efter att svärta ner någon. Utredningen när den begav sig visade redan då att det inte handlar om några söndagsskolegossar. Frågan är om de har utfört ett bestialiskt dåd eller inte. Jag vet inte svaret, men jag tycker inte att man kan klumpa ihop alla vittnesmål och bara förkasta dem som nonsens. Indicier saknas det inte heller, men de avfärdas/bortförklaras på samma sätt.

När det gäller barnets berättelse så brukar folk glömma bort(?) att det faktiskt inte bara var modern som signalerade om märkligheter med flickan. Om jag inte minns helt fel kom det från förskolan från allra första början. Och nej, jag köper inte antagandet att förskolor på 80-talet var indoktrinerade att tro "det värsta" i varenda fall där man ser minsta lilla rodnad vid blöjbyten.
Nej men vi glömmer inte heller att utredningen visade att TA var oskyldig. Sedan dök då spökhistorierna upp. Som alltså öht inte kan kopplas till något dagspressen sett.

Sedan svärtar du ner folk oavsett om du begriper det eller inget. Utredningen hittade inget verkligt komprimiterande om dessa bägge män. Defintivt inte om TA och egentligen inte om TH heller.
Citera
2015-02-19, 01:26
Medlem
Kände offret kan de ha gjort, men nej jag tror inte att det var någon i pundarkretsar. Sen kan man vara kriminell utan att finnas med i något register som du säkert vet. Ja nu käre Severus vet du det en gång för alla att jag inte tror att gärningsmännen var några alkisar/pundare vars namn är kända av polisen p.g.a tidigare brottslighet. Däremot kan de ha känt Catrine, sannolikt som sexkund. Finns många som passar in, eller hur? Jo just det, är i det närmaste tvärsäker på att de skyldiga är män..dessutom.
Citera
2015-02-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nej det säger han inte inte med någon formulering överhuvudtaget. Det han visar med referenser var att polisen obs detta polisen genomförde förhören på ett sätt som borgar för felaktiga utpekande. Vidare att de som faktiskt talade om brott från kunder gav signalementen som inte stämde. Det gör dem inte till dåliga vittnen. Det gör dem till vittnen som dels gör sitt bästa dels kan avföras ur utredningen. Att du inte begriper att det kryllar av sådana vittnen i varje större utredning gör dig allra minst till en tröttsam debattör.

Jo det gör han visst. Eller kalla det för slutsatsen han drar, whatever. Effekten är densamma!
Vadå vittnen som gör sitt bästa? Han sågar dem rakt upp och ner p.g.a fördomar om prostituerade, drogade kvinnor!!!!
Citera
2015-02-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severus
Nej men vi glömmer inte heller att utredningen visade att TA var oskyldig. Sedan dök då spökhistorierna upp. Som alltså öht inte kan kopplas till något dagspressen sett.

Sedan svärtar du ner folk oavsett om du begriper det eller inget. Utredningen hittade inget verkligt komprimiterande om dessa bägge män. Defintivt inte om TA och egentligen inte om TH heller.

Okej, du tycker alltså att ifrågasätta är synonymt med att svärta ner? Verkar vara ett flitigt använt sätt att tysta ner meningsmotståndare.
Citera
2015-02-19, 07:43
Medlem
Citat:

Men du förstår väl att inte en enda av dessa kvinnor kunde koppla offer med gm, och att i princip ingen ville vittna? Och att deras beskrivningar av "obducenten" skiljer sig åt, även om alla skulle vittnat i nyktert tillstånd så skulle deras historier vara fyllda med motsägelser och ha noll värde i rätten.
Även om TH besökt alla dessa kvinnor betyder det ju inte att han är en mördare, ingen har sett obducenten med en prostituerad överhuvudtaget.

PL skriver inte att alla är "kokta i hjärnan", någon eller några kanske har sett TH på malmskillnadsgatan, någon kanske tom har haft honom som kund. Men TH har ju själv medgett att han besökt gatan som kund. Poängen PL gör är att missbrukare i regel är dåliga vittnen, och att ingen vet i vilken utsträckning TH var kund på Malmskillnadsgatan.
Senast redigerad av echoesofglory 2015-02-19 kl. 07:47.
Citera
2015-02-19, 09:03
Medlem
habets avatar
Citat:
Kände offret kan de ha gjort, men nej jag tror inte att det var någon i pundarkretsar. Sen kan man vara kriminell utan att finnas med i något register som du säkert vet. Ja nu käre Severus vet du det en gång för alla att jag inte tror att gärningsmännen var några alkisar/pundare vars namn är kända av polisen p.g.a tidigare brottslighet. Däremot kan de ha känt Catrine, sannolikt som sexkund. Finns många som passar in, eller hur? Jo just det, är i det närmaste tvärsäker på att de skyldiga är män..dessutom.

Du låter precis som 'Lawn'. Vad du TROR är ju i sammanhanget ganska ointressant, vad grundar du din tro på?
Precis som 'Severus' skriver så borde du granska argumenten och utgå därifrån men det är du egentligen över huvud taget inte intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in